Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13680
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
02 jul 2017 20:39
indobesar schreef: ↑01 jul 2017 17:59
Mooie upgrade!
Vergeet niet de remolie regelmatig te vervangen. Ik gebruikte ook Dot5.1 op mijn trackday auto's en de remolie trekt vocht aan. Zeker als de olie heet werd. Nu zie ik dat niet gebeuren op de fiets, maar toch
Nergens voor nodig. Ik heb een setje schijven wat ik al 10 jaar in gebruik heb, remt nog als niet. Setje twee ook al vier jaar en niets aan de hand.
Waar zou het vocht vandaan moeten komen. Zo heet wordt de olie ook niet zo snel op een fiets.
-
Keezx
- Forum-lid HC
- Berichten: 9745
- Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05
Keezx
02 jul 2017 20:43
Het vocht komt uit de lucht.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
indobesar
- Forum-lid
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22
indobesar
02 jul 2017 21:10
Precies. Hier een stukje van StopTech:
This discussion does not require a thorough review of the Federal Standard, which also includes testing procedures and storage and labeling of containers, but one aspect of the regulation that deserves attention here is the importance of the container used to ship the brake fluid. Non-silicone-based brake fluid is strongly hygroscopic, meaning that it naturally absorbs water from the humidity in the air. That is why the shipping container and the brake reservoir have to function as a barrier to the moisture in the air reaching the brake fluid. Modern brake reservoirs are thick enough, and the bellow seals on top function well enough, to provide a long life to the fluid once in use. The container the fluid is delivered in is just as important. The best type of container is a metal one, as it performs the function of a moisture barrier much better than thin plastic bottles - even when those plastic bottles are made from engineered materials. The technology does not exist today to make the plastic container perform as well as metal at a reasonable cost.
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... rake-fluid
Maar zoals ik reeds zei, verwacht dat de remolie niet extreem hoge temperaturen bereiken dus vervangen hoeft niet zo frequent. Desalniettemin goed om hier bewust van te zijn en in te plannen in je onderhoudsschema.
Laatst gewijzigd door
indobesar op 05 jul 2017 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kornuit
- Forum-lid HC
- Berichten: 5249
- Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53
Kornuit
05 jul 2017 16:00
Ik heb heb al een quarq crankstel en Sram Force groep. Nu zag ik dat de Etap groep 1139 kost, zonder crankstel en lagers etc..precies goed dus. Hoe is jullie ervaring met deze groep? Moeten de accu's vaak worden geladen?
-
feddesman
- Forum-lid
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56
feddesman
05 jul 2017 16:29
Hoe zijn de ervaringen met de wifli derrieur en wisselen tussen een 11-25 en 11-32 cassette? De adviezen van Sram zijn wifli vanaf 11-28 maar schakelt het met een 11-25 echt een stuk minder?
Specialized Diverge Axs
-
rene
- Forum-lid HC
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53
rene
05 jul 2017 20:42
@ NuitKor - rij gemiddeld een kleine 1000 km met 1 lading. Maar mochten de ledjes rood oplichten dan hang ik ze wel aan de lader. Voor de rest ben ik er zeer tevreden van - en de cr2032 batterijen in de shifters heb ik nog niet vervangen sinds vorig jaar augustus - en ze lichten nog steeds groen op.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
05 jul 2017 22:16
feddesman schreef: ↑05 jul 2017 16:29
Hoe zijn de ervaringen met de wifli derrieur en wisselen tussen een 11-25 en 11-32 cassette? De adviezen van Sram zijn wifli vanaf 11-28 maar schakelt het met een 11-25 echt een stuk minder?
Ik heb voor 50-34 en achter 11-32 gereden met de gewone A-derailleur.
Ging perfect.
Met de wi-fli heb ik geen ervaring. Heb deze nu met mijn Etap Hrd ook niet genomen, waarom zou ik.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
feddesman
- Forum-lid
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56
feddesman
06 jul 2017 08:45
Lcsmet schreef: ↑05 jul 2017 22:16
feddesman schreef: ↑05 jul 2017 16:29
Hoe zijn de ervaringen met de wifli derrieur en wisselen tussen een 11-25 en 11-32 cassette? De adviezen van Sram zijn wifli vanaf 11-28 maar schakelt het met een 11-25 echt een stuk minder?
Ik heb voor 50-34 en achter 11-32 gereden met de gewone A-derailleur.
Ging perfect.
Met de wi-fli heb ik geen ervaring. Heb deze nu met mijn Etap Hrd ook niet genomen, waarom zou ik.
Ok apart...Waarom bestaat de Wifli dan überhaupt
Specialized Diverge Axs
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 27989
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
06 jul 2017 09:29
Heel simpel. Of zo'n pizzaplaat past hangt niet alleen af van de derailleur, maar ook van het achterpat. Bij sommige frames zal het dus wel gaan en en bij andere niet.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39994
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
06 jul 2017 09:40
Een Roadlink vind ik persoonlijk handiger: even voor de vakantie in de bergen ertussen en daarna weer eraf.
Less is bore
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 27989
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
06 jul 2017 09:44
Maar als je het ganse jaar met één verzet rijdt is dat dan weer niet zo handig.
-
feddesman
- Forum-lid
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56
feddesman
06 jul 2017 09:49
havana schreef: ↑06 jul 2017 09:44
Maar als je het ganse jaar met één verzet rijdt is dat dan weer niet zo handig.
Ik rij normaal met 11-25 en in de Alpen met 11-32 met 50/34 crank.Vandaar de vraag welke te nemen.
Specialized Diverge Axs