Niet Mantel maar Forumlid heeft de brief op dit forum geplaatst.
Frame breuk na afbreken achterpat
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
[Edit Edwin: Achternaam verwijderd, geen privé gegevens delen ajb]
Als ik als bedrijf uitgemaakt zou worden voor 'leugenaar' zou ik niet op dit forum reageren.
En insinuaties over XXX als achternaam... Als ik de TS zou zijn, zou ik me wat minder laten leiden door emotie.
Als ik als bedrijf uitgemaakt zou worden voor 'leugenaar' zou ik niet op dit forum reageren.
En insinuaties over XXX als achternaam... Als ik de TS zou zijn, zou ik me wat minder laten leiden door emotie.
Het is wel een heel interessant geval, de garantie afhandeling dient door de verkoper te worden gedaan daar zijn wij het wel over eens. Als consument heb je dan alleen maar met de verkoper te maken en niet met de fabrikant "Cube"..
De verkoper daarentegen heeft weer te maken met zijn leverancier(s). Als de fiets in zijn geheel is afgenomen bij Cube dient de verkoper zijn 'schade' door het ondeugdelijk product te verhalen op Cube. Maar als de verkoper zoals vele 'dozenschuivers' de fiets in onderdelen (grote partij) heeft ingekocht om vervolgens zijn eigen samenstelling te maken om als geheel te verkopen dan wordt het voor die verkoper lastiger om zijn schade(s) te verhalen.
In dit geval kunnen zowel de fabrikant van de derailleur, derailleurpat en/of ketting aansprakelijk worden gesteld voor een defect product afhankelijk van een oordeel over het defect. In alle gevallen zullen deze fabrikanten alle gevolgschade - dus o.a. schade aan het frame - in hun contracten met de verkoper hebben uitgesloten dus de verkoper draait dan toch weer op voor de overige schades. Tenzij de verkoper daar een schadeverzekering voor heeft afgesloten. Enfin, de verkoper, lees dozenschuiver zal dan proberen zo min mogelijk schade te hebben en in vele gevallen is de consument dan de dupe.
Een goede rechtsbijstand verzekering of een goede schade advocaat is dan de beste oplossing tenzij de verkoper alsnog over stag komt om de schade voor zijn rekening te nemen.
De verkoper daarentegen heeft weer te maken met zijn leverancier(s). Als de fiets in zijn geheel is afgenomen bij Cube dient de verkoper zijn 'schade' door het ondeugdelijk product te verhalen op Cube. Maar als de verkoper zoals vele 'dozenschuivers' de fiets in onderdelen (grote partij) heeft ingekocht om vervolgens zijn eigen samenstelling te maken om als geheel te verkopen dan wordt het voor die verkoper lastiger om zijn schade(s) te verhalen.
In dit geval kunnen zowel de fabrikant van de derailleur, derailleurpat en/of ketting aansprakelijk worden gesteld voor een defect product afhankelijk van een oordeel over het defect. In alle gevallen zullen deze fabrikanten alle gevolgschade - dus o.a. schade aan het frame - in hun contracten met de verkoper hebben uitgesloten dus de verkoper draait dan toch weer op voor de overige schades. Tenzij de verkoper daar een schadeverzekering voor heeft afgesloten. Enfin, de verkoper, lees dozenschuiver zal dan proberen zo min mogelijk schade te hebben en in vele gevallen is de consument dan de dupe.
Een goede rechtsbijstand verzekering of een goede schade advocaat is dan de beste oplossing tenzij de verkoper alsnog over stag komt om de schade voor zijn rekening te nemen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dit dus. De rest van je verhaal doet totaal niet ter zake van TS. Geen enkele partij waar in de keten of wanneer dan ook zal happig zijn om garantie te verlenen, omdat het ze uiteindelijk geld kost.
Hopelijk heeft Mantel de oude onderdelen bewaard, want anders wordt het een ja/nee spelletje. Als ze slim zijn lossen ze het gewoon kosteloos op voor TS. Beter een tevreden klant dan voor die paar honderd euro verlies een hoop negativiteit in de rondte.
Ik neem aan dat Mantel nu in ieder geval wel meeleest met dit topic.
Ze zullen toch wel begrijpen dat in ieder geval een aantal mogelijk nieuwe klanten zich achter de oren krabt met de vraag of ze nog wel bij Mantel willen kopen.
En daar ben ik er wel één van. Ondanks dat we nooit klachten gehad hebben, maar ook nooit een garantiegeval gehad.
Ze zullen toch wel begrijpen dat in ieder geval een aantal mogelijk nieuwe klanten zich achter de oren krabt met de vraag of ze nog wel bij Mantel willen kopen.
En daar ben ik er wel één van. Ondanks dat we nooit klachten gehad hebben, maar ook nooit een garantiegeval gehad.
Ik begrijp de frustratie van TS maar meeste fietsverkopers gaan hier geen garantie toekennen. (fietsmaat heeft hetzelfde voorgehad bij Salden) Crashgarantie vind ik een redelijke tegemoetkoming. Mantel heeft een beslissing genomen en gaat zich niet laten chanteren door een fietsforum.
Op verzoek van Mantel heb ik 2 posts gewijzigd. De medewerkers van Mantel vinden het, begrijpelijk in mijn ogen, niet fijn om met naam genoemd te worden in een conflict tussen klant en winkel. Helemaal niet als daar ook nog insinuaties bij geplaatst worden.
Ik vind dit soort topics prima, zolang er geen privé gegevens worden geplaatst. De naam van de Mantel-medewerker heb ik dus uit de tekst gehaald.
De emotie kan ik begrijpen, maar probeer het netjes te houden.
Ik vind dit soort topics prima, zolang er geen privé gegevens worden geplaatst. De naam van de Mantel-medewerker heb ik dus uit de tekst gehaald.
De emotie kan ik begrijpen, maar probeer het netjes te houden.
Niet dat ik twijfel aan de TS, maar een reactie van Mantel zelf kan veel opheldering geven. Goed admin werk in ieder geval, zulke zaken mogen natuurlijk besproken worden maar een medewerker moet wel beschermd worden van privé berichten op facebook oid. Hopelijk komen jullie er samen nog uit.
Het enige wat ik van dit soort zaken af weet, is dat het bij de profs in het veld heel veel voorkomt. Goed afgestelde derailleurs die door een steentje en modder het wiel worden ingetrokken. Dikke pech dan. Of dat hier ook het geval is of dat er iets mis was met de fiets... Wie zal het zeggen.
Het enige wat ik van dit soort zaken af weet, is dat het bij de profs in het veld heel veel voorkomt. Goed afgestelde derailleurs die door een steentje en modder het wiel worden ingetrokken. Dikke pech dan. Of dat hier ook het geval is of dat er iets mis was met de fiets... Wie zal het zeggen.
kan het wel begrijpen hoor van Mantel. Je ziet het niet vaak dat een dealer oid in een openbaar forum mee gaat discussierenbve schreef: ↑06 jul 2017 12:44 Niet dat ik twijfel aan de TS, maar een reactie van Mantel zelf kan veel opheldering geven. Goed admin werk in ieder geval, zulke zaken mogen natuurlijk besproken worden maar een medewerker moet wel beschermd worden van privé berichten op facebook oid. Hopelijk komen jullie er samen nog uit.
iedereen die overal een mening over heeft terwijl niemand exact weet wat er allemaal gezegd en afgesproken is, laat staan dat iemand ooit de schade heeft gezien.... (behalve TS en Mantel natuurlijk).
Laatst gewijzigd door dropje73 op 06 jul 2017 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
Ik meende ook ergens een regel van TS in dit topic gelezen te hebben die je zou kunnen lezen als was er onlangs een nieuw padje gestoken.mackersv2.0 schreef: ↑06 jul 2017 13:05 Is dit trouwens dezelfde fiets als die waarmee TS twee maanden terug ofzo van de weg werd gedrukt door een auto?
Maar dat blijft nog een beetje vaag allemaal.
Edit; terug gelezen en dit was volgens mij (als ik het goed begrijp) na het ontstaan van de schade, om te zien of hun de derailleur wel goed hadden afgesteld.
Wat ik ook weer een beetje vaag vind, die derailleur krijgt een beste klap in zo'n geval.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.