Hoofdpijn na het fietsen
Het hoeft helemaal niks met vochttekort te maken te hebben, ik dronk soms tot ik bijna knapte en dan had ik nog hoofdpijn. Ik heb het vooral na intensieve trainingen, en dan met name als het heel warm is. Soms helpt het als ik daarna mijn hoofd een paar minuten onder een koude douche houd. Als er geen douche in de buurt is, neem ik gewoon een paracetamolletje zodra ik het voel opkomen, dan kan ik het in de kiem smoren. Natuurlijk moet je dat niet 3x per week doen, das niet zo gezond.
Overigens heb ik het idee dat het minder wordt als ik meer getraind heb.
PS het is dus niet een soort kater, want ik heb in mijn hele leven nog nooit hoofdpijn gekregen van alcohol.
Overigens heb ik het idee dat het minder wordt als ik meer getraind heb.
PS het is dus niet een soort kater, want ik heb in mijn hele leven nog nooit hoofdpijn gekregen van alcohol.
Hoi,
Ik zou er niet van wakker liggen.
Na verloop van tijd verdwijnt dit gewoon tenzij de oorzaak niks met je sport van doen heeft maar daar lijkt het toch niet op.
Je mag wielrennen als sport echt niet onderschatten, samen met boksen is het een van de zwaarste sporten die er zijn.
Ciao,
Ik zou er niet van wakker liggen.
Na verloop van tijd verdwijnt dit gewoon tenzij de oorzaak niks met je sport van doen heeft maar daar lijkt het toch niet op.
Je mag wielrennen als sport echt niet onderschatten, samen met boksen is het een van de zwaarste sporten die er zijn.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
[quote="fdegrove"]
[/quote]
klopt niet helemaal aangezien je bij fietsen alleen je benen gebruikt... Neem je bijvoorbeeld roeien, daar gebruik je bijna alle spieren in je lichaam!
Maar wat is zwaar?
[/quote]
klopt niet helemaal aangezien je bij fietsen alleen je benen gebruikt... Neem je bijvoorbeeld roeien, daar gebruik je bijna alle spieren in je lichaam!
Maar wat is zwaar?
Laat je ogen ook een keer controleren. Als je een lichte afwijking hebt zul hier normaal niks van merken maar als je je gaat inspannen kan het wel voor hoofdpijn zorgen.
Tegelwijsheid van Harry Nota, fietsenmaker:
\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'
\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'
en zit je niet te diep? Als je stuur echt laag staat moet je je nek wat knikken om toch wat te kunnen zien. Daar kun je flink koppijn van krijgen. Dus ook niet altijd onderin de beugels rijden, maar met de handjes op het stuur. Niet perfect voor de aerodynamica, maar kan wel het probleem zijn. Ik heb er met name als ik een tijd weinig gefietst heb ook wel eens last van...
-
- Forum-lid
Ik had er ook regelmatig last van en bij mij kwam het doordat ik mijn nek te veel knikte. Probeer je bewust te zijn van je houding op de fiets; ik merk soms dat mijn houding te gespannen is (schouders en nek) en probeer deze dan juist te ontspannen.
Een tip, bezoek een fysiotherapeut! Heeft bij mij heel veel geholpen . Een fysio ziet heel duidelijk of je nek mobiel genoeg is of niet.
D.m.v rekoefeningen en de behandeling (waarbij hij de wervels met licht druk weer meer bewegelijk maakt) ben ik veel soepeler geworden en heb ik bijna nooit meer last van hoofdpijn.
Een tip, bezoek een fysiotherapeut! Heeft bij mij heel veel geholpen . Een fysio ziet heel duidelijk of je nek mobiel genoeg is of niet.
D.m.v rekoefeningen en de behandeling (waarbij hij de wervels met licht druk weer meer bewegelijk maakt) ben ik veel soepeler geworden en heb ik bijna nooit meer last van hoofdpijn.
-
- Forum-lid
...of een sportmasseur!
De tarieven zijn een stuk gunstiger dan de fysio en de meesten hebben aanvullende opleidingen op gebied van blessurepreventie en bewegingsanalyse & oefevormen gedaan.
Zowiezo erg lekker en goed om je na een zware training te laten masseren, bevordert het herstel aanzienlijk!
De tarieven zijn een stuk gunstiger dan de fysio en de meesten hebben aanvullende opleidingen op gebied van blessurepreventie en bewegingsanalyse & oefevormen gedaan.
Zowiezo erg lekker en goed om je na een zware training te laten masseren, bevordert het herstel aanzienlijk!
laat mij maar fietsen!