Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

chiapucci78
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 mei 2015 09:29
Locatie: Nijmegen

chiapucci78 07 jul 2017 13:04

Ik rijd al sinds 2007 op Cervelo (los van jaartje instapmodel - Bianchi en een jaartje vreemdgegaan op een Wilier :) )
Ik kom bij cyclo's en toertochten ook weinig Cervelo's tegen.
Wellicht dat het marktaandeel in Europa (stukken) lager is dan in bijvoorbeeld Noord Amerika.
Ik vind het in ieder geval ubermooie fietsen :like:

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 jul 2017 13:22

Cervelo is gewoon ingehaald qua techniek en prijs helaas. Jammer, want ik vond het 10 jaar geleden de mooiste fietsen.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 07 jul 2017 13:53

Misschien ben ik niet helemaal objectief maar ik wil hier toch even op reageren... Cervélo is bij lange na niet ingehaald. Er zijn maar weinig aero fietsen met dezelfde top rijeigenschappen als bijvoorbeeld de S5. Persoonlijk vind ik dit, mits de maat niet te groot is, nog steeds de mooiste aero fiets van dit moment. Veel mooier dan de Specialized Venge (welke ook nog veel te zwaar weegt mijn inziens), de Trek Madone of de Scott Foil. Dit is uiteraard persoonlijk, maar zeggen dat Cervélo is ingehaald qua techniek klopt simpelweg niet. Afgezien of het uiterlijk je kan bekoren zei Leon van Bon volgens mij onlangs nog in een test dat hij deze fiets graag zelf zou willen hebben en gaf hij een 9/10 als praktijkcijfer en een 9/10 voor prijs/kwaliteit (correct me if I am wrong). Leg mij maar eens uit waarop je dan baseert dat Cervélo achterhaald zou zijn qua prijs en techniek??

Ook de P5 is trouwens een droom van een fiets en de nieuwe R5 kan mij ook zeker bekoren...

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 07 jul 2017 14:16

serbak schreef: 07 jul 2017 13:53 Misschien ben ik niet helemaal objectief maar ik wil hier toch even op reageren... Cervélo is bij lange na niet ingehaald. Er zijn maar weinig aero fietsen met dezelfde top rijeigenschappen als bijvoorbeeld de S5. Persoonlijk vind ik dit, mits de maat niet te groot is, nog steeds de mooiste aero fiets van dit moment. Veel mooier dan de Specialized Venge (welke ook nog veel te zwaar weegt mijn inziens), de Trek Madone of de Scott Foil. Dit is uiteraard persoonlijk, maar zeggen dat Cervélo is ingehaald qua techniek klopt simpelweg niet. Afgezien of het uiterlijk je kan bekoren zei Leon van Bon volgens mij onlangs nog in een test dat hij deze fiets graag zelf zou willen hebben en gaf hij een 9/10 als praktijkcijfer en een 9/10 voor prijs/kwaliteit (correct me if I am wrong). Leg mij maar eens uit waarop je dan baseert dat Cervélo achterhaald zou zijn qua prijs en techniek??

Ook de P5 is trouwens een droom van een fiets en de nieuwe R5 kan mij ook zeker bekoren...
De fietsen zijn niet slechter of minder mooi geworden, maar ze zijn gewoon schreeuwend duur, en andere merken hebben vergelijkbare fietsen voor minder. Daardoor verliezen ze marktaandeel aan Canyon en Specialized.
Dat Leon van Bon een 9 geeft voor prijs-kwaliteit is misschien omdat hij prof is geweest en het neusje van de zalm gewend is, maar Jan modaal heeft gewoon geen 8500 euro over voor een fiets, en zal ook weinig verschil merken tussen een aeroad van 4500 euro of een Cervelo van 8500 euro.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 07 jul 2017 14:40

Het gaat er niet om of Jan Modaal een fiets van €8.500 kan kopen. Een S-Works Venge kost €10.000, een Supersix HM met DA kost €8.200. Roepen dat Cervélo qua techniek achterhaald is dat slaat mijn inziens nergens op. Je hebt ook zat fietsen van €2.500 met te weinig verschil in rijeigenschappen in vergelijk met een Canyon om het verschil van €2.000 rationeel te verantwoorden voor de gemiddelde wielertoerist. Om dan te zeggen dat Canyon achterhaald is zou ook nergens op slaan.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jul 2017 15:30

In het topsegment zijn alle fietsen duur (duh). Het gaat er vooral over dat je voor pakweg 2500 euro bij Cervelo blij mag zijn met een middel of the road frame met 105 terwijl bij de meeste A-merken dan al Ultegra hebt Laat staan wat je bij de gemiddelde budget Duitser krijgt voor dat geld.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 07 jul 2017 15:51

Ernie C. schreef: 07 jul 2017 15:30 In het topsegment zijn alle fietsen duur (duh). Het gaat er vooral over dat je voor pakweg 2500 euro bij Cervelo blij mag zijn met een middel of the road frame met 105 terwijl bij de meeste A-merken dan al Ultegra hebt Laat staan wat je bij de gemiddelde budget Duitser krijgt voor dat geld.
Supersix EVO Ultegra begint bij € 4.000, Trek Madone bij €5.999. Alleen het frame alleen van een Canyon Aeroad kost al €2800. Welk A-merk heeft een vergelijkbare fiets met Ultegra voor €2.500?

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 07 jul 2017 16:06

er is een punt, ga maar shoppen voor framesets.
canyon ulti slx 2500,- (+stuur+pen+zadelpen)
cervelo R3 2400,- (+zadelpen)

toevallig? ook zo'n verschil tussen de S3 en de aeroad.
ik citeer mijn ouwe: " canyon de nieuwe cervelo"
mijn reactie: "niks mis met een canyon, doe mij dan maar een cervelo!"

RonP
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jun 2015 20:15

RonP 08 jul 2017 08:46

Instapprijs van 3000,- euro is natuurlijk vrij hoog, zeker omdat deze fietsen zijn afgemonteerd met 105. En het feit dat Cervelo geen aluminium fietsen meer maakt zorgt ervoor dat je ze in het straat beeld niet heel veel meer ziet. Maar goed hoeveel Specialized of Bianchi boven de 3000,- euro zie je ? Veel mensen kopen een fiets tot 2000,-/ 2500,- euro en dat zie je terug in het straatbeeld. Cervelo is absoluut niet achterhaald en naar mijn idee maken ze nog steeds fantastisch mooie fietsen. Maar goed, soms heb je een klik met een merk ( ik met Cervelo ) en soms niet. Misschien is het vergelijkbaar met Pinarello, ook alleen verkrijgbaar in het hogere prijssegment en je houdt ervan of niet. Je ziet ze relatief weining en als je ze al ziet kun je twijfelen aan de echtheid. Goede zet van Cervelo lijkt me wel dat ze met DDD weer terug zijn met een team in o.a. de Tour.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8908
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 jul 2017 11:34

serbak schreef: 07 jul 2017 15:51
Ernie C. schreef: 07 jul 2017 15:30 In het topsegment zijn alle fietsen duur (duh). Het gaat er vooral over dat je voor pakweg 2500 euro bij Cervelo blij mag zijn met een middel of the road frame met 105 terwijl bij de meeste A-merken dan al Ultegra hebt Laat staan wat je bij de gemiddelde budget Duitser krijgt voor dat geld.
Supersix EVO Ultegra begint bij € 4.000, Trek Madone bij €5.999. Alleen het frame alleen van een Canyon Aeroad kost al €2800. Welk A-merk heeft een vergelijkbare fiets met Ultegra voor €2.500?
Sensa Gulia G2 https://www.12gobiking.nl/sensa-giulia- ... ustom-2017
Of is het geen A merk 😉
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jul 2017 13:05

Sensa is natuurlijk geen A-merk maar ik betwijfel of de gemiddelde wielertoerist het verschil merkt met pakweg een S2.

Pak je Trek erbij dan mag je een Emonda SL5 naast een R2 zetten en dan heeft de Emonda toch een 600 euro lagere adviesprijs. Als je losse framesets gaat vergelijken dan kom je automatisch in het topsegment terecht.
Campagnolo Ultra Dork

MichaelM
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 nov 2013 21:07

MichaelM 24 jul 2017 12:30

ypuh schreef: 07 jul 2017 13:22 Cervelo is gewoon ingehaald qua techniek en prijs helaas. Jammer, want ik vond het 10 jaar geleden de mooiste fietsen.
Vind je tekst een beetje vreemd, mooi is dus afhankelijk van de prijs?
Als ze de helft goedkoper waren vond je CErvelo nog steeds mooi?

Het zijn nog steeds een van de mooiste fietsen. Zoals Serbak ook al schreef, qua techniek zijn ze zeker niet ingehaald.
Op iedere fiets blijft DA DI2, ETAP of Campa hetzelfde
Prijstechnisch gezien; kwaliteit kost een hoop geld ja.
Op instapniveau is er zeker winst te behalen maar wordt je op een of andere manier toch weer gepakt. De 1 heeft 105 en de andere Ultegra afmontage maar dan aan de andere kant weer een instap setje wielen.

Ik heb nu de 2017 S5 met ETAP gekocht en met een beetje slimmigheid en medewerking van je FM kom je dan op gelijk prijsniveau als andere top/A merken (geen Sensa).
Dan blijft het persoonlijk welk merk je kiest.
Ik kan je wel zeggen dat de S5 top rijdt al had ik hem persoonlijk in een andere kleurstelling willen hebben.
De Enve SES wielen zijn helemaal super die er standaard inzitten.
Misschien binnenkort maar wat foto's plaatsen.

Plaats reactie