Tour 2017
-
- Forum-lid
Ze zouden als ze zonodig sprintetappes willen inbouwen ook drie aaneengeschakelde etappes van ongeveer 50 km op een dag kunnen doen (eigenlijk twee tussensprints opwaarderen), en dan aan het eind van de dag de uitslagen bij elkaar optellen voor het eind-dagklassement. Dan krijg je in ieder geval meer spektakel en een heel andere dynamiek. Nu check ik bij een vlakke etappe alleen de uitslag, weinig behoefte aan het beeld van een voortkabbelend peloton die een paar vluchters een paar uur laten bungelen.
Ik vind het helemaal ideaal dat ze elke dag de volledige rit uitzenden. Tijdens de sprintetappes kijk ik alleen het laatste half uur, zoals het vroeger alleen maar mogelijk was. En morgen pak ik lekker de start van de etappe mee, waar waarschijnlijk wel vuurwerk zal zijn, ga daarna zelf een rondje doen en kijk daarna de finale. En zondag zorg ik er dan voor dat ik de hele etappe kan kijken.
Het is echt ideaal zo'n knop op de afstandsbediening, waarmee ik zelf kan bepalen of ik kijk en welk deel van de etappe ik kijk...
Het is echt ideaal zo'n knop op de afstandsbediening, waarmee ik zelf kan bepalen of ik kijk en welk deel van de etappe ik kijk...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
100 % mee eensAmstelGoldRaas schreef: ↑07 jul 2017 21:47 Ik snap absoluut niet waarom de saaiheid dit jaar zo'n thema is. Dat is al minstens 20 jaar zo. Ook in de Giro! Lees het Giro-topic maar eens terug.
En waarom zou je vanaf 't begin kijken bij een klassieke sprintersetappe. Dan doe je 't jezelf ook aan.
-
- Forum-lid
Volgens Dimension Data haalt Groenewegen veruit de hoogste snelheden tijdens de sprint. De laatste 50 meter haalde hij een topsnelheid van 72,76km/u volgens de telegraaf.
De slechte resultaten lijken dus eerder een kwestie van tactiek en positionering dan van snelheid.
Als hij op die onderdelen kan verbeteren kan hij een échte topper worden.
De slechte resultaten lijken dus eerder een kwestie van tactiek en positionering dan van snelheid.
Als hij op die onderdelen kan verbeteren kan hij een échte topper worden.
-
- Forum-lid
Als je kijkt naar de snelste sprint dan is dat eigenlijk nooit de winnaar. Deze sprinten namelijk in de wind en Groenewegen heeft steeds de volle slipstream waar hij nog uit aan het komen is als de streep er is.
Maak joe woar
Ze hadden volle bak wind mee in deze sprint, vandaar dat het zo hard ging en dat het zo op een lint getrokken was in de sprint. Gisteren was Dylan zijn probleem dat hij veel te ver van achteren aan de sprint begon en dus nooit meer de voorste mannen kon achterhalen. Andere sprinters zoals Greipel en Demare zaten ook slecht gepositioneerd en daar ging hij redelijk gemakkelijk overheen, terwijl die het toch niet lieten lopen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
Best vreemd, zo'n grote kopgroep zonder serieuze kanshebbers die max 2:10 - 2:30 krijgen van Sky. De robotjes rijden weer keurig in het gelid.
Wat maken ze er toch een suffe koers van zo
Wat maken ze er toch een suffe koers van zo
Less is bore
Tsja, Sky doet het prima, daar hoor je niemand over mopperen... maar het is zo bloedeloos. je moet echt een fan zijn wil je dit soort robot werk waarderen....
En BMC is niet dom, alleen rijdt Porte meer voor het podium (tegen AC en NQ) dan voor de overwinning en dat irriteert.
En BMC is niet dom, alleen rijdt Porte meer voor het podium (tegen AC en NQ) dan voor de overwinning en dat irriteert.
-
- Forum-lid
Mooie verdiende overwinning voor Calmejane.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.