Vervanger voor de Conti GP 4000SII
Volgens mij is de correctie van Joskovic idd juist.. In de tabel ontbreekt 1/2 band.
Bij een slijtage verhouding van 1/2 (v/a) maakt het dus niet veel uit.
Als de slijtage verhouding 1/3 zou zijn, verbruik je meer banden bij het doorschuiven.
Bij een slijtage verhouding van 1/2 (v/a) maakt het dus niet veel uit.
Als de slijtage verhouding 1/3 zou zijn, verbruik je meer banden bij het doorschuiven.
- razenderoeland
- Forum-lid
Ik wil graag een ander puntje aansnijden met betrekking tot het vervangen van de conti's door een ander merk band. Ik ben op zoek naar een band die wat ruimer om de velg valt dan de Continental. Dit omdat de DT Swiss velgen voor het mooie iets te groot zijn voor de Conti's. Het heeft me intussen al een aantal bandenlichters gekost en wat blaren op m'n handen om deze band te verwisselen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- razenderoeland
- Forum-lid
Bedankt voor de snelle reactie. Die Swalbe is een mooie optie. Hoe is daarnaast de pasvorm van de Michelin Power Competition?
- razenderoeland
- Forum-lid
het gaat niet om iets breder of smaller vallen, maar om of een band wat ruimer of krapper om een velg valt
Webshops in Dolfs Country zijn meestal het goeiekoopst.
Bike24, Bike-components.de
Bike24, Bike-components.de
De Michelin Power Competition 25mm valt een stuk krapper dan de Continental GP4000SII 25mm. De Conti's kreeg ik altijd wel makkelijk op mijn Mavic's, de Michelin's was ik wel een kwartiertje mee bezig. Met de Michelin's nu zo'n 1500 km gereden en 1 x grote snee in mijn achterband maar dat was denk ik domme pech. Kon hem niet meer repareren dus nieuwe rond gelegd. Verder is het loopvlak nog helemaal gaaf. De Michelin's rollen wel lekker en ik denk dat ik wel bij de Michelin's blijf alhoewel ik de Conti's nog steeds een fantastische band vind.razenderoeland schreef: ↑08 jul 2017 18:50 Bedankt voor de snelle reactie. Die Swalbe is een mooie optie. Hoe is daarnaast de pasvorm van de Michelin Power Competition?
- razenderoeland
- Forum-lid
In dat geval vallen de michelins voor mij zeker af. Ik ga een setje Schwalbes bestellen.