Tour 2017
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Volk wil spectakel: kijk dan lekker de Giro of Vuelta
Less is bore
Parcours van deze Tour slaat gewoon nergens op. Weinig aankomsten bergop, idioot veel lange, saaie vlakke ritten en dan zo'n gevaarlijke bergrit die ook nog eens wordt opgevolgd door een verplaatsing.
Ik had hoop dat het nog enigszins spannend zou kunnen worden. Maar de Cavia valt tegen, Porte en Valverde zijn al fertig. Aru is bergop niet sterker, en zal in de tijdrit nog meer verliezen. De Tour is dus feitelijk al over.
Ik had hoop dat het nog enigszins spannend zou kunnen worden. Maar de Cavia valt tegen, Porte en Valverde zijn al fertig. Aru is bergop niet sterker, en zal in de tijdrit nog meer verliezen. De Tour is dus feitelijk al over.
Porte daalt net wat minder als de rest van de groep, doordat er nog 12 vlakke kms zijn na de afdaling is 10 seconden verlies in de afdaling een minuut aan de meet. Enorme risico's worden dus goed beloond.
Dit soort aankomsten hoeft van mij ook niet, leg de streep dan boven of direct na de afdaling.
Dit soort aankomsten hoeft van mij ook niet, leg de streep dan boven of direct na de afdaling.
Vond de aankomst gisteren best wel spannend, hem bovenop op een col te leggen is ook weer vragen naar een afwachtende houding tot 5 km van de top...., was gisteren ook wel zo maar de afdaling en de achtervolging op Bardet was wel leuk.
Afdaling gevaarlijk, dat hoort bij wielrennen en als je kiest voor onverantwoorde acties dan kan het slecht aflopen, zie Porte aan de andere kant zag je Fugelsang wel inhouden... !
Afdaling gevaarlijk, dat hoort bij wielrennen en als je kiest voor onverantwoorde acties dan kan het slecht aflopen, zie Porte aan de andere kant zag je Fugelsang wel inhouden... !
YFood !!!
Ja, het hoort erbij. Het is elke afdaling dat ze zo massaal vallen. Het zijn gewoon prutsers.
Immers, dit gebeurd elke afdaling. Behalve dat dat niet zo is en dat dit het hele verhaal ietwat vreemd maken... maar prutsers is wel zo logisch toch?
Immers, dit gebeurd elke afdaling. Behalve dat dat niet zo is en dat dit het hele verhaal ietwat vreemd maken... maar prutsers is wel zo logisch toch?
-
- Forum-lid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 27 nov 2014 12:36
@wasbeer2006
Omdat het geen voetbal is.
Omdat het geen voetbal is.
Contador vs Schleck. Pech is ook koers.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Inderdaad, Martin maakt op mij sowieso een erg goede indruk. Toch blijf ik het tricky vinden wanneer je net met 70+ per uur(?) op je bek gaat, dat de neutrale materiaalman je gewoon weer op de fiets zet.
Dit keer deden zijn remmen het niet en vloog hij de eerstvolgende bocht direct weer van de baan. Gelukkig maar, want als het een snelle en overzichtelijke afdaling was geweest had dat wel eens grandioos mis kunnen gaan.
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
- Locatie: Hilversum
- Contact
Dat de neutrale materiaalman je op een fiets met kapotte voorrem zet .. aiaiai
Ben trouwens benieuwd of Majka nog op gaat stappen..
Ben trouwens benieuwd of Majka nog op gaat stappen..
Het is altijd makkelijk om de organisatie de schuld te geven, maar renners doen er zelf toch ook aan mee? Alle renners + ploegleiders hadden minimaal twee keer het TT parkoers gereden, wisten dat het ging regenen maar zeiden ook niet dat sommige hoeken onverantwoord waren. Fietsers klagen altijd achteraf. Soms terecht hoor, maar bij die TT vond ik dat renners en teams het zelf ook hadden kunnen zien en aangeven.wasbeer2006 schreef: ↑09 jul 2017 22:01 inderdaad, en de organisatie. waar valverde viel, waarom lagen daar geen strobalen oid?
Deze rit vond ik wel wat van de gekke, je vraagt je af waarom ze ze op die smalle weggetjes met weinig zicht laten afdalen. Ook aangezien bij een mogelijke val 2/3 van de weg geblokkeerd wordt door auto's van dokters etc wat het weer gevaarlijk maakt voor achterop gelegen renners. Maar bovenop finishen was ook geen optie, ik zag geen ruimte voor een finish dorp.
-
- Forum-lid
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 04 okt 2007 17:02
Daar ben ik het totaal niet mee eens. Wielrenners zouden in staat gesteld moeten worden om een maximale prestatie te leveren in relatief veilige omstandigheden.rondje schreef: ↑10 jul 2017 10:06Het is altijd makkelijk om de organisatie de schuld te geven, maar renners doen er zelf toch ook aan mee? Alle renners + ploegleiders hadden minimaal twee keer het TT parkoers gereden, wisten dat het ging regenen maar zeiden ook niet dat sommige hoeken onverantwoord waren. Fietsers klagen altijd achteraf. Soms terecht hoor, maar bij die TT vond ik dat renners en teams het zelf ook hadden kunnen zien en aangeven.wasbeer2006 schreef: ↑09 jul 2017 22:01 inderdaad, en de organisatie. waar valverde viel, waarom lagen daar geen strobalen oid?
Alles wat je veiliger kunt maken moet je daarom ook zeker beveiligen. Bochten in de natte tijdrit beveiligen, afdalingen op slecht wegdek vermijden, etc.
Anders is degene die het meest risico neemt, maar niet valt, de wedstrijd wint. Dat mag niet zo zijn. Hoe meer je de wielrenners beschermt, des te minder belonend risico er genomen kan worden.
Als de Tour beter georganiseerd zou zijn, zouden er aanzienlijk minder slachtoffers zijn geweest. Dat is een kwalijke zaak. Gebroken knieschijven, rugwervels, bekken, schouders, sleutelbenen na 1 week tour...
Wielrenners behoren geen gladiatoren te zijn, strijdend tot de dood om het publiek te vermaken. We leven in 2017.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Valverde was met droog weer misschien ook wel onderuit gegaan met die snelheid. Des te meer redenen om strobalen neer te leggen, maar je kunt het de organisatie ook weer niet echt kwalijk nemen. Wanneer leg je wel strobalen neer en wanneer niet? Alleen bij korte tijdritten, of alleen in gevaarlijke bochten, maar wat is kort en wanneer is het gevaarlijk?