Cannondale
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40385
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
We zitten nu duidelijk weer in een prutfase. Terwijl ik de fietsen vaak wel mooi vind. SS blijft mooi klassiek diamantframe.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
De SS is echt het mooiste frame in de worldtour. Geen gekke fratsels maar gewoon retegoed.
Maak joe woar
Volledig mee eens!Fietsen?altijd schreef: ↑11 jul 2017 10:58 De SS is echt het mooiste frame in de worldtour. Geen gekke fratsels maar gewoon retegoed.
de nieuwe Synapse vind ik trouwens wel mooi. Alleen het aero stuur past er totaal niet bij. De kleuren zijn niet erg verfrissend, maar ook niet zo slecht als 3-4 jaar geleden.
ik vraag me af hoeveel ''slechter'' de cannondale drapac coureurs erdoor fietsen
als je elk merk hoort zeggen hoeveel sneller hun aero-model wel is, lijkt het alsof de SS meer achteruit gaat dan vooruit...
Cannondale moet tegenwoordig één van de enige fietsfabrikanten zijn zonder een aero-model in hun rangen
maar het blijft toch gewoon (met het juiste spuitschema) een prachtfiets
als je elk merk hoort zeggen hoeveel sneller hun aero-model wel is, lijkt het alsof de SS meer achteruit gaat dan vooruit...
Cannondale moet tegenwoordig één van de enige fietsfabrikanten zijn zonder een aero-model in hun rangen
maar het blijft toch gewoon (met het juiste spuitschema) een prachtfiets
Afgelopen weekend trotse eigenaar geworden van deze CAAD12 Disc Force 2. Tot nu toe nog maar 'n klein rondje van 50km op kunnen rijden en het smaakt al naar meer!
Gewicht van deze aluminium racer, inclusief pedalen: 7.69kg
Gewicht van deze aluminium racer, inclusief pedalen: 7.69kg
Volgens mij gaat de supersix er juist op vooruit en niet achteruit. Als je de testen leest wint hij omdat hij de ideale combinatie van alle aspecten heeft en niet ontwikkeld op eentje.Drkjv schreef: ↑11 jul 2017 12:04 ik vraag me af hoeveel ''slechter'' de cannondale drapac coureurs erdoor fietsen
als je elk merk hoort zeggen hoeveel sneller hun aero-model wel is, lijkt het alsof de SS meer achteruit gaat dan vooruit...
Cannondale moet tegenwoordig één van de enige fietsfabrikanten zijn zonder een aero-model in hun rangen
maar het blijft toch gewoon (met het juiste spuitschema) een prachtfiets
De SS is gewoon een top fiets
Gr Rob
Het is volgens mij net als de Mars reep, om de zoveel tijd heeft mars die zoveel procent
Die prijs blijft maar het extraatje verdwijnt.
Zo werkt het volgens mij ook met de beloofde winst met de verbeterde frames, als je die zou doorrekenen dan zouden we nu met gemak 100 km/u moeten kunnen fietsen. door al die verbeteringen.
Los daarvan geloof ik niet zo in die aero frames.
Die zijn ontwikkeld in een windtunnel met de wind recht op je af.
Ja soms draaien ze de fiets wel eens op een plateau om het zogenaamd ook beter te maken voor zijwind.
Volgens mij is de clou dat bij wisselende windrichtingen de ideale vorm een ronde buis benadert.
Beetje hetzelfde als met die ovale tandwielen hype, die heb ik al eerder voorbij zien komen (bio-pace), op een moment wordt er met tromgeroffel een baanbrekend tandwiel aangekondigd, een rond tandwiel
Mooie caad!
Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
En licht voor een alu fiets met schijfremmen!
Maak joe woar
De business moet blijven draaien. Dat aerogedoe is allemaal erg overroepen, maar wij consumenten (...de meesten toch) slikken het wel als zoete koek. Als je de voorbije maanden hier de ongelooflijk enorme voordelen over aerowielen gelezen hebt, dat zegt meer dan genoeg. En de marketingjongens wrijven lekker in hun handen.NicoNB schreef: ↑11 jul 2017 13:59
Het is volgens mij net als de Mars reep, om de zoveel tijd heeft mars die zoveel procent
Die prijs blijft maar het extraatje verdwijnt.
Zo werkt het volgens mij ook met de beloofde winst met de verbeterde frames, als je die zou doorrekenen dan zouden we nu met gemak 100 km/u moeten kunnen fietsen. door al die verbeteringen.
Los daarvan geloof ik niet zo in die aero frames.
Die zijn ontwikkeld in een windtunnel met de wind recht op je af.
Ja soms draaien ze de fiets wel eens op een plateau om het zogenaamd ook beter te maken voor zijwind.
Volgens mij is de clou dat bij wisselende windrichtingen de ideale vorm een ronde buis benadert.
Beetje hetzelfde als met die ovale tandwielen hype, die heb ik al eerder voorbij zien komen (bio-pace), op een moment wordt er met tromgeroffel een baanbrekend tandwiel aangekondigd, een rond tandwiel