Prachtige fiets, JoostLen!!
Cannondale
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Heb ze ook gezien en zitten paar mooie fietsjes bij. De huidige Synapse vond ik minder, deze komt weer meer in de buurt van wat ik persoonlijk mooi vind.NicoNB schreef: ↑10 jul 2017 16:28 New 2018 Cannondale Synapse launched:
Helaas alleen nog maar met disc brakes leverbaar.![]()
En al die recensisten die beginnen steeds meer op autojournalsiten te lijken met hun jargon. Elke fiets is weer aanmerkelijk stijver, stuurt nog scherper, is nog steeds confortabel. Ze rijden op allerlei fietsen en weten dan zo voor de geest te halen hoe de vorige versie reed.![]()
Als je verschillen wil waarnemen dan zul je minstens enkele weken met de oude en de nieuwe fiets moet rijden anders is ga je af op wat je herinnert en dat komt zelden overeen met waarnemingen bij een hernieuwde kennismaking.
De disc modellen goed vertegenwoordigd (op Cannondalesite nog 2 met touwtjesremmen, dus niet alleen disc modellen).
Moet inderdaad wel "lachen" als elke jaar het vele procenten beter/stijver etc. is dan voorganger. Soms denk ik dan; Was de voorganger dan zo slecht?
Maar voorlopig hou ik nog even bij mijn EVO, al zal de opvolger veel en veel beter zijn......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Mis de smiley om het te duiden.fredmtb-sport schreef: ↑11 jul 2017 21:30 CUT
Maar voorlopig hou ik nog even bij mijn EVO, al zal de opvolger veel en veel beter zijn......
Sarcasme neem ik aan.....?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Helaas zijn die modellen met touwtjesremmen noh het oude model
. Ook hier alleen maar disc op een Endurance fiets
.
Dit frame met velgremmen en Campa in maatje 58 en ik ben gelukkig:
![Afbeelding](http://cf-prd.cannondale.com/~/media/Images/Dorel/Products/Bikes/C12808M/Variants/C12808M2044/images/mony1nc3pznoqq7juvnc.ashx?vs=1&d=00010101T000000Z?mw=946&mh=630)
Hoe moeilijk kan het zijn...
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Dit frame met velgremmen en Campa in maatje 58 en ik ben gelukkig:
Hoe moeilijk kan het zijn...
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oh neeeeee, nu ook al 1x11 op de racefiets? Wat een nieuw onzinnig idee.
Less is bore
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Inderdaad, daar komt hij danKeezx schreef: ↑11 jul 2017 21:42Mis de smiley om het te duiden.fredmtb-sport schreef: ↑11 jul 2017 21:30 CUT
Sarcasme neem ik aan.....?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Het wachten is op de 1x12 (race loopt in dat opzicht "achter" op ontwikkeling van de MTB).daniel1975 schreef: ↑12 jul 2017 07:22 Oh neeeeee, nu ook al 1x11 op de racefiets? Wat een nieuw onzinnig idee.
Voor NL kom je met 1 blad voor wel uit de voeten. denk wel dat er een (bescheiden) markt voor is.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Maar dan niet met die cassette. Ik rijd met de gravelracer met 1x10 maar als ik op het vlakke blijf zonder spannend off road gebeuren met 11-25. Dat is prima te doen.
Maar op een racefiets is het wel redelijk onzinnig. niet omdat het niet zou werken maar waarom zou je in hemelsnaam geld uitgeven aan een fiets met schijven en een 1x11 groep waar geen brede off road banden inpassen? Er zijn gravelracers genoeg op de markt.
Maar op een racefiets is het wel redelijk onzinnig. niet omdat het niet zou werken maar waarom zou je in hemelsnaam geld uitgeven aan een fiets met schijven en een 1x11 groep waar geen brede off road banden inpassen? Er zijn gravelracers genoeg op de markt.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 12 jul 2017 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Omdat je dan nog een andere fiets moet kopen natuurlijk. Een alleskunner in de garage, de schrik van iedere fabrikant.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kijk naar het achterwiel en alle woorden zijn overbodig. Afschuwelijk lelijk met die pizzasnijder. Als je dat nodig hebt dan moet je gewoon een compact nemen.
![Afbeelding](http://cf-prd.cannondale.com/~/media/Images/Dorel/Products/Bikes/C12808M/Variants/C12808M2044/images/mony1nc3pznoqq7juvnc.ashx?vs=1&d=00010101T000000Z?mw=946&mh=630)
Less is bore
Geen idee maar wel een top tip. Ik zit met latex binnenbanden die inderdaad leeglopen. Eens proberen met een oude fiets.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Een 1x aandrijving is vooral handig voor banden van 40mm en meer op een fiets met korte chain stays. Een voorderailleur wil dan nog wel eens te dicht tegen de band aan komen. Op deze fiets voegt het niks toe. Het ging mij dus duidelijk alleen om de vorm en kleur van het frame.
Trouwens hier ook weer die rare ingang van de kabels in de onderbuis. Dat moet toch wel tegen het frame gaan schuren?
Trouwens hier ook weer die rare ingang van de kabels in de onderbuis. Dat moet toch wel tegen het frame gaan schuren?
Campagnolo Ultra Dork