Tour 2017
Hoe meer je Froome kunt laten werken hoe makkelijker hij te verslaan is in een volgende bergetappe. Als Froome in de positie zit dat hij Bardet moet gaan aanvallen kun je daar weer van profiteren.
Je gaat de Sky train in ieder geval niet verslaan door ze werk uit handen te nemen.
Je gaat de Sky train in ieder geval niet verslaan door ze werk uit handen te nemen.
Campagnolo Ultra Dork
Psst... Ook liggen er nog enkele Alpenreuzen glimlachend te wachten, waaronder de Col de Vars, Izoard, Croix-de-Fer, Télégraphe, Galibier.MarkVeenstra schreef: ↑12 jul 2017 08:08 18sec tussen de nr's 1 en 2 in het klassement...
De etappes zijn saai, behalve de bergetappes (nogtans, Aru in de vogezen, goede actie.. en over zondag al genoeg geschreven, waarbij de gemiddelde mening was dat men de route te gevaarlijk uitgetekend had?...)
Het klassement was volgens velen al beslist na de 1e 16 minuten koers. Maar dat is hier op het forum al zo vaak het geval. Je zou bijna de wedstrijden niet meer verrijden omdat de uitkomst al bedacht is hier...
18 sec, en binnen een minuut de nummer 3... met de Pyreneeën nog voor de boeg. [...]
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik snap dus ook nog steeds niet waarom ze zondag als een idioot tekeer gingen de laatste kilometers. Van Fuglsang kon ik het nog begrijpen, die is daardoor 3 plaatsen hoger geëindigd, maar Aru en Uran hadden echt nog wel een minuut speling en konden de benen wel stilhouden. De enige die ze er eigenlijk afgereden hebben is Quintana en die maakt sowieso een povere indruk.
Als je op 15 seconden staat en je hebt kansen op de eindwinst zal je toch echt op de één of andere manier Froome aan moeten vallen. En een veel betere kans dan afgelopen zondag ga je niet krijgen, je kan Froome de achtervolging laten rijden en als zijn bordje leeg begint te raken uit zijn wiel wegspringen en naar Bardet toerijden. Normaal gesproken is Froome in een vlakke tijdrit van 15km echt wel sneller dan Bardet en Froome heeft er het meeste belang bij om het gat dicht te rijden. Als je dat niet aandurft, zou je ook als Aru en Fuglsang mee kunnen helpen om Bardet binnen schootsafstand houden, om dan om de beurt kunnen demarreren. Maar de manier waarop ze zondag reden levert je in ieder geval niks op.
Ze rijden hun eigen vaatje energie leeg, zodat Froome zijn vaatje energie kan sparen. als je dat doet, dan wil je toch gewoon niet winnen en daar verandert een ander parcours of extra bonusseconden niks aan...
Ze rijden hun eigen vaatje energie leeg, zodat Froome zijn vaatje energie kan sparen. als je dat doet, dan wil je toch gewoon niet winnen en daar verandert een ander parcours of extra bonusseconden niks aan...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
cols met veel naam, maar hebben o zo weinig het verschil gemaakt. Het zijn meestal goede brede wegen waarop de sky-trein gemakkelijk zijn controle ka op uitoefenen. Dit in tegenstelling tot vorige zondag waar controle toch wat moeilijker was door sky maar als de andere ploegen dan voor froome het werk gaan doen of op hem wachten, tja.....
tussen de croix de fer en de telegraphe heb je een afdaling en 20 kms vlak, na de telegraphe en de galibier heb je ook nog een superlange afdaling. Heb je enkel nog de izoard en daar gaat de skytrein tot op een paar kms van de top controleren. De pyreneeenritten zijn ook zonder de kleppers zoals een tourmalet en luz ardiden of die ongelijkmatige col daar in de buurt .......waar altijd wel verschil gemaakt wordt.
tussen de croix de fer en de telegraphe heb je een afdaling en 20 kms vlak, na de telegraphe en de galibier heb je ook nog een superlange afdaling. Heb je enkel nog de izoard en daar gaat de skytrein tot op een paar kms van de top controleren. De pyreneeenritten zijn ook zonder de kleppers zoals een tourmalet en luz ardiden of die ongelijkmatige col daar in de buurt .......waar altijd wel verschil gemaakt wordt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
uran reed voor ritwinst (of werd een som geld beloofd door vino ), Aru kon in dit groepje m.i. nooit winnen. Zelfs de manier van rijden van fuglsang begreep ik niet of hij moet zuiver voor eigen rekening rijden. Gaat hij dan nog eens op meer dan 500m voor de meet de spurt beginnen ook, ppffft...ypuh schreef: ↑12 jul 2017 14:23 Ik snap dus ook nog steeds niet waarom ze zondag als een idioot tekeer gingen de laatste kilometers. Van Fuglsang kon ik het nog begrijpen, die is daardoor 3 plaatsen hoger geëindigd, maar Aru en Uran hadden echt nog wel een minuut speling en konden de benen wel stilhouden. De enige die ze er eigenlijk afgereden hebben is Quintana en die maakt sowieso een povere indruk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Normaal was ik vandaag vrij. TV uit en aan het werk. M'n vrouw komt thuis: zit je geen Tour te kijken?
"Nee ik ben een vrije dag aan het verdienen"
"Nee ik ben een vrije dag aan het verdienen"
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40185
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ok, petje af voor Groenewegen. Ik ben geen fan van hem, maar vandaag heeft ie zijn grote mond waargemaakt. Tegen MK is nu toch niet te sprinten.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
En wat falen Greipel, Bouhanni en Kristoff weer, zeg... Je zult daar maar al dagenlang voor gewerkt hebben. Verliezen van Kittel, prima, maar zo kansloos... poeh.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
De hele Trek ploeg valt me ook zwaar tegen. Mollema en Contador kunnen niet eens aanklampen, Degenkolb ligt meer op het asfalt dan dat hij op de fiets zit, Pantano ook onzichtbaar en daarnaast al wat uitvaller(s).
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Greipel ook waardeloos, keer op keer....