Reparatiestandaard
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
1e reactie was goed en vrijwel compleet...
4e reactie geeft nog een 3e optie mee...
Lijkt me dat de startvraag ruim voldoende en serieus beantwoord was toch?
4e reactie geeft nog een 3e optie mee...
Lijkt me dat de startvraag ruim voldoende en serieus beantwoord was toch?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Gewoon één met een klem voor om de bovenbuis of de zadelpen vind ik persoonlijk prima.
Zo één met vorkklem is fijn maar de extra ruimte die je hebt met een simpele prefereer ik.
Zo één met vorkklem is fijn maar de extra ruimte die je hebt met een simpele prefereer ik.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Gewoon fiets op de kop op zadel en stuur zetten is vast geen gewenst antwoord...
Het ligt er ook wel een beetje aan wat je van plan bent. Heb je meerdere fietsen, veel ruimte en doe je alles aan de fiets zelf, dan is denk ik een standaard met vorkbevestiging en bracketondersteuning het beste/stabielste systeem. Ook het duurste.
De meeste mensen kunnen prima uit de voeten met een standaard van bv de Lidl voor nog geen 30 euro. Geschikt voor bijna alle klussen. Alleen klussen waarbij je meer kracht moet gebruiken is zo'n standaard met zadelpen- of framebevestiging niet goed te gebruiken. Bij bevestiging aan het frame moet je oppassen dat je niet op dunwandig carbon klemt. De zadelpen is bijna altijd goed te gebruiken om te klemmen.
Het ligt er ook wel een beetje aan wat je van plan bent. Heb je meerdere fietsen, veel ruimte en doe je alles aan de fiets zelf, dan is denk ik een standaard met vorkbevestiging en bracketondersteuning het beste/stabielste systeem. Ook het duurste.
De meeste mensen kunnen prima uit de voeten met een standaard van bv de Lidl voor nog geen 30 euro. Geschikt voor bijna alle klussen. Alleen klussen waarbij je meer kracht moet gebruiken is zo'n standaard met zadelpen- of framebevestiging niet goed te gebruiken. Bij bevestiging aan het frame moet je oppassen dat je niet op dunwandig carbon klemt. De zadelpen is bijna altijd goed te gebruiken om te klemmen.
Ik gebruik e allebei afhankelijk van wat ik moet doen. Voor schoonmaken en het meeste sleutelwerk de ingeklemde voorvork. Maar voor derailleur afstellen gebruik ik dan de zadelpenklem. Er is dus geen beste. Het hangt echt af van wat je moet doen.
-
- Forum-lid
En waarom kun je je derailleur(s) niet afstellen als de fiets met de voorvork geklemd zit? Gaat toch ook prima?
De mijne kan ik gewoon omhoog en omlaag bewegen...
Onzin. Zolang je een goede gebruikt, natuurlijk.Swedish Chef schreef: ↑13 jul 2017 22:27[…] klussen waarbij je meer kracht moet gebruiken is zo'n standaard met zadelpen- of framebevestiging niet goed te gebruiken.
Vorsprung durch Pedantik