Tour 2017
Landa is opweg naar de uitgang by Sky, maar de vraag is of hij via de voor of achterdeur er uit gaat!Dude schreef: ↑15 jul 2017 09:39Of het wordt een koningsdrama binnen Sky en dat past dan ook wel weer bij de tour.Ernie C. schreef: ↑15 jul 2017 08:06 Als je de verwachte tijdwinst in de tijdrit meetelt staat Froome nog ruimschoots op pole position. Juist omdat Landa nu ook heel goed staat in het klassement hoeft Froome niet meer op elke aanval te reageren. Sky staat er na gisteren gewoon beter voor dan eergisteren en dat geldt dus ook voor Froome.
-
- Forum-lid
Hopelijk heeft Landa lak aan de opdrachten die hij mee krijgt en zijn eigen gangetje gaat. Een beetje onrust om de boel spannend te maken.
Maak joe woar
Het is natuurlijk niet gemakkelijk om terug op niveau te komen na een lange schorsing en je twee grote overwinningen ( giro + tour) worden afgenomen tussendoordaniel1975 schreef: ↑15 jul 2017 09:35 Meest verdachte renner is toch echt Froome op dit moment!! AC is gepakt, en sindsdien niet echt meer op niveau gekomen (schoon??). De schimmigheid rond Sky is momenteel vele malen meer verdacht.
Conttador heeft in de tour eigenlijk nooit echt geschitterd: heeft een tour gewonnen na de uittocht van Rasmussen, de afgenomen tour was hij maar nipt winnaar tegen schleck, de ° touroverwinning kon hij maar nipt een "bejaarde" lance armstrong afhouden. In giro en vuelta en kleinere ronden heeft hij wel heel mooie dingen laten zien.
In elk geval een renner die voor spektakel zorgt en waarvan er een pak meer zouden mogen rondrijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Rasmussen vs Contador..... toen was de tour in elk geval een stuk boeiender dan nu. Die beelden herinneren velen zich nog wel.
Less is bore
De etappe van gister was aardig maar ook niet meer dan dat. Heet wow-effect is toch een beetje zoiets als 10 dagen droog brood eten en dan ineens een boterham met kaas.
Neem niet weg dat Contador mij wel een beetje blij maakte!
Aru gister nog even op de Bels gezien. Die gast heeft toch een enthousiaste, frisse maar toch ook nuchtere kijk op het geheel!
Neem niet weg dat Contador mij wel een beetje blij maakte!
Aru gister nog even op de Bels gezien. Die gast heeft toch een enthousiaste, frisse maar toch ook nuchtere kijk op het geheel!
Landa is gewoon een beschermde renner binnen de ploeg, net zoals Thomas dat was. Alleen Froome is de kopman en blijft de kopman, wat ook niet zo gek is aangezien hij tweede staat op zes seconden met nog een tijdrit te gaan. In tegenstelling tot Landa heeft Thomas zelfs in het geel gestaan, maar dat wil niet zeggen dat de ploeg opeens voor hem ging werken. Hij was gewoon beschermd maar moet gewoon voor Froome werken als dat nodig is. En dat doet Landa ook, die kwam gisteren in het begin van de ontsnapping geen moment op kop, tot hij toestemming kreeg en mee ging werken. Hij is gewoon een beschermde knecht die precies weet wat zijn plaats is en die plaats accepteert. Ik snap echt niet waar die Landa en er is oorlog bij Sky hype vandaan komt.Fietsen?altijd schreef: ↑15 jul 2017 10:14 Hopelijk heeft Landa lak aan de opdrachten die hij mee krijgt en zijn eigen gangetje gaat. Een beetje onrust om de boel spannend te maken.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Al eens eerder gemeld...daniel1975 schreef: ↑15 jul 2017 09:35 Meest verdachte renner is toch echt Froome op dit moment!! AC is gepakt, en sindsdien niet echt meer op niveau gekomen (schoon??). De schimmigheid rond Sky is momenteel vele malen meer verdacht.
Na zijn schorsing won Contador o.a. de Giro, Tirreno-Adriatico, 2x de Vuelta en 2x de Ronde van het Baskenland.
Wat bij mij vooral blijft hangen, is Contadors nagenoeg ontembare aanvalslust zoals in de etappe van gisteren. En wat bijvoorbeeld te denken van de 15e (berg)etappe tijdens de laatste Vuelta (naar ski-resort Formiga), toen hij o.a. samen met enkele ploeggenoten én Quintana vrijwel meteen — nog vóór de 1e beklimming — ten aanval trok, waardoor Froome al snel geïsoleerd raakte, naderhand op bijna 3 minuten over de finish bolde en uiteindelijk mede daardoor de Vuelta verloor?! Legendarische etappe met de kleine Contador als grote regisseur.
Als ik daadwerkelijk zou geloven dat Andy Schleck schoon reed, of minstens "substantieel schoner reed dan AC" in die Tour had ik mogelijk iets meer moeite gehad met AC. Nu niet in het minst. Zoals Hinault bij zijn afscheid van de Tourorganisatie zei: Er zouden meer renners zoals Contador moeten rondrijden.
Dat hemeltergende Catenaccio-rennen van Discovery/Sky is niet om aan te zien.
Dat hemeltergende Catenaccio-rennen van Discovery/Sky is niet om aan te zien.
-
- Forum-lid
Zelfde voor LA iedereen gebruikte in die tijd, hij was gewoon de sterkste toen. Contador is een geweldige renner en ook nog een sociaal mens.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.