Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2017

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 20 jul 2017 11:51

Karl66 schreef: 20 jul 2017 11:43 Ik snap niet zo goed waar het idee vandaan komt dat Uran wel even een goede tijdrit gaat rijden. Volgens mij heeft hij sinds hij bij Cannondale rijdt geen enkele goede tijdrit meer gereden, waarom zou hij dat zaterdag dan wel doen? Kan het niet zo zijn dat Cannondale niet zo'n hele goede TT-fiets heeft en dat de ploeg er niet in investeert, waardoor hij niet helemaal perfect op de fiets zit, zodat hij net z'n maximale vermogen niet kwijt kan en net niet aerodynamisch perfect zit? Waardoor hij de laatste procenten mist om nog bij de top te horen.
Ja als je hem vergelijkt met Froome! Maar als je hem vergelijkt met Bardet en Aru is Uran toch echt wel de betere
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 20 jul 2017 12:00

Herman_N schreef: 20 jul 2017 11:45 Best spannend. Froome wint normaal gesproken, maar een klein beetje pech kan hem zomaar tijd kosten. En erg veel mag hij niet morsen. Wel opvallend dat Froome tot nu toe nauwelijks pech heeft gehad. Hopelijk gaat die suffe Uran vandaag in de aanval. Als hij nu niet gaat hoop ik dat hij van het podium kukelt. Die heeft helemaal niks laten zien. Alleen maar meerijden.

Knap dat ze bij Sky een robot hebben ontwikkeld waar ze het hoofd van Landa op hebben gezet. Jammer dat hij niet mag gaan. Ik denk dat hij al 5 min voorsprong zou hebben gehad. Maar goed, dat telt allemaal niet.
Bij die aanval van Aru en later tijdens de aanval van FdJ of AG2R had ie toch 2x op het verkeerde moment een lekke band. Ook werd hij er op de laatste 200m van een etappe afgereden en verloop 25 seconden.

All-in-all geen echte pech/valpartijen en heeft hij het relatief goed op kunnen lossen, maar helemaal probleemloos is het niet.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2017 12:08

Wat rijdt die Van Vleuten toch ziek hard omhoog zeg.
Less is bore

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 20 jul 2017 12:23

Goed gereden. Er ontschoot mij een kreet toen ze mis schakelde /stilviel. Ik kreeg wel wat vreemde blikken van collega's :lol: Gelukkig keek ik legaal #pauze.

wouterkaas
Forum-lid

wouterkaas 20 jul 2017 12:53

Karl66 schreef: 20 jul 2017 11:43 Ik snap niet zo goed waar het idee vandaan komt dat Uran wel even een goede tijdrit gaat rijden. Volgens mij heeft hij sinds hij bij Cannondale rijdt geen enkele goede tijdrit meer gereden, waarom zou hij dat zaterdag dan wel doen? Kan het niet zo zijn dat Cannondale niet zo'n hele goede TT-fiets heeft en dat de ploeg er niet in investeert, waardoor hij niet helemaal perfect op de fiets zit, zodat hij net z'n maximale vermogen niet kwijt kan en net niet aerodynamisch perfect zit? Waardoor hij de laatste procenten mist om nog bij de top te horen.
Precies dit. Het gaat al dagenlang over de geweldige tijdrit die Uran in de benen heeft, maar ik zie dit maar moeilijk terug in zijn resultaten van de laatste 3 jaar. In 2014 was hij inderdaad erg sterk in de tijdritten, maar sindsdien niet meer. Het heeft er alle schijn van dat iemand dit in de media heeft geroepen en dat het een eigen leven is gaan leiden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2017 13:00

Conclusie aan het einde van de tour;
eerste anderhalve week was gemiddeld oersaai, weinig serieus geweld richting het geel, wat schermutselingen rond het podium, de winnaar heeft na 3.300 km slechts 1 uur zonder ploegmaat voor zijn snuffert gefietst en er waren enkele leuke etappes. Kortom, TdF is wederom de meest gehypte wedstrijd van jaar, maar zeker niet de meest boeiende.
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 20 jul 2017 13:03

Uran heeft exact 1 keer een fenomenale tijdrit gereden in de Giro van 2014, maar daarna viel ie altijd tegen, maar hij viel ook in de bergen tegen....
Ik sla hem momenteel hoger aan in een tijdrit dan Bardet en Aru, maar of hij tegen de huidige Froome is opgewassen moeten we afwachten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

AmstelGoldRaas
Forum-lid

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 20 jul 2017 13:03

daniel1975 schreef: 20 jul 2017 13:00 Conclusie aan het einde van de tour;
eerste anderhalve week was gemiddeld oersaai, weinig serieus geweld richting het geel, wat schermutselingen rond het podium, de winnaar heeft na 3.300 km slechts 1 uur zonder ploegmaat voor zijn snuffert gefietst en er waren enkele leuke etappes. Kortom, TdF is wederom de meest gehypte wedstrijd van jaar, maar zeker niet de meest boeiende.
Het leek je een goed idee om dit voor de 443e keer te verkondigen? :?

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 20 jul 2017 13:33

De enige manier waarop Daniel zijn mening (ooit) nog gaat veranderen is als Froomey uitvalt ;).

Niet persoonlijk bedoeld Daniel (ik mag je graag), maar je stellige mening over Froome en de Tour begint toch wel een beetje te vervelen. Ik snap ook wel dat Sky de Tour al jaren tot een optocht degradeert en dat Froome een grijze muis is die doorgaans niet om aan te zien is, maar ik als optimist geniet van de kleine momenten.

Een greep uit wat mij heeft geboeid in de Tour; Een Gesink die strijdend ten onder gaat, een andere Bauke die juist komt bovendrijven, de overwinning van Roglic als sportieve wraak op de eerste tijdrit, Barguil die huilend over de streep komt om het vervolgens net niet gewonnen te hebben, Aru die aanvalt als Froome pech heeft en op Italiaanse wijze de vermoorde onschuld speelt, Mollema die zich helemaal leeg rijdt voor zijn kopman om vervolgens beide op achterstand binnen te komen, Barguil die zijn sportieve wraak haalt, Calmajane die met kramp zijn droomzege behaald, de etappe dat vrijwel alle klassementsrenners naar de grond gingen, Groenewegen die steeds een plekje opschuift (door het uitvallen van de rest), Cav een koekje van eigen deeg, Kittel die (jammer genoeg want hij heeft er al 4) door een fotofinish wint van de 2e sprinter van DDD Boasson Hagen, Bardet die volop aanvalt in de afdaling(en), Uran die de sprint wint met 2 versnellingen, Martin die te pas en te onpas aanvalt en op fantastische wijze gedreven is door/na zijn valpartij, Contador die strijdend ten ondergaat...

De strijdt om het geel boeit mij eigenlijk nauwelijks, maar er zijn nog genoeg andere boeiende momenten. Het is alleen geen Tour om 4-5u per dag voor de buis te liggen, maar daar heb ik ook helemaal de tijd niet voor.

Enjoy the little things!

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 20 jul 2017 13:56

Grappig is dat. Ik vind Froome helemaal geen grijze muis of saaie renner. Hij zit gevangen in de ploegentactiek van Sky, maar ik denk dat hij tot veel spektakel in staat is als je hem de ruimte geeft. Enkele jaren geleden had hij Wiggins aan gort kunnen en willen rijden. Maar toen mocht hij niet. Ik weet nog dat iedereen om Froome schreeuwde toen Wiggins op oersaaie wijze de Tour won. Vorig jaar met de Peyresourdeafdaling, de waaier met Sagan en het hardlopen op de Ventoux. Dat waren memorabele momenten. Zo saai is hij niet. Alleen hebben ze afspraken in de ploeg waardoor hij zo min mogelijk energie hoeft te verspillen. Bovendien hoeft hij niet aan te vallen.

Froome is gewoon een leuke renner. Alleen wordt het een beetje saai en voorspelbaar als hij jarenlang het klassement dicteert. Maar dat is wat anders.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2017 14:15

Herman_N schreef: 20 jul 2017 13:56 Vorig jaar met de Peyresourdeafdaling, de waaier met Sagan en het hardlopen op de Ventoux. Dat waren memorabele momenten.
Dit dus!!!! Dit waren de momenten dat ik ook respect voor die man ging krijgen.
Zoals ik dat nu heb voor bijv Martin of Barguil.
Net als dat ik gedurende de tour mijn mening over Groenewegen ook wel heb herzien.

En ach, verder zal ik wel oud worden. Toen waren sprints met Van Poppel, luisterend naar de korte golf radio op een franse camping, een stuk boeiender dan sprinten tegenwoordig ;-)

Of Froome dit jaar tot meer spectakel in staat is durf ik toch wel te betwijfelen. We zullen het vandaag zien. Als hij echt zo goed is, zal hij toch wel nog een bergetappe willen winnen om zijn trui wat extra glans te geven? Dat is voor een renner toch ook mooier?
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 jul 2017 14:22

Iemand een grijze muis vinden doe je natuurlijk per definitie met jezelf als referentie :mrgreen:

Dus wie wie een grijze muis vindt is eigenlijk niet zo heel relevant ;)

Zelf vind ik bijna alle profs grijze muizen.
Uitzonderingen Sagan, Cavendish, Voeckler en wat mis ik Ricco zeg!

Plaats reactie