Tour 2017
-
- Forum-lid
Aantal keer dichtbij geweest, nu wel prijs. Verdiend denk ik!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Gisteren was weer eens het bewijs dat het gewoon gezever is over die oortjes. Hagen maakt gewoon zelf de juiste keuze door op het laatste moment achter Arndt aan te sturen. De vertraging op het TV signaal in de auto is te groot om dit soort zaken te kunnen sturen, dan moet je altijd een gat dicht rijden omdat je te laat was.daniel1975 schreef: ↑21 jul 2017 17:33Hear hear!!!i-mac schreef: ↑21 jul 2017 17:27 http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/1.3029928
En gelijk heeft ie ...
Oortjes alleen voor eenzijdige veiligheidscommunicatie lijkt mij wel wat.
Een ploegleider kan met een oortje aanwijzingen geven, maar de renner is echt geen robot die uit de auto bestuurd wordt.
Ik ga ook liever uit van iemand die vorig jaar nog in het peleton zat (Maarten Tsallingii), dan van iemand die nooit met oortjes heeft gekoerst. Maarten roept het hele jaar al dat de tactiek en parcours vooraf worden besproken en via de oortjes weinig mogelijk is.
Nog los van het feit dat iemand die Quintana een aanvallende renner vindt, niet meer serieus genomen kan worden. Zonder oortjes is er trouwens ook gewoon contact met de ploegleider, in zijn tijd reden ze gewoon, lekker veilig, het peloton in. De oortjes zijn niet de reden dat ze zo koersen, maar de belangen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Juist, oortjes verbieden op deze grond is puur symbolisch. In mijn ogen niet de echte oorzaak van het probleem... Als dat probleem er überhaupt al is.
Enige echte verschil zal zijn met sprintetappes, waarbij de voorsprong van de kopgroep alleen per bord op de motor wordt weergegeven. Dan zal een peloton wellicht de kopgroep op 30sec laten zwemmen (letterlijk in het zicht) Ipv op 2 minuten. En dan bij 10 a 15km voor de streep inbreken Ipv op 5km.. Maakt voor de koers geen zak uit verder.
Invloed van oortjes op de koers wordt overgewaardeerd.
Enige echte verschil zal zijn met sprintetappes, waarbij de voorsprong van de kopgroep alleen per bord op de motor wordt weergegeven. Dan zal een peloton wellicht de kopgroep op 30sec laten zwemmen (letterlijk in het zicht) Ipv op 2 minuten. En dan bij 10 a 15km voor de streep inbreken Ipv op 5km.. Maakt voor de koers geen zak uit verder.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Het ziet er naar uit dat van de drie grote traditionele wielerlanden (Italia , France , België) jammer genoeg België zonder (etappe-)succes gaat blijven.
Mooi vind ik dat de WK-veldrijden bij de beloften van 2013 zijn Tour debuut gaat bekronen door Paris te halen. Hup Limburg . Wel of geen toeval dat hij van het zelfde dorp is als Peter Winnen?
Mooi vind ik dat de WK-veldrijden bij de beloften van 2013 zijn Tour debuut gaat bekronen door Paris te halen. Hup Limburg . Wel of geen toeval dat hij van het zelfde dorp is als Peter Winnen?
-
- Forum-lid
Eens , om iets aan de saaiheid het profwegwielrennen te doen moet veel meer worden nagedacht over echt vernieuwende concepten zoals de Hammer classics en de formule van La Course.MarkVeenstra schreef: ↑22 jul 2017 11:42 Juist, oortjes verbieden op deze grond is puur symbolisch. In mijn ogen niet de echte oorzaak van het probleem... Als dat probleem er überhaupt al is.
-
- Forum-lid
Allemaal hier aan meedoen!!
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/1.3030395
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/1.3030395
- robbebopper
- Forum-lid HC
Bovendien heeft hij een kangoeroe in zijn armen terwijl hij de pers te woord staat!Karl66 schreef: ↑22 jul 2017 10:57 Nog los van het feit dat iemand die Quintana een aanvallende renner vindt, niet meer serieus genomen kan worden. Zonder oortjes is er trouwens ook gewoon contact met de ploegleider, in zijn tijd reden ze gewoon, lekker veilig, het peloton in. De oortjes zijn niet de reden dat ze zo koersen, maar de belangen.