Marmotte Pyrenees 2017
-
- Forum-lid
iemand al iets van een tijdschema of iets dergelijks voor de editie 2017?
Wat dacht je van de website? Daar staat alles op
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
-
- Forum-lid
jij hebt echt de wijsheid in pacht!
Zover was me grote teen ook nog wel.
Ik bedoel richttijden waar je ongeveer op zou moeten zitten op de toppen. Wellicht dat iemand zich daarin verdiept zou hebben........
Ik bedoel richttijden waar je ongeveer op zou moeten zitten op de toppen. Wellicht dat iemand zich daarin verdiept zou hebben........
fabianfondriest schreef: ↑22 jul 2017 17:00 jij hebt echt de wijsheid in pacht!
Wellicht je vraag wat duidelijker stellen of je moet er vanuit gaan dat ze hier weten wat in je grote teen zit. Zou wel eens tegen kunnen vallen en is je reaktie nogal overdone

Hahahahaha laat maar Pinarello
Als het over cyclo's gaat heb ik idd de wijsheid in pacht
Maar goed, de vraag was me inderdaad niet duidelijk. En het mooie is, het is me nog steeds niet duidelijk. Want welke richttijden heb je voor ogen? Wil je er 7 uur over doen of 11 uur?
Voor mezelf heb ik inderdaad een schema gemaakt, Tijd net onder de 9 uur hoop ik. Maar dat hoeft helemaal niet overeen te komen met jouw doel.
Voor mezelf heb ik inderdaad een schema gemaakt, Tijd net onder de 9 uur hoop ik. Maar dat hoeft helemaal niet overeen te komen met jouw doel.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Hij bedoelt waarschijnlijk:
Als ik om 7 uur vertrek en ik streef na 8 uur fietsen te finishen, op welke tijden moet ik dan op de toppen zijn....om een kans te maken dat te halen.
Niet dat het veel helpt als je dat weet.......
Als ik om 7 uur vertrek en ik streef na 8 uur fietsen te finishen, op welke tijden moet ik dan op de toppen zijn....om een kans te maken dat te halen.
Niet dat het veel helpt als je dat weet.......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Persoonlijk vind ik zo'n schema wel interessant. Wat helpt het? Vooral mentaal ... maar dan meestal enkel als je op schema zit :p.
Ik heb er ook nog geen gevonden (pas het 2de jaar dus vrij normaal). Mss maak ik er mij 1 obv mijn wattages tijdens de Marmotte Alpes.
Zo moeilijk is dat toch niet?
- Zoek gewoon wat Strava-uploads van vorig jaar die net onder de 8 uur zitten.
- Eraf knippen: aanloop naar Tourmalet + klim Luz Ardiden.
- Inschatting maken voor tussenstuk Luz-Saint-Sauveur naar voet Hautacam (~17 kilometer met 200hm naar beneden ofzo?).
- Hautacam-segmenttijd checken met VAM die de 8-uur-mensen reden op Luz Ardiden.
- Klaar.
Mijn schema is inmiddels klaar. Gebaseerd op VAM's uit eerdere cyclo, rekening houdend met verval naarmate de rit vordert. Voor de afdalingen heb ik gekeken naar strava en een vriend van me die vorig jaar deelnam. En verder reken ik drie minuten per bevoorrading waarbij ik ervan uitga dat ik er eentje kan overslaan. Uiteindelijk kom ik dan op 8.45. Genoeg voor bejaardengoud in de 50+ klasse. Maar de limieten zijn duidelijk scherper dan bij de Alpenmarmotte. Een beetje tegenslag of temperaturen van 30+ en het wordt kantje boord.
Heb er in ieder geval zin in.
Heb er in ieder geval zin in.
Zit samen met mijn fietsmaten een week lang in Luz st. Sauveur, voorafgaande aan de Marmotte.
Eindelijk een keer de Pyreneeën in!
Willen zo veel mogelijk klimmen doen die niet in de Marmotte zitten (Peyresourde, Aubisque, Col de Menté, Plateau de Beille).
Nog andere tips?
Eindelijk een keer de Pyreneeën in!
Willen zo veel mogelijk klimmen doen die niet in de Marmotte zitten (Peyresourde, Aubisque, Col de Menté, Plateau de Beille).
Nog andere tips?

Je zoekt het wel een eind weg met oa Pleateau de Beille. Vlakbij de Plateau de Beille ligt ook de Col de Pailheres. Na de Tourmalet de hoogste col van de Pyreneeën. Daar ook in de buurt: Mur de Peguere en Col d'Agnes. Westkant is stevige kost. Port de Lers.
Meer naar het westen: Col de Marie Blanc (westkant).
Vanuit Luz St Sauveur: Col des Tentes en Cirque de Troumouse.
Maar ach, er is zoveel te doen daar.
Meer naar het westen: Col de Marie Blanc (westkant).
Vanuit Luz St Sauveur: Col des Tentes en Cirque de Troumouse.
Maar ach, er is zoveel te doen daar.
@Arjenv: Om enig idee te krijgen waar diverse beklimmingen zoal liggen, kan je even kijken in deze Argelès Gazost-map met daarin een elftal routes. Of even rondsnuffelen bij de routes in het Standplaats Arreau-topic.