Puck Moonen
Het gaat niet van kwaad naar erger, dat heet het uiten van je mening, hoe afwijkend die ook is. Dat is de prijs voor een open en vrije samenleving. Kwetsen is iets dat de gekwetste laat gebeuren.NicoNB schreef: ↑22 jul 2017 17:28 Je kunt er vanuit gaan dat mensen die dat soort uitspraken doen gewoon niet begrijpen dat een samenleving grenzen stelt aan gedrag. Omdat we eigenlijk geen instrumenten meer hebben om dit type mens aan te spreken op zijn gedrag gaat het van kwaad tot erger.
Dit type mens zit achter het stuur van een vuilniswagen en drukt met hetzelfde plezier een fietser van de weg of stuurt met zijn aanhanger net iets te vroeg terug na een inhaalmanoeuvre.
In Europa leeft er blijkbaar momenteel bij veel mensen het gevoel dat deze vrijheden mogen opgegeven worden, een kwestie van een brede dhimmitude ten overstaan van elke zichzelf verklarende minderheid,
Het is geweldig voor jou dat je weet welk type mens met vuilniswagens rijdt. Je kan dat ongetwijfeld ook sterk onderbouwen aan de hand van cijfers uit degelijk studiemateriaal... Je verklaart zelfs de intenties van de acties van 'dat type mens'; ook dat zal sterk onderbouwd zijn zeker...
Eerlijk gezegd denk ik dat je gewoon niet weet waar je het over hebt.
Voor de meeste mannen inderdaad een inkoppertje. Waarom denk je anders dat er dit soort topics zijn? Zouden we alleen heel gesofisticeerd onder het genot van een goed glas wijn over de het werk van Nietzsche willen discussiëren? Heb je daar dan zo'n cupmaat voor nodig?
Campagnolo Ultra Dork
+1lugosi schreef: ↑22 jul 2017 18:20Het gaat niet van kwaad naar erger, dat heet het uiten van je mening, hoe afwijkend die ook is. Dat is de prijs voor een open en vrije samenleving. Kwetsen is iets dat de gekwetste laat gebeuren.
In Europa leeft er blijkbaar momenteel bij veel mensen het gevoel dat deze vrijheden mogen opgegeven worden, een kwestie van een brede dhimmitude ten overstaan van elke zichzelf verklarende minderheid,
Het is geweldig voor jou dat je weet welk type mens met vuilniswagens rijdt. Je kan dat ongetwijfeld ook sterk onderbouwen aan de hand van cijfers uit degelijk studiemateriaal... Je verklaart zelfs de intenties van de acties van 'dat type mens'; ook dat zal sterk onderbouwd zijn zeker...
Ik snap ook niet zo goed,wat een zekere NicoNB bedoeld met een bestuurder van een vuilniswagen.Wat een onzin.
Ik ken mensen die op een vuilniswagen zitten en goeie fietsers zijn.
Niet meer en niet minder.
Vraag je eens af WAT ALS HET JE EIGEN DOCHTER IS.
Mijn dochter gaat zo nu en dan ook op pad dat ik denk.............................."kan het iets minder"
Wat iemand zegt of draagt geeft je nooit het recht om zoiets te roepen.
Het is in en in triest en echt walgelijk is het dat ik het beeld krijg dat enkele hier dat voorval proberen te bagatelliseren.
Het is niet iets onschuldigs: het is ranzig, pervers, onfatsoenlijk, misplaatst en bovenal bedreigend.
Het uiten van je mening is een recht, geen plicht. Nadenken voor je de toeter opentrekt, dat zou eigenlijk verplicht moeten worden.lugosi schreef: ↑22 jul 2017 18:20Het gaat niet van kwaad naar erger, dat heet het uiten van je mening, hoe afwijkend die ook is. Dat is de prijs voor een open en vrije samenleving. Kwetsen is iets dat de gekwetste laat gebeuren.NicoNB schreef: ↑22 jul 2017 17:28 Je kunt er vanuit gaan dat mensen die dat soort uitspraken doen gewoon niet begrijpen dat een samenleving grenzen stelt aan gedrag. Omdat we eigenlijk geen instrumenten meer hebben om dit type mens aan te spreken op zijn gedrag gaat het van kwaad tot erger.
Dit type mens zit achter het stuur van een vuilniswagen en drukt met hetzelfde plezier een fietser van de weg of stuurt met zijn aanhanger net iets te vroeg terug na een inhaalmanoeuvre.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit dus!!
En vrijheid van meningsuiting mag je GEbruiken, niet MISbruiken als argument voor onbeschoft gedrag.
Alleen maakt het geen ruk uit of ze op een vuilniswagen rijden of ergens salesmanager zijn
Less is bore
@gastheerg ..... +1 (minstens!)