Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Puck Moonen

Berrie50
Forum-lid

Berrie50 22 jul 2017 19:28

daniel1975 schreef: 22 jul 2017 19:21
NicoNB schreef: 22 jul 2017 17:28 Je kunt er vanuit gaan dat mensen die dat soort uitspraken doen gewoon niet begrijpen dat een samenleving grenzen stelt aan gedrag. Omdat we eigenlijk geen instrumenten meer hebben om dit type mens aan te spreken op zijn gedrag gaat het van kwaad tot erger.
Dit dus!!
En vrijheid van meningsuiting mag je GEbruiken, niet MISbruiken als argument voor onbeschoft gedrag.

Alleen maakt het geen ruk uit of ze op een vuilniswagen rijden of ergens salesmanager zijn ;-)
:winkthumb:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 jul 2017 20:00

Gastheerg schreef: 22 jul 2017 19:10
Nee_Nee schreef: 22 jul 2017 15:21 Wat mij betreft verdient een lulhannes die dat soort teksten uitkraamt naar een vrouw een knal voor z'n kop.
Niet meer en niet minder.

Vraag je eens af WAT ALS HET JE EIGEN DOCHTER IS.

Mijn dochter gaat zo nu en dan ook op pad dat ik denk.............................."kan het iets minder"

Wat iemand zegt of draagt geeft je nooit het recht om zoiets te roepen.
Het is in en in triest en echt walgelijk is het dat ik het beeld krijg dat enkele hier dat voorval proberen te bagatelliseren.
Het is niet iets onschuldigs: het is ranzig, pervers, onfatsoenlijk, misplaatst en bovenal bedreigend.
Puck verkoopt de droom dat je je samen met haar kunt voortplanten. Niet vreemd dat iemand dan kenbaar maakt dat ook te willen. Dat is de natuur. Niettemin is de kerel die het roept inderdaad onfatsoenlijk maar als we iedere onfatsoenlijke een klap tegen zijn kop gaan geven zijn we pas echt terug in de oertijd beland.

Ik hoop dat mijn dochter haar geld op een andere manier gaat verdienen en als ze toch voor deze manier kiest zijn alle gevolgen die naast onfatsoenlijk nog ludiek bedoeld en niet daadwerkelijk bedreigend voor eigen rekening.

Ik heb persoonlijk meer problemen met alle "ik zou haar doen" opmerkingen op Geenstijl e.d. over dames die om andere redenen in de media verschijnen of de opmerkingen die vrouwen soms op straat naar hun hoofd geslingerd krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 22 jul 2017 20:22

Ik geloof dat een aantal mensen de zinsnede met de vuilniswagen anders lezen dan ik het bedoel
Er staat niet dat dit het gedrag van vuilinsmannen in het algemeen is, er staat dat mensen die zich dusdanig grensoverschrijdend gedragen met als voorbeeld, een jong meisje toeschreeuwen: "jou zou ik wel neuken", dat het dit type mensen is dat zich ook op andere vlakken grensoverschrijdend gedraagt.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 22 jul 2017 22:15

Aaah, het ze vroeg er zelf om argument, duurde nog lang totdat die kwam.
Afbeelding

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 23 jul 2017 10:17

Gastheerg schreef: 22 jul 2017 17:19 Of zij en haar vriend zich wellicht wat onhandig gedragen geeft niemand het recht dat soort teksten eruit te kramen.
+1 Ik zal wel agressie oproepen van bepaalde mensen die vinden dat je alles altijd maar tegen iedereen moet kunnen zeggen, want vrijheid van meningsuiting, maar ik ben het met GG eens.

Ik wil hier als "ervaringsdeskundige" graag iets over zeggen. Ja je mag alles zeggen maar vraag je eens af of je ook zo nodig alles moet zeggen. Wie zit er nou eigenlijk te wachten op dat soort zogenaamd lollige maar eigenlijk vooral ranzige opmerkingen, ik kan je vertellen; igg de meeste vrouwen niet. Nee ook niet als ze toevallig een grote cupmaat hebben. Die opmerkingen worden dan ook alleen maar gemaakt voor andere gelijkgestemde mannen om weer een humor-in-de-kroeg puntje mee te scoren.

Een meid als Puck Moonen die precies het juiste uiterlijk heeft mee gekregen om een groot deel van de mannen het hoofd op hol te brengen word door heel veel mensen ook onmiddellijk weggezet als iemand die dus haar uiterlijk gebruikt. Als een mooie meid iets bereikt dan komt dat door haar uiterlijk.

Ik ben nu 52 en al mijn hele godvergeten leven geconfronteerd met het belang van mijn uiterlijk, dat lijkt voor heel veel mensen veel belangrijker te zijn dan wie of wat ik verder ben. Ik ben ook na geroepen, achtervolgd en lastig gevallen en ben er zelfs nog steeds niet van af. En nee ik heb het nooit stiekum toch wel grappig gevonden, ik vond en vind het eng, ranzig, beledigend en beperkend. En af en toe zelfs bedreigend. Ik ben de gene die niet kan gaan en staan waar ik wil vanwege mannen die zich niet kunnen inhouden, al dan niet in woord of nog erger...gebaar. Er is niks grappigs aan, het is onderontwikkeld apen-gedrag. Het is niet lollig om op niks af geconfronteerd te worden met de rammelende hormonen van een of andere random terwijl je met je sport bezig bent.

Mooi of lelijk, je bent als vrouw toch kennelijk vooral een plaatje om naar te kijken. Om je bij af te trekken (jong en mooi) of om neerbuigende opmerkingen over te maken (de rest), Een pin up of een lelijk wijf om over te lachen. Ik vraag me net als GG af, hoe zouden die kerels het vinden als hun eigen dochter zo bejegend word?
Dat Puck kennelijk heeft geleerd inmiddels met dat gedrag te dealen en er maar een beetje om te lachen (hoop ik/denk ik) maakt nog niet dat je zonder meer de conclusie kunt trekken dat ze het ook leuk vindt. Ze heeft gewoon geleerd er mee om te gaan. Je moet als vrouw namelijk wel, anders word het toch burka aan en thuis zitten...
Veni. Vidi. Fietsie.

RKN
Forum-lid

RKN 23 jul 2017 10:46

Zeggen dat ze het over zichzelf afroept, is imho een beetje dezelfde redenering als dat vrouwen met blote kuitjes zelf verkrachting uitlokken...

Karl66
Forum-lid

Karl66 23 jul 2017 11:07

Tja, als je naar haar instagram account kijkt, kan je moeilijk ontkennen dat ze haar uiterlijk gebruikt om iets te bereiken. Ze heeft daar tenslotte ook haar contract bij Lotto aan te danken. Maar dat kan natuurlijk nooit een vrijbrief zijn voor beledigend, onfatsoenlijk en ranzig gedrag. Maar tegelijkertijd heeft ze dan ook weer een vriendje dat op datzelfde niveau blijft steken.
Het enige wat ik er aan kan doen is mijn zoontjes opvoeden tot mensen die zich wel fatsoenlijk kunnen gedragen...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 23 jul 2017 11:13

Zelfs als dat inderdaad zo is, ik kijk nooit naar instagram accounts, dan is dat geen vrijbrief om te beledigen. Als iemand op de grond ligt geeft dat ook niet het recht iemand in zijn gezicht te trappen.
Dat Lotto iemand een contract geeft op basis van haar uiterlijk geeft ook te denken...is dat de sport die wij graag willen?
Veni. Vidi. Fietsie.

Karl66
Forum-lid

Karl66 23 jul 2017 11:24

Dat profcontract lijkt me niet zo'n probleem, je hebt in het vrouwenwielrennen ook knechten nodig en ze rijdt volgens mij wel goed genoeg om die taak goed uit te kunnen voeren. Maar met dank aan haar instagram account is zij degene die meer aandacht krijgt dan haar kopvrouwen, die de sportieve prestaties leveren en dat is volgens mij niet de kant waar we naartoe moeten met vrouwensport.

Dit topic is daar ook een mooi voorbeeld van en is uiteindelijk ook niet veel meer dan een wat beschaafdere variant van "ik zou haar doen'...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

fred404
Forum-lid

Gebruikersavatar fred404 23 jul 2017 11:31

TumTumTum schreef: 23 jul 2017 10:17 Om je bij af te trekken...
Niet zo denigrerend over masturberen he, het is seks met iemand waar ik van houd.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 23 jul 2017 11:44

Karl66 schreef: 23 jul 2017 11:07 Tja, als je naar haar instagram account kijkt, kan je moeilijk ontkennen dat ze haar uiterlijk gebruikt om iets te bereiken. Ze heeft daar tenslotte ook haar contract bij Lotto aan te danken. Maar dat kan natuurlijk nooit een vrijbrief zijn voor beledigend, onfatsoenlijk en ranzig gedrag. Maar tegelijkertijd heeft ze dan ook weer een vriendje dat op datzelfde niveau blijft steken.
Het enige wat ik er aan kan doen is mijn zoontjes opvoeden tot mensen die zich wel fatsoenlijk kunnen gedragen...
Nou dan gebruikt ze dat who cares. De één heeft verstand de ander uiterlijk, gebruik wat je hebt.
Maak joe woar

AmstelGoldRaas
Forum-lid

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 23 jul 2017 11:45

Hoe kan het dat dit topic in een maand tijd (eerste post dateert van 20 juni) is verworden van een topic over een knappe wielrenster (zoals eerder met Liz Hatch) tot een topic waarin een aantal forumleden het nodig vindt om met het vingertje zich verheven te voelen boven de rest en deze voor van alles en nog wat uit te maken. Als we op dit forum echt die kant op gaan, is voor mij de lol er snel af. Als dit topic je niet bevalt, negeer je het toch lekker. Als ik me druk moet maken over alles wat op het internet wordt geschreven, heb ik aan 24 uur per dag niet genoeg.

Gesloten