Wielmagneet polar cs600 probleem
Hoi
Ben een dikke 2 jaar een +/- tevreden gebruiker van de polar cs600.
Heb me nu een Fulcrum racing 1 wielset gekocht, hier zat een wielmagneet bij die past op de platte brede spaken. Jammer genoeg krijg ik met deze magneet mijn polar cs600 niet aan de praat. Op mijn andere wielen staat de orginele van polar op en die werkt wel. Moet je een polar wielmagneet gebruiken, want ik heb zoal ondervonden dat een ander niet werkt. (heb dit met meerder modellen van oude fietscomputers uitgetest) Wie weet raad???
Ben een dikke 2 jaar een +/- tevreden gebruiker van de polar cs600.
Heb me nu een Fulcrum racing 1 wielset gekocht, hier zat een wielmagneet bij die past op de platte brede spaken. Jammer genoeg krijg ik met deze magneet mijn polar cs600 niet aan de praat. Op mijn andere wielen staat de orginele van polar op en die werkt wel. Moet je een polar wielmagneet gebruiken, want ik heb zoal ondervonden dat een ander niet werkt. (heb dit met meerder modellen van oude fietscomputers uitgetest) Wie weet raad???
Volgens mij moet je in beginsel elke magneet kunnen gebruiken: ze doen namelijk allemaal hetzelfde. Bij mijn Polar luisterde de afstand tussen sensor en magneet echter heel nauw. Kan je jouw sensor niet wat meer richting het wiel draaien, zonder dat-ie de spaken raakt?
Heb zelf ook al 2 jaar de CS600 met 2 verschillende magneten in beide fietsen en werken alle 2 prima!
Je moet zorgen dat de magneet midden in het hart van de sensor uit komt en niet te ver uit het midden, dit kan wel eens de werking beinvloeden.. Afstand ertussen is ook belangrijk.
Je moet zorgen dat de magneet midden in het hart van de sensor uit komt en niet te ver uit het midden, dit kan wel eens de werking beinvloeden.. Afstand ertussen is ook belangrijk.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
Rij met Eurus/CS600 en de bijgeleverde Campa sensor werkt ok. Heb ook wat problemen gehad toen ik een tweede sensor op mijn ATB had geinstalleerd en na de winter weer terug ging naar de racer.
Al geprobeerd om de sensor opnieuw te installeren (ergens in het menu en dan "Teach new Sensor>Yes)?
Al geprobeerd om de sensor opnieuw te installeren (ergens in het menu en dan "Teach new Sensor>Yes)?
Bedankt voor al de tips, ga dit vandaag eens uittesten. Hopelijk lukt het. Blijf erbij dat die POlar toch een moeilijk geval blijft met hun sensoren. Ook de borstband (metalen knip verbinding) durft al eens te weigeren. Heeft blijkbaar te maken met corrosie (zweet, vocht ...) ook al was ik de band steeds uit na gebruik. Verder is de menu structuur van de CS600 ook maar pover ... Voor zoveel geld hadden ze toch wat anders mogen uitvinden. Veel toeters en bellen, maar niet gebruiksvriendelijk.
m.v.g.
m.v.g.
Blijkt dat het niet aan het magneet maar aan de speed sensor ligt. Ik heb namelijk een 2de fiets met zo'n W.I.N.D. speed sensor en daar doet het fulcrum magneet het prima. Bij de andere sensor krijg ik geen lichtje dat brand en dus ook geen verbinding met de CS600. De batterij kan op 2 jaar op een schoon weer fiets toch niet op zijn? Zijn die batterijen te vervangen? De sensor ziet er dicht gegoten uit.
-
- Forum-lid
http://www.futurumshop.nl/product/6086- ... erie.phtml
volgens hun kan polar het batterijtje vervangen en er staat ook dat hij 4500 uren mee gaat dus misschien dat je aan de link hier boven hebt
volgens hun kan polar het batterijtje vervangen en er staat ook dat hij 4500 uren mee gaat dus misschien dat je aan de link hier boven hebt
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Heb ondertussen de sensor geopend. Dit ging vlot met een fijn scherp mesje. Er zit een printplaatje en een 3V batterij in. Deze had nog net 3 V. Toch maar een nieuwe ingestoken (3.2V), maar het ding werkt niet. Nu wordt hij ook niet meer door de cs600 herkend. Volgens mij scheelt er iets aan de sensor zelf want heel af en toe gaat het ledje even aan, maar dan is het weer een hele poos niets.
Een nieuwe sensor kost +/- 50 euro (vind ik een schande)
Op een Duitse website heb je een cs600x al voor 179 €, misschien gewoon een nieuwe kopen dan heb ik reserve onderdelen voor de toekomst????
OF gewoon terug een normale fietscomputer kopen zonder al die snufjes...
Een nieuwe sensor kost +/- 50 euro (vind ik een schande)
Op een Duitse website heb je een cs600x al voor 179 €, misschien gewoon een nieuwe kopen dan heb ik reserve onderdelen voor de toekomst????
OF gewoon terug een normale fietscomputer kopen zonder al die snufjes...