Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Het grote fietspomp topic

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 24 jul 2017 09:33

Je schrijft eerst: "waarbij je de pomp rechtstreeks schroefde op het franse ventiel" en nu heeft ie plots een slangetje.......
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

DikkieDick
Forum-lid
Contact

DikkieDick 24 jul 2017 11:33

vincent75 schreef: 24 jul 2017 09:33 Je schrijft eerst: "waarbij je de pomp rechtstreeks schroefde op het franse ventiel" en nu heeft ie plots een slangetje.......
Excuses, dan heb ik dat in 1e instantie foutief (denk te snel) ingeklopt. Nee zat idd een slangetje aan. ;-)
En had nog een manometer. En was, ik vermoed, niet langer dan 20cm. Fietser haalde hem ergens onderaan het frame aan de zijkant vandaan en plaatste hem daar weer terug.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 24 jul 2017 11:56

Misschien een van deze?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DikkieDick
Forum-lid
Contact

DikkieDick 24 jul 2017 12:16

Orlok schreef: 24 jul 2017 11:56 Misschien een van deze?
Denk dat de Shock en Roll nog het dichtst in de buurt komt. Iemand goede ervaringen met enigerlei minipomp?

Deze lijkt overigens wel enigszins op diegene die zaterdag werd gebruikt (of misschien is het hem wel) : https://www.amazon.com/Schrader-Flexibl ... B01HYVDSPQ

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 09 dec 2017 13:29

giantjan schreef: 01 mar 2017 00:43 Hoi ik heb thuis een toppeak Joe blow sport fietspomp. Beviel altijd goed maar de laatste tijd doet hij het niet meer. Als ik de pomp op het ventiel zet schiet het handvat van de pomp omhoog deze kan ik met veel kracht weer naar beneden drukken hier bij loopt een heel klein beetje lucht in de band, maar het handvat schiet ook gelijk weer omhoog. Bij stadsfiets precies het zelfde alleen hierbij krijg ik de band wel hard genoeg. Bij mijn racefiets niet. Gaat natuurlijk ook meer druk in.
Ik heb het al op verschillende banden geprobeerd maar is iedere keer het zelfde. Weet iemand wat het kan zijn?
Volgens mij is het sinds het gevroren heeft. Misschien dat, dat er iets mee te maken heeft.
Weet iemand wat dit kan zijn?
verder in deze threat staat:terugslagklep defect maar is verder niet meer gereageerd.
Ik heb dus hetzelfde probleem met dit type pomp,is er iets aan te doen?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 09 dec 2017 14:17

Fietspompen hebben geen terugslagklep, dat zit in het ventiel van de band.
Het kan natuurlijk dat de pompkop voorkomt dat het ventiel sluit, dan repareren of nieuwe kop erop,.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 09 dec 2017 18:54

Keezx schreef: 09 dec 2017 14:17 Fietspompen hebben geen terugslagklep, dat zit in het ventiel van de band.
Het kan natuurlijk dat de pompkop voorkomt dat het ventiel sluit, dan repareren of nieuwe kop erop,.
Nou, dat hoeft niet altijd. Ook fietspompen kunnen/moeten m.i. een terugslagklep hebben zeker als ze zijn uitgerust met een pompkop welke het prestaventiel indrukken.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 09 dec 2017 19:12

Jaja , goeie engineering.....een klepje in een pompkop die een ventiel opendrukt.
(ventiel is een mooi woord voor klep).
Verbind 2 pompen met elkaar met een buisje en ga met 1 pompen......
Zoekt en gij zult niet vinden, kan geen uitroepteken wat aan doen.
Herhaal dit niet onnodig

Winston
Forum-lid

Gebruikersavatar Winston 09 dec 2017 19:36

Deze zit toch echt in een SKS renkompressor

Afbeelding
Bikes&Coffee What else?

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 09 dec 2017 22:23

Elke pomp heeft natuurlijk een voorziening om lucht toe te laten tijdens de opgaande , aanzuigende slag en daar is dat klepje voor....dat heeft niets te maken met het besproken probleem dat de pomp zich vult met lucht uit de band of slang of whatever, dat klepje sluit af tijdens de persslag....zou dat klepje niet goed werken, dan ontsnapt er ofwel lucht tijdens het pompen, ofwel gaat de opgaande slag zwaar.
Herhaal dit niet onnodig

codex
Forum-lid

codex 10 dec 2017 13:09

Misschien heeft het niets met jullie probleem te maken. Maar toch wou ik dit even vertellen.
Ik heb ook zo'n gele Joe blow pomp. Daar zit een grijs en een zwart pompdeel op , wat je op je ventiel plaatst (met ventieladapter). Ik gebruikte altijd het grijze deel met een "ouderwetse" wat langere adapter.Omdat die daarop paste en niet op het zwarte stuk. Na een jaar of 5 gebruik werd het pompen minder/slijtage natuurlijk. Hij deed het gewoon niet goed meer.Nu heb ik een tijd terug in China 5 nieuwe type adapters/ventielopzetstukken gekocht en nu pomp, ik met het Zwarte gedeelte omdat de omtrek net wat groter is. Resultaat is perfect. Omdat ik nu.... met het nog als nieuwe zwarte opzetgedeelte......pomp, en met een veel beter afdichtende adapter(met ringetje voor afdichting) .

14 cent het stuk die dingen.Heb er 5 gekocht voor 70 cent.Gratis thuis. En nogmaals die dichten perfect en passen in het zwarte pompstuk ipv grijze.https://nl.aliexpress.com/item/10-Piece ... gJYxvD_BwE

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 dec 2017 14:11

Inderdaad moet het probleem in de kop zitten.
Herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie