![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ik kom bij cyclo's en toertochten ook weinig Cervelo's tegen.
Wellicht dat het marktaandeel in Europa (stukken) lager is dan in bijvoorbeeld Noord Amerika.
Ik vind het in ieder geval ubermooie fietsen
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
De fietsen zijn niet slechter of minder mooi geworden, maar ze zijn gewoon schreeuwend duur, en andere merken hebben vergelijkbare fietsen voor minder. Daardoor verliezen ze marktaandeel aan Canyon en Specialized.serbak schreef: ↑07 jul 2017 13:53 Misschien ben ik niet helemaal objectief maar ik wil hier toch even op reageren... Cervélo is bij lange na niet ingehaald. Er zijn maar weinig aero fietsen met dezelfde top rijeigenschappen als bijvoorbeeld de S5. Persoonlijk vind ik dit, mits de maat niet te groot is, nog steeds de mooiste aero fiets van dit moment. Veel mooier dan de Specialized Venge (welke ook nog veel te zwaar weegt mijn inziens), de Trek Madone of de Scott Foil. Dit is uiteraard persoonlijk, maar zeggen dat Cervélo is ingehaald qua techniek klopt simpelweg niet. Afgezien of het uiterlijk je kan bekoren zei Leon van Bon volgens mij onlangs nog in een test dat hij deze fiets graag zelf zou willen hebben en gaf hij een 9/10 als praktijkcijfer en een 9/10 voor prijs/kwaliteit (correct me if I am wrong). Leg mij maar eens uit waarop je dan baseert dat Cervélo achterhaald zou zijn qua prijs en techniek??
Ook de P5 is trouwens een droom van een fiets en de nieuwe R5 kan mij ook zeker bekoren...
Supersix EVO Ultegra begint bij € 4.000, Trek Madone bij €5.999. Alleen het frame alleen van een Canyon Aeroad kost al €2800. Welk A-merk heeft een vergelijkbare fiets met Ultegra voor €2.500?Ernie C. schreef: ↑07 jul 2017 15:30 In het topsegment zijn alle fietsen duur (duh). Het gaat er vooral over dat je voor pakweg 2500 euro bij Cervelo blij mag zijn met een middel of the road frame met 105 terwijl bij de meeste A-merken dan al Ultegra hebt Laat staan wat je bij de gemiddelde budget Duitser krijgt voor dat geld.
Sensa Gulia G2 https://www.12gobiking.nl/sensa-giulia- ... ustom-2017serbak schreef: ↑07 jul 2017 15:51Supersix EVO Ultegra begint bij € 4.000, Trek Madone bij €5.999. Alleen het frame alleen van een Canyon Aeroad kost al €2800. Welk A-merk heeft een vergelijkbare fiets met Ultegra voor €2.500?Ernie C. schreef: ↑07 jul 2017 15:30 In het topsegment zijn alle fietsen duur (duh). Het gaat er vooral over dat je voor pakweg 2500 euro bij Cervelo blij mag zijn met een middel of the road frame met 105 terwijl bij de meeste A-merken dan al Ultegra hebt Laat staan wat je bij de gemiddelde budget Duitser krijgt voor dat geld.
Vind je tekst een beetje vreemd, mooi is dus afhankelijk van de prijs?