Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

shwalbe durano plus

hein69
Forum-lid

hein69 19 jul 2017 21:28

Beste forumleden mag ik eens jullie visie vragen ;

Ik heb een koppel Fulcrum Racing quattro wielen met Shwalbe durano plus banden op gemonteerd.
Ik heb naar mijn gevoel de indruk dat deze banden nogal veel weerstand bieden dus niet zo lekker bollen.
Ligt dit nu aan de wielen of aan de banden.
Al met 5.5kg druk en 7.2kg druk gereden.Banden zijn 25mm.

Mijn andere set wielen zijn Mavic Ksyrium Elite en deze lopen wel 100x beter liggen ook 23mm banden op.

Kan het verschil dan wel zo groot zijn.

grtn Hein

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 19 jul 2017 22:28

hein69 schreef: 19 jul 2017 21:28 Beste forumleden mag ik eens jullie visie vragen ;

Ik heb een koppel Fulcrum Racing quattro wielen met Shwalbe durano plus banden op gemonteerd.
Ik heb naar mijn gevoel de indruk dat deze banden nogal veel weerstand bieden dus niet zo lekker bollen.
Ligt dit nu aan de wielen of aan de banden.
Dat ligt aan de banden. Schwalbe Durano Plus (net zoals marathon) zjjn in principe gemaakt voor lek bestendigheid met een veel dikker loopvlak.

hein69 schreef: 19 jul 2017 21:28
Mijn andere set wielen zijn Mavic Ksyrium Elite en deze lopen wel 100x beter liggen ook 23mm banden op.
Maar daar heb je geen Durano plus banden op liggen denk ik dus is het appelen met peren vergelijken.

Dat 100X beter lopen met wat voor band dan ook loopt wel los.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Marxten
Forum-lid

Marxten 20 jul 2017 00:31

Durano's rollen vrij zwaar, zeker voor racebandjes.

Daarentegen, ik ken iemand die deze banden ook echt helemaal op heeft weten te rijden (tot voorbij de blauwe antileklaag) voor deze eindelijk lek gingen. Als je een kilometervreter bent of een pesthekel hebt aan banden plakken: ideaal.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 20 jul 2017 08:12

Vanwaar de keuze om deze banden te gebruiken?
Ik heb zelf Durano's op mijn slechtweer/vakantie fiets. Heb geen zin in lekke banden tijdens zo'n rit en neem de weerstand maar op de koop toe.

Ik zou zeggen, doe eens een bandenwissel en bekijk het nog eens.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 jul 2017 10:10

Met Scwalbe Durano banden rijd je bijna nooit lek. Zeg een keer in de 10.000 km of zo. Met Durano+ banden is lek rijden bijna onmogelijk. Het verschil in rolweerstand bij beide banden is echter wel groot. Ik zie het nut van die plus variant ook niet zo.

En gewone durano's hebben idd ook meer rolweerstand maar als je een hekel hebt aan lekke banden is dat zeker een hele prettige band
Live fast; die young. mijn blog

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 20 jul 2017 10:55

Ook ik rijd de Durano Plus op mijn winterfiets. Daar heb ik totaal geen behoefte aan een lage rolweerstand, maar des te meer aan hoge lekbestendigheid. Ik merk het verschil erg goed t.o.v. de GP4KS2, maar voor D1 en duurritten in winterse omstandigheden is zo'n antilekband ideaal.

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 21 jul 2017 23:19

Stiekem vind ik de Durano lekkerder rijden dan mijn GP4ks2...

De Durano Plus schijnt niet heel wel onder te doen wat betreft rolweerstand in vergelijk met de standaard Durano.

Lees maar eens...

http://www.bicyclerollingresistance.com ... -plus-2017

http://www.bicyclerollingresistance.com ... urano-2015

Maarrr..., ik zou die Plus lekker voor in de winter houden en voor de zomer iets anders kiezen.

hein69
Forum-lid

hein69 24 jul 2017 14:10

Bedankt allemaal voor de info.
ik ga er de shwalbe banden afgooien en op de kant houden voor deze winter dan maar.
Nu nog een goed lopende band 23 of 25 zoeken en daarna terug die fulcrum wielen eens testen.
Er mag wel wat verschil op beide wielen zitten maar toch niet zoveel als momenteel.

nogmaals dank.

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 24 jul 2017 17:10

ruud_k schreef: 21 jul 2017 23:19
De Durano Plus schijnt niet heel wel onder te doen wat betreft rolweerstand in vergelijk met de standaard Durano.
Inderdaad, ze zijn beide ruk qua rolweerstand, en dat voel je. Daarom houd ik 'm ook echt als pure winterband, want die extra lekbestendigheid vind ik wel een heerlijk gevoel als ik door de regen en de bagger rijd. Dan wil je echt niet lek rijden, en al helemaal niet als het ook nog eens vriest...brrr...

Plaats reactie