Eigenlijk zo'n beetje allemaal
Puck Moonen
Da's jouw interpretatie (die je vooral heel erg graag lijkt te willen zien). Ik zie vooral een lekker wijf die ook nog eens sportief is. Dubbelwinsttimo2.0 schreef: ↑23 jul 2017 15:11 Dat dus. Er is al een topic waar leden hun fietsgerelateerde mooie meiden kunnen posten en bewonderen en daar is Puck Moonen prima op haar plek. Wat mij steekt is dat volwassen kerels zich in allerlei bochten wringen om een apart topic over haar t rechtvaardigen onder hem mom van dat ze zo'n aanwinst is voor de wielersport die ze eigenhandig door de aandacht die ze genereert naar een hoger plan zou tillen. Laat me niet lachen.
Dat ze alleen maar om "tits and ass"* mee mag rijden in het vrouwenpeleton rijden, dat gaat er bij mij niet in. Dat staat los van het feit dat ze slim genoeg is om met haar uiterlijk en instagram haar sponsorwaarde te verhogen,
*jouw woorden, m.i. nogal denigrerend, nogal ergerlijk ook, vooral omdat jij in andere topics nogal eens de "moral high horse" wil beklimmen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Volgens mij kunnen we beter gaan fietsen.
Ook ik voel mij ongemakkelijk bij het gegeven dat dit topic bestaat. Er zijn in deze wereld vreselijk veel dingen waar ik mij ongemakkelijk bij voel. Zolang er niemand geschaad wordt is het opportuun om weg te kijken en bijvoorbeeld een stukje te gaan fietsen.
Timo denkt dat het vrouwenwielrennen hier geschaad wordt. Dat snap ik ook wel maar het vrouwenwielrennen is geen persoon en Puck wordt hier (volgens Puck) niet geschaad.
Ook ik voel mij ongemakkelijk bij het gegeven dat dit topic bestaat. Er zijn in deze wereld vreselijk veel dingen waar ik mij ongemakkelijk bij voel. Zolang er niemand geschaad wordt is het opportuun om weg te kijken en bijvoorbeeld een stukje te gaan fietsen.
Timo denkt dat het vrouwenwielrennen hier geschaad wordt. Dat snap ik ook wel maar het vrouwenwielrennen is geen persoon en Puck wordt hier (volgens Puck) niet geschaad.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je moet een vrouw zijn om het zo treffend te kunnen verwoorden.TumTumTum schreef: ↑23 jul 2017 10:17+1 Ik zal wel agressie oproepen van bepaalde mensen die vinden dat je alles altijd maar tegen iedereen moet kunnen zeggen, want vrijheid van meningsuiting, maar ik ben het met GG eens.
Ik wil hier als "ervaringsdeskundige" graag iets over zeggen. Ja je mag alles zeggen maar vraag je eens af of je ook zo nodig alles moet zeggen. Wie zit er nou eigenlijk te wachten op dat soort zogenaamd lollige maar eigenlijk vooral ranzige opmerkingen, ik kan je vertellen; igg de meeste vrouwen niet. Nee ook niet als ze toevallig een grote cupmaat hebben. Die opmerkingen worden dan ook alleen maar gemaakt voor andere gelijkgestemde mannen om weer een humor-in-de-kroeg puntje mee te scoren.
Een meid als Puck Moonen die precies het juiste uiterlijk heeft mee gekregen om een groot deel van de mannen het hoofd op hol te brengen word door heel veel mensen ook onmiddellijk weggezet als iemand die dus haar uiterlijk gebruikt. Als een mooie meid iets bereikt dan komt dat door haar uiterlijk.
Ik ben nu 52 en al mijn hele godvergeten leven geconfronteerd met het belang van mijn uiterlijk, dat lijkt voor heel veel mensen veel belangrijker te zijn dan wie of wat ik verder ben. Ik ben ook na geroepen, achtervolgd en lastig gevallen en ben er zelfs nog steeds niet van af. En nee ik heb het nooit stiekum toch wel grappig gevonden, ik vond en vind het eng, ranzig, beledigend en beperkend. En af en toe zelfs bedreigend. Ik ben de gene die niet kan gaan en staan waar ik wil vanwege mannen die zich niet kunnen inhouden, al dan niet in woord of nog erger...gebaar. Er is niks grappigs aan, het is onderontwikkeld apen-gedrag. Het is niet lollig om op niks af geconfronteerd te worden met de rammelende hormonen van een of andere random terwijl je met je sport bezig bent.
Mooi of lelijk, je bent als vrouw toch kennelijk vooral een plaatje om naar te kijken. Om je bij af te trekken (jong en mooi) of om neerbuigende opmerkingen over te maken (de rest), Een pin up of een lelijk wijf om over te lachen. Ik vraag me net als GG af, hoe zouden die kerels het vinden als hun eigen dochter zo bejegend word?
Dat Puck kennelijk heeft geleerd inmiddels met dat gedrag te dealen en er maar een beetje om te lachen (hoop ik/denk ik) maakt nog niet dat je zonder meer de conclusie kunt trekken dat ze het ook leuk vindt. Ze heeft gewoon geleerd er mee om te gaan. Je moet als vrouw namelijk wel, anders word het toch burka aan en thuis zitten...
Niet alles moet kunnen, helemaal mee eens.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik wil als vrouw toch wat kanttekeningen zetten bij TTT haar verhaal.
Puck heeft zeker niet door haar bijzondere fietskwaliteiten aandacht gekregen, wel door haar uiterlijk. Het kan door mensen ontkend worden, maar ik kan het echt niet anders zien.
Toen er schoonheid uitgereikt werd, stond ik zeker niet vooraan. Maar ik heb hier mijn hele leven nooit onder geleden, misschien wel juist omdat ik de ervaring mis van erg mooi te zijn.
Geile praat van mannen, maar vlak vrouwen af en toe ook niet uit, dient nergens voor. Maar om er nu zulke drama's van te maken gaat me echt te ver.
Ik moet er bij zeggen, ik heb geen dochters, maar we hebben onze zoons wel zo kunnen opvoeden, dat ik zeker weet dat ze de teksten waar dit allemaal over begon, niet in hun mond zullen nemen.
Puck heeft zeker niet door haar bijzondere fietskwaliteiten aandacht gekregen, wel door haar uiterlijk. Het kan door mensen ontkend worden, maar ik kan het echt niet anders zien.
Toen er schoonheid uitgereikt werd, stond ik zeker niet vooraan. Maar ik heb hier mijn hele leven nooit onder geleden, misschien wel juist omdat ik de ervaring mis van erg mooi te zijn.
Geile praat van mannen, maar vlak vrouwen af en toe ook niet uit, dient nergens voor. Maar om er nu zulke drama's van te maken gaat me echt te ver.
Ik moet er bij zeggen, ik heb geen dochters, maar we hebben onze zoons wel zo kunnen opvoeden, dat ik zeker weet dat ze de teksten waar dit allemaal over begon, niet in hun mond zullen nemen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Weet je dat heeeeeeeeel zeker?
Less is bore
Ik weet het, je weet het nooit zeker
Tsja, volgens mij heeft helemaal niemand hier ook maar een moment zoiets algemeens en generaliserends gesuggereerd dat als een mooie meid iets bereikt dat dat dan door haar uiterlijk komt. Maar je kan toch echt niet om het feit heen dat specifiek Puck Moonen dat wat haar een contract bij Lotto Soudal en hier een eigen topic oplevert alles met dat uiterlijk te maken heeft. Haar diploma's wil ik gerust aannemen heeft ze op eigen kracht behaald en het uitspelen van haar uiterlijk via instagram en de media doet ze ook op eigen kracht. Maar laten we nou niet de illusie hoog proberen te houden dat haar "succes" niet door haar uiterlijk komt. Want waar zijn anders de sportieve resultaten in dit topic en waar zijn de Marianne Vos, Anna van der Breggen en Annemiek van Vleuten topics - als we het dan toch over vrouwen hebben die wat hebben bereikt in de sport waarop dit forum zich richt.TumTumTum schreef: ↑23 jul 2017 10:17Een meid als Puck Moonen die precies het juiste uiterlijk heeft mee gekregen om een groot deel van de mannen het hoofd op hol te brengen word door heel veel mensen ook onmiddellijk weggezet als iemand die dus haar uiterlijk gebruikt. Als een mooie meid iets bereikt dan komt dat door haar uiterlijk.
Of zoals "havana" het op de eerste pagina meteen al treffend verwoordde...
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Dan heeft u hier niet goed gezocht, Marianne heeft al jaren een eigen topic. Daar vind je wel wat andere reacties dan hier, bij de weg. Maar dit staat dan ook niet in het fietscafé...
- ophetkantje
- Forum-lid
Snelst groeiende topic met heel wat posters en terugkomende posters, Dus zeer terecht dat ze een apart topic heeft gekregen.
Ach, ik zeg ook maar wat
Als je al zoveel op je palmares hebt staan dat je bij "wedstrijden" bij de prominenten meerijdt, dan heb je zeker wel het recht van een eigen topic.ophetkantje schreef: ↑25 jul 2017 14:10 Snelst groeiende topic met heel wat posters en terugkomende posters, Dus zeer terecht dat ze een apart topic heeft gekregen.