Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

shimano's E-TUBE Project

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 19 apr 2017 10:06

Je hebt alleen de nieuwe batterij nodig inderdaad. Je hebt niet eens een D-fly nodig voor (semi) synchro shift.

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 19 apr 2017 10:38

havana schreef:Shift modus doe je niet via de Edge, maar via de G-spot op de junction (2x kort achter elkaar drukken).
Ik weet dat je met 'dubbelklik' kunt switchen, maar het kan ook vanuit de Edge 1000.
Alleen kan ik nergens een sluitend antwoord vinden of dat ook met de 'oude' D-Fly werkt.
RuudRuud schreef:Je hebt alleen de nieuwe batterij nodig inderdaad. Je hebt niet eens een D-fly nodig voor (semi) synchro shift.
Dat weet ik, de vraag was of de extra opties (piepjes als waarschuwing bij schakelen voorblad en Shift-modus wijzigen vanaf Edge) ook mogelijk zijn met 'oude' D-Fly.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 apr 2017 10:39

Wisselen kan niet via de Edge, althans bij mij niet (Edge 1000 + nieuwe batterij + nieuwe D-Fly).

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 19 apr 2017 10:52

havana schreef:Wisselen kan niet via de Edge, althans bij mij niet (Edge 1000 + nieuwe batterij + nieuwe D-Fly).
Ik las het volgende:
You can also use your newer model Garmin Edge’s to change shift mode.

Ik kan bij mijn Di2 settings (onder Sensors) ook Change Shift mode kiezen.
Hij zegt dan "Updating", blijft vervolgens op M(anual) staan, omdat ik nog niet de nieuwe batterij heb. Lijkt mij dus dat dat wel moet kunnen. Ik verwacht ook met de oude D-Fly, maar dat zou ik graag met zekerheid van iemand horen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 apr 2017 16:41

Als ik daar op klik dan doet ie niks. Maar het kan zijn dat het aan mijn firmware ligt, ik lig op mijn Edge altijd één of twee versies achter op de rest van de wereld.

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 19 apr 2017 16:58

Zou erin moeten zitten sinds versie 12.00
Inmiddels zitten ze op versie 12.20, die ik zonder problemen gebruik.

Changes made from version 11.20 to 12.00:
New Feature! Added support for Shimano Di2 Synchronized Shift. Graphical Gear data fields will now blink, an alert tone will be played, and a message banner will be displayed to indicate a chain ring shift is upcoming. Synchronized Shift mode can be changed and the alert tones can be disabled through the Shimano Di2 sensor settings.
Added improvements for ANT+ bike lights. Added new Light Beam Activated and network Light Mode settings to ANT+ Bike Lights sensor settings. You can now configure your lights to turn On with a Timer Start by using the new Light Beam Activated setting and there is also a new Trail Light Mode.
Added support for Connect IQ version 2.2.3.
Fixed power zone settings not being retained.
Fixed shutdowns during navigation.
Fixed route calculation on special maps.

beaker
Forum-lid

beaker 19 apr 2017 17:52

Werkt met de Edge 820.Kan hiermee de modus veranderen. Ik heb wel de nieuwe D-fly. De garmin werkt volgens mij met ant+. Dit zit ook op de oude D-fly. Wifi en Bluetooth uitgeschakeld tijdens fietsen.

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 19 apr 2017 22:04

Hmmm, te snel geoordeeld. Lampje junctionbox bleef rood branden. Dus na 1800 km maar eens aan de lader. Lees ik net dat rood aan 25/50% is. Knipperend rood 0/25%....
Achja. Volgende keer kan ik dus nog wel een weekje door.

rrmvandijk@live.nl
Forum-lid

rrmvandijk@live.nl 27 jul 2017 10:57

Is er ook een oplossing om draadloos te communiceren met de Di2 zonder de d-Fly, dus met een andere junction box oid?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 27 jul 2017 14:12

rrmvandijk@live.nl schreef: 27 jul 2017 10:57 Is er ook een oplossing om draadloos te communiceren met de Di2 zonder de d-Fly, dus met een andere junction box oid?
D fly is een data transmissie box is iets anders als de junctionbox.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

rrmvandijk@live.nl
Forum-lid

rrmvandijk@live.nl 29 jul 2017 14:09

Inmiddels de d-Fly gemonteerd. Ff hannesen om de boel met elkaar te laten praten, maar werkt nu naar behoren.

arnos
Forum-lid

arnos 23 sep 2017 17:09

Oei wat een gedoe! EW-WU101 geïnstalleerd, werd gelijk goed herkend op de Wahoo Bolt. iOS app geïnstalleerd en in eerste instantie kreeg ik met een korte druk op de junction box de boel niet in BLTE modus.
Even gestopt, gegoogeld en gelezen dat de BLTE modus soms wel start maar niet wordt aangeduid met afwisselend knipperende lampjes. Kort gedrukt en jawel! iOS app herkende de EW-WU101, passcode gewijzigd en hij meldde dat de firmware een upgrade moest hebben. Na 11% laden stopte hij er mee en vervolgens doet de Di2 niets meer!! Schakelt niet meer, reageert niet meer op indrukken van de knop op de junction box...niets werkt meer! Gebrickt?

Na weer wat googelen, etube software gedownload, op een pc aangesloten en daarbij werd de junction box niet herkend, kabeltjes losgemaakt en weer aangesloten en toen werd hij gelukkig wel weer herkend. Daarna deed de voorderailleur het niet meer, ook gedisconnect en weer aangesloten.

Na nog een paar mislukte pogingen de iOS app op mijn iPhone te connecten het maar vanaf de iPad geprobeerd en in de tuin gaan zitten (ver weg van alle andere bluetooth signalen). Daar lukte het wel, alle firmwares een update gegeven, alles gecontroleerd. Oef...het werkt allemaal.

Samenvatting: niet voor de technoleek. Mogelijk dat iOS11 op mijn iPhone een probleem gaf. Disconnecten van niet werkende onderdelen helpt.
Laatst gewijzigd door arnos op 23 sep 2017 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie