Stuurpen.prjz schreef:OK, bedankt voor jullie reacties.
Trouwens maken jullie het stuur los of de stuurpen?
Welke fietskoffer?
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Zou goed kijken naar het gewicht. Veel koffers zijn dermate zwaar dat het bij "strenge" luchtvaartmaatschappijen haast onmogelijk wordt om ermee te vliegen. Er extra bagage insteken wordt sowieso onmogelijk.
Ik stem overigens voor de koffer van Rose. Prima ding, niet te zwaar. Degelijk. Past een hoop extra zooi in. Ding is betaalbaar. Demonteren fiets is max 15 min werk.
Ik stem overigens voor de koffer van Rose. Prima ding, niet te zwaar. Degelijk. Past een hoop extra zooi in. Ding is betaalbaar. Demonteren fiets is max 15 min werk.
Ik dacht dat rose deze koffers niet meer heeft. Hetzelfde model heb ik begin dit jaar bij fietskoffer.nl gekocht. Idd, demonteren is hooguit 15m werk. Vervolgens tot 30kg volstoppen met andere meuk.
Het vervoeren van een 29'er is wel een probleem. Die van mij krijg ik er niet in, een 27.5 van een vriendin past net.
edit: Rose heeft ze nog wel.
Het vervoeren van een 29'er is wel een probleem. Die van mij krijg ik er niet in, een 27.5 van een vriendin past net.
edit: Rose heeft ze nog wel.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Waarom?
Mijn ervaring, n=1, was met een evoc fietstas. De manier van inbouwen, de plaats vd wielen, en je frame een beetje inpakken met schuim of bubbeltjesfolie... Dan gebeurd er echt niets mee hoor. Met de voordelen van het gewicht, het transport/opbergen als hij leeg is, ruimte voor tools en overige meuk.
Als je vaak vliegt, zou ik het niet doen. Vanwege het inpakken ed. Maar voor 1x per jaar oid. Prima
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik heb die fietskoffer van Rose (wel, eigenlijk van het OEM merk). Goeie bescherming (toch al een 4 keer gebruikt zonder dat er schade aan de fiets was, erna), relatief eenvoudig te laden, wielen en andere rommel makkelijk mee in te pakken, maar ik vraag me wel af of grotere fietsmaten erin passen. Sowieso was het al relatief nipt met mijn Foil maatje 54, en dat was dan met derailleur en stuur/stuurpen eraf gehaald.
Een bijkomend nadeel tov duurdere koffers: de wieltjes onder de koffer kunnen niet roteren. Dus moet je een bocht, die je met de koffer wil maken, een beetje forceren, en kantelt de koffer daardoor makkelijk om, als je niet voorzichtig genoeg bent in de uitvoering hiervan.
Al bij al tevreden.
Een bijkomend nadeel tov duurdere koffers: de wieltjes onder de koffer kunnen niet roteren. Dus moet je een bocht, die je met de koffer wil maken, een beetje forceren, en kantelt de koffer daardoor makkelijk om, als je niet voorzichtig genoeg bent in de uitvoering hiervan.
Al bij al tevreden.
Heb ook de Rosé koffer. De trapezium vorm. Al heel oud. Prima ding. Handvat was versleten, kun je gewoon los kopen bij Rose.
Zie geen reden om een duurdere te kopen.
De naam is Travel box. Is even zoeken op de web site van Rose, maar is nog gewoon te koop. 203 euro.
Zie geen reden om een duurdere te kopen.
De naam is Travel box. Is even zoeken op de web site van Rose, maar is nog gewoon te koop. 203 euro.
Er wordt flink gegooid met die koffers door het grondpersoneel en soms vallen koffers van grote hoogte van de ene op de andere bagageband. Bovendien kan je de pech hebben dat je koffer onderop ligt op zo'n bagagekarretje dat van terminal naar vliegtuig rijdt. Al met al mij niet gezien.MarkVeenstra schreef: ↑30 jul 2017 16:10Waarom?
Mijn ervaring, n=1, was met een evoc fietstas. De manier van inbouwen, de plaats vd wielen, en je frame een beetje inpakken met schuim of bubbeltjesfolie... Dan gebeurd er echt niets mee hoor. Met de voordelen van het gewicht, het transport/opbergen als hij leeg is, ruimte voor tools en overige meuk.
Als je vaak vliegt, zou ik het niet doen. Vanwege het inpakken ed. Maar voor 1x per jaar oid. Prima
t.a.f.k.a.e.h.
Hoe regelen jullie het inchecken van je fiets? Check je hem in als extra bagage koffer (of misschien als enige bagage koffer) of meldt je hem aan als sportartikel en drop je hem 48uur van tevoren af? Wat is het beste?
Ik moet eenmalig voor 4 weken naar Roemenië voor m'n werk. Niet fietsen is geen optie uiteraard...
Ik moet eenmalig voor 4 weken naar Roemenië voor m'n werk. Niet fietsen is geen optie uiteraard...