Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
Ok, dus kan er gewoon vanuit gaan dat mijn pakket binnen komt.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Zou ik niet doen,..., kan 't alleen maar meevallen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
Had liever gezien dat ze dat wel deden en de namaak spullen ertussen uit haalden.
De douane kijkt er niet eens naar, dit laten ze doen door het bedrijf dat het pakket vervoert.
Die is het alleen maar te doen om de €17,50 administratie kosten.
De douane kijkt er niet eens naar, dit laten ze doen door het bedrijf dat het pakket vervoert.
Die is het alleen maar te doen om de €17,50 administratie kosten.
Een vuistregel voor invoerkosten in Nederland is 25% van wat je ervoor hebt betaald incl. verzendkosten plus 17,50 voor de koerier.Arno357 schreef: ↑29 jul 2017 17:31Als je een namaak/replica frame hebt gekocht dan kan het frame in beslag worden genomen.ArjanDoppe schreef: ↑29 jul 2017 17:22 Ok. Zijn dat hoge kosten? Maar spul word niet in beslag genomen ofzo?
Betaal je meer aan de koerier, dan achteraf bezwaar indienen bij de belastingdienst. Je moet het dan wel kunnen bewijzen. Het teveel betaalde krijg je dan terug.
Betaal je minder, dan heb je geluk.
Een replica kan inbeslag worden genomen. Dit is verboden. Een no-name artikel dat er uit ziet als, is moeilijk te beoordelen door de douane. Als het er op lijkt maar de maatvoering is iets anders dan hebben ze al geen poot om op te staan.
-
- Forum-lid
Ik wacht af. Worden er veel replica's uit China gehaald dan? Ik laat dan denk ik maar een blanco frame komen.
-
- Forum-lid
Je had er toch al 1 gekocht?ArjanDoppe schreef: ↑30 jul 2017 09:55 Ik wacht af. Worden er veel replica's uit China gehaald dan? Ik laat dan denk ik maar een blanco frame komen.
-
- Forum-lid
Ben er mee bezig, maar weet nu dat ik beste een blanco frame kan laten komen. Ik neem het risico niet.
Zoals velen al hier hebben geschreven is een replica strafbaar.
Website van de belastingdienst:
Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.
Daarnaast zijn advertenties van namaakframes moeilijk te vinden. De meeste kom je op Marktplaats tegen
Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee als een frame "toevallig" ergens op lijkt. Deze kan je dan zelf van een kleurtje en custom decals voorzien.
Website van de belastingdienst:
Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.
Daarnaast zijn advertenties van namaakframes moeilijk te vinden. De meeste kom je op Marktplaats tegen
Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee als een frame "toevallig" ergens op lijkt. Deze kan je dan zelf van een kleurtje en custom decals voorzien.
-
- Forum-lid HC
Het gaat niet eens om het risico (is zo een beetje 0%) maar meer om de reden dat je niet op een nep frame zou moeten willen rijden. Koop dan een blanco en maak er zelf wat van.ArjanDoppe schreef: ↑30 jul 2017 10:07 Ben er mee bezig, maar weet nu dat ik beste een blanco frame kan laten komen. Ik neem het risico niet.
-
- Forum-lid
Ik ga helemaal geen fiets meer bestellen in China. Er zou je maar wat gebeuren, ongeval etc. Dan koop ik liever een fiets bij de plaatselijke fietswinkel;)
-
- Forum-lid HC
Dat is nogal een omslag!! Er is niets mis met een chinese fiets.
Rij er zelf ook mee, niets mis met een chinese fiets.
Rij er zelf ook mee, niets mis met een chinese fiets.
-
- Forum-lid
Ja klopt. Maar ik ga het risico niet nemen, dan betaal ik liever iets meer bij de plaatselijke winkel. Dan weet ik zeker dat het goed is;)