Investering met grootste snelheids return
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Bij Salden een elektromotortje laten inbouwen.
Ik ben redelijk ervaren granfondorijder en de beste investering die ik ooit gedaan heb is een trainer inhuren. Hij gaf me schema's om mee te trainen, waar ik echt beter van werd. Maar vooral inzicht in trainingsopbouw. Vanaf dat moment ben ik serieus aneller gaan rijden. Met name op de langere afstanden zoals die van een grote cyclo.
Een andere winstpakker is om vooraf goed na te denken over de cyclo en je taktiek te bepalen. Maak een planning van het parcours. Bepaal bv je klimtijden op basis van VAM. Bepaal je daaltijden op basis van strava. Indien je geen goede daler bent kun je hier nog heel veel winst pakken door dit te trainen. Maar pas op, heelhuids aankomen gaat boven alles. Ga op vlakke stukken altijd in een groep zitten en ga niet als een dwaas de kop pakken. Soms is het beter om tijdens de rit even wat langzamer te gaan zodat je kracht spaart. Als je dat van tevoren incalculeert rij je je niet over de kop. Denk er ook over na grote bidons mee te nemen zodat je een bevoorrading kunt overslaan. Denk na over de stoptijd per bevoorrading.
Kortom, een trainer en taktiek, daar ga je je winst uit halen.
Vergeet het materiaal, dat is allemaal bullshit.
Een andere winstpakker is om vooraf goed na te denken over de cyclo en je taktiek te bepalen. Maak een planning van het parcours. Bepaal bv je klimtijden op basis van VAM. Bepaal je daaltijden op basis van strava. Indien je geen goede daler bent kun je hier nog heel veel winst pakken door dit te trainen. Maar pas op, heelhuids aankomen gaat boven alles. Ga op vlakke stukken altijd in een groep zitten en ga niet als een dwaas de kop pakken. Soms is het beter om tijdens de rit even wat langzamer te gaan zodat je kracht spaart. Als je dat van tevoren incalculeert rij je je niet over de kop. Denk er ook over na grote bidons mee te nemen zodat je een bevoorrading kunt overslaan. Denk na over de stoptijd per bevoorrading.
Kortom, een trainer en taktiek, daar ga je je winst uit halen.
Vergeet het materiaal, dat is allemaal bullshit.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Een materiaalinvestering om sneller te fietsen is gebaseerd op marketingbullshit.
Dat weet mijn vrouw al lang dus ik koop alleen maar dingen omdat ze mooi zijn. Scheelt een hoop onzin. Gelikkig ben ik geen materiaalfreak en heb niet die drang om maar te kopen.
Dat weet mijn vrouw al lang dus ik koop alleen maar dingen omdat ze mooi zijn. Scheelt een hoop onzin. Gelikkig ben ik geen materiaalfreak en heb niet die drang om maar te kopen.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Nog voordat je slim gaat trainen met een trainer, moet je formuleren wat nu echt je doel is. Is dat sneller op het vlakke, of op de klimmen, of wil je wellicht sneller sprinten? Daarna met dat idee naar een trainer gaan. Overigens als het iets materieels is (makkelijkste) dan denk ik aan een aero-helm.
Klopt, maar het doel van de training is het eerste wat een trainer je zal vragen. Mijn advies zou trouwens zijn om meer inhoud te krijgen. Sneller klimmen heeft weinig nut als je geen inhoud hebt. Als je een cyclo kunt rijden zonder al teveel verval zul je het meeste profijt hebben.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Alvast bedankt voor de vele antwoorden!
Op zondag rijd ik bij een club en heb het geluk om in een streek te wonen waar ik alle trainingsparcoursen kan vinden. Ik heb dan ook gemerkt dat wanneer het bergop gaat, ik het makkelijker heb (+veel leuker vind) dan op het vlakke tegen de wind. Hier zou ik me dan ook verder op willen ontwikkelen.
Momenteel weeg ik 72 kilo bij 1,86 meter. Tuurlijk kan dat nog naar beneden! 68 kilo moet zeker kunnen, maar ik werd nu al raar bekeken toen ik met een quinosalade afkwam terwijl iedereen friet zat te eten
Tijdens de wintermaanden doe ik sinds afgelopen winter aan trx (core stability training) om stabiel op te fiets te zitten en dus ook lager te kunnen zitten (AERO!). In november gaat de stuurpen nog eens 0,5 cm naar beneden!
Als ik het zo zie, ga ik me dus best verdiepen in slim trainen.
Intervaltraining heb ik nog nooit gedaan, tenzij helling na helling oprijden. Ik ging ervan uit dat dit met een powermeter icm zwift (ftp builder plan ofzo?) het efficiënst zou zijn zonder specifieke kennis, maar dit kan dan ook zonder?
Ik heb dit jaar voornamelijk veel km's proberen fietsen. Ik zit op dit moment aan bijna evenveel km's als in totaal 2016, nl. 7000km. Maar merkte dat die paar weken van 18 uur effectief fietsen me mentaal toch wel kraakten.
Een motortje laten inbouwen? Nee bedankt! Hoe krijg je dan voldoening na het behalen van je prestatie???
Op zondag rijd ik bij een club en heb het geluk om in een streek te wonen waar ik alle trainingsparcoursen kan vinden. Ik heb dan ook gemerkt dat wanneer het bergop gaat, ik het makkelijker heb (+veel leuker vind) dan op het vlakke tegen de wind. Hier zou ik me dan ook verder op willen ontwikkelen.
Momenteel weeg ik 72 kilo bij 1,86 meter. Tuurlijk kan dat nog naar beneden! 68 kilo moet zeker kunnen, maar ik werd nu al raar bekeken toen ik met een quinosalade afkwam terwijl iedereen friet zat te eten

Tijdens de wintermaanden doe ik sinds afgelopen winter aan trx (core stability training) om stabiel op te fiets te zitten en dus ook lager te kunnen zitten (AERO!). In november gaat de stuurpen nog eens 0,5 cm naar beneden!
Als ik het zo zie, ga ik me dus best verdiepen in slim trainen.
Intervaltraining heb ik nog nooit gedaan, tenzij helling na helling oprijden. Ik ging ervan uit dat dit met een powermeter icm zwift (ftp builder plan ofzo?) het efficiënst zou zijn zonder specifieke kennis, maar dit kan dan ook zonder?
Ik heb dit jaar voornamelijk veel km's proberen fietsen. Ik zit op dit moment aan bijna evenveel km's als in totaal 2016, nl. 7000km. Maar merkte dat die paar weken van 18 uur effectief fietsen me mentaal toch wel kraakten.
Een motortje laten inbouwen? Nee bedankt! Hoe krijg je dan voldoening na het behalen van je prestatie???
Ik heb heel goed nieuws voor je. Je klooit maar wat aan qua training
Daar valt nog heel veel winst te halen.
Je gewicht lijkt me overigena prima.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke cyclo je gereden hebt, wat je resultaat was en hoe het ging.
Je gewicht lijkt me overigena prima.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke cyclo je gereden hebt, wat je resultaat was en hoe het ging.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Gericht trainen gaat echt heel erg schelen. Gewicht is gewoon gezond, je moet geen Froome willen zijn.
Met 7000 km nu al heb je wel een goede basis al.
Met 7000 km nu al heb je wel een goede basis al.
Maak joe woar