Maar toch niet in een hondenlosloopgebied neem ik aan? Is er trouwens al eens per ongeluk iemand over een geocacher heen gefietst?
Irritatie door honden uitlaters
Gewoon langzaam daar fietsen en zorgen dat je op tijd kunt stil staan. Waarom wil je überhaupt het risico lopen om te vallen omdat je een hond voor de wielen krijgt? Wil je dit niet? Dan vanwege je eigen veiligheid omfietsen.
-
- Forum-lid
Dus dat,
Ben van mening dat als je om het hardst wil fietsen je het best wedstrijden kan gaan rijden.
Als je wil trainen of zoals de meesten gewoon wil fietsen op de openbare weg zal je rekening moeten houden met ten eerste je eigen veiligheid en daarmee dus ook dat van de andere weggebruikers in welke vorm deze dan ook mogen komen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Precies, dus als je de 3 regels leest, volgend op de 1e. is de post van Silverback exact van toepassing op jouw situatie .
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Juist, dat bedoel ik dus ook
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ah, nu snap ik het.
Maar dat is een situatie waarbij een hond op je af komt... nogwel vanaf eigen erf.
Meestal bij het fietsen kom je honden tegen als ze uitgelaten worden. Dan gaat het meer om hun onvoorspelbaarheid (of die van de baasjes), en de eventueel de lijn die over het fietspad gaat.
Dan is extra hard gaan volgens mij niet de meest natuurlijke reactie, of advies.
Maar dat is een situatie waarbij een hond op je af komt... nogwel vanaf eigen erf.
Meestal bij het fietsen kom je honden tegen als ze uitgelaten worden. Dan gaat het meer om hun onvoorspelbaarheid (of die van de baasjes), en de eventueel de lijn die over het fietspad gaat.
Dan is extra hard gaan volgens mij niet de meest natuurlijke reactie, of advies.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Klopt. als ik de hond zie (los of aan de lijn) rem ik ook altijd af. dan nog, en soms mis je ook wel eens iets. Een college van me is laatst in de avondschemering tegen de lijn van een aangelijnde hond gereden (over de kop, kan zich van het voorval niets meer herinneren door de klap) maar dat was wat de hondeneigenaar nog wist te vertellen. Je ziet soms ook wel eens zo'n lampje aan de halsband (en of aan de snoer).
Zie je iemand lopen dan is het altijd oppassen geblazen of er wellicht nog ergens een (aangelijnde) hond is. Sommigen lopen ook met hun hond nog rustig de dijk op terwijl je er net aan komt, kijken nergens naar.
Zie je iemand lopen dan is het altijd oppassen geblazen of er wellicht nog ergens een (aangelijnde) hond is. Sommigen lopen ook met hun hond nog rustig de dijk op terwijl je er net aan komt, kijken nergens naar.
Als er een hond agressief op je afkomt rennen, is mij ook wel eens gebeurd dan pak ik mijn bidon en spuit een flinke straal op zijn snuit.. dan druipen ze altijd letterlijk af.
Hard wegfietsen is ook gewoon een natuurlijke reactie. Dus niet meer dan logisch.