Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Praatprogramma's rondom de Tour 2017

Karl66
Forum-lid

Karl66 23 jul 2017 12:39

Fietsen?altijd schreef: 23 jul 2017 11:45 Je bent geen Spekenbrink fan geloof ik?
Ik ben vooral geen fan van zijn inhoudsloze marketing gelul. Wielrennen is een teamsport waarbij een team van knechten werkt om de kopman in een goede positie te brengen, dat is bij Sunweb echt niet anders dan bij de andere teams. Alleen hij stopt het vol met inhoudsloze management kretologie. "We zijn als team NK geworden en dat moet in de trui gerepresenteerd worden". Als één van de echte kopmannen NK was geworden, dan had dat echt niet gespeeld. Dat is met een uitgestreken dominees gezicht één van je eigen knechten onderuitschoppen.

Weet je wat die Spekenbrink gewoon eens moet doen, de mannen die het werkelijk doen de credits geven. Die jongens presteren omdat het geweldige renners zijn, niet omdat ze zo'n zalvende teammmanager hebben.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

lb117
Forum-lid

lb117 23 jul 2017 14:21

evilhomer schreef: 23 jul 2017 11:00 Ik leek juist tussen de regels door te horen dat een vertrek van Barguil voor alle partijen gunstig is. Uiteraard zegt hij dingen als "hij heeft nog contract, daar houden we hem aan", maar dat zal toch vooral zijn om de prijs op te drijven.

Mooi dat Thijs nog even de vraag over Virenque op tafel legde. En dat Spekenbrink daar serieus op in ging (ondanks dat Harmeling er doorheen zat te toeteren).
Goede aflevering, Spekenbrink was wat mij betreft correct en goed in zijn rol als manager / teambaas.

kwestie Virenque ook goed beantwoord!

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 24 jul 2017 12:19

Zojuist de laatste ViveleVélo gezien en dat was misschien wel de beste aflevering van alle praatprogramma's rondom de Tour. Eddy Planckaert en vooral een geweldige Jan Bakelants aan tafel. Wat heeft die man een helder analytisch vermogen. Vooral zijn uitspraak dat de Giro en zeker de Vuelta terug zouden kunnen naar twee weken getuigt van een realistische vernieuwende visie. Eens met Karl zijn opmerking dat Jan maar snel Cookson als UCI voorzitter moet opvolgen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jul 2017 12:24

En dat allemaal omdat hij iets zegt wat goed in uw straatje past?

Beter LTD voorzitter van de UCI maken, die waardeert tenminste iedere etappe, ook lange saaie sprinters etappes waar hij zelf niets te zoeken heeft.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 24 jul 2017 16:52

amclassic-fan schreef: 24 jul 2017 12:24 En dat allemaal omdat hij iets zegt wat goed in uw straatje past?

Beter LTD voorzitter van de UCI maken, die waardeert tenminste iedere etappe, ook lange saaie sprinters etappes waar hij zelf niets te zoeken heeft.
Nee omdat hij dingen zegt die nodig zijn om de bedrijfstak profwielrennen in de toekomst nog te laten bestaan. Waardering voor lange saaie etappes die op een massasprint eindigen staan daar juist haaks op.

senior
Forum-lid

senior 24 jul 2017 19:43

Dan zou je juist Vuelta en Giro moeten houden zoals ze nu zijn en de TdF terugbrengen naar één week

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 24 jul 2017 22:32

Sowieso horen die etappes bij het verdienmodel. Ze kunnen daardoor meer geld vragen aan de sponsors en 21 aankomst- en vertrekplaatsen leveren meer op dan 14.

Dat tv zenders die etappes vanaf 14:30u uitzenden zegt meer over wat ze kunnen verdienen als ze tussen 14:30u en pakweg 16:30u iets anders zouden uitzenden.
Campagnolo Ultra Dork

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 25 jul 2017 19:01

Ik vind de omlijstende programma's interessanter dan de rechtstreekse etappeuitzendingen. Blijkbaar zijn dat er met mij heel veel want ik las vandaag dat de Avondetappe tijdens de gehele Tour meer kijkers had dan de rechtstreekse uitzendingen s'middags.
Een veeg teken. Het wordt hoog tijd dat er eens grondig wat verandert aan het format van de profwegwedstrijden.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 25 jul 2017 19:39

Quarantanove schreef: 25 jul 2017 19:01 Ik vind de omlijstende programma's interessanter dan de rechtstreekse etappeuitzendingen. Blijkbaar zijn dat er met mij heel veel want ik las vandaag dat de Avondetappe tijdens de gehele Tour meer kijkers had dan de rechtstreekse uitzendingen s'middags.
Een veeg teken. Het wordt hoog tijd dat er eens grondig wat verandert aan het format van de profwegwedstrijden.
Gek hè, Er moeten ook nog mensen werken, de meesten overdag.

NoChain
Forum-lid

NoChain 25 jul 2017 20:09

Jans schreef: 25 jul 2017 19:39
Quarantanove schreef: 25 jul 2017 19:01 Ik vind de omlijstende programma's interessanter dan de rechtstreekse etappeuitzendingen. Blijkbaar zijn dat er met mij heel veel want ik las vandaag dat de Avondetappe tijdens de gehele Tour meer kijkers had dan de rechtstreekse uitzendingen s'middags.
Gek hè, Er moeten ook nog mensen werken, de meesten overdag.
Inderdaad! Vroeger had je op de NOS een uitgebreide samenvatting om 19u.
Tegenwoordig doen ze precies alsof iedere werkende mens 2 maanden thuis zit en zeker naar de koers gekeken heeft.

Die avondprogramma's lokken ook veel niet-wielerfan's, die gewoon kijken voor de reportages over wijn en kaas. En s'avonds zitten nu eenmaal meer mensen voor tv als om 15u op een zonnige dag.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 25 jul 2017 23:12

NoChain schreef: 25 jul 2017 20:09 Die avondprogramma's lokken ook veel niet-wielerfan's, die gewoon kijken voor de reportages over wijn en kaas. En s'avonds zitten nu eenmaal meer mensen voor tv als om 15u op een zonnige dag.
Dat rechtvaardigt dan dat er juist ook gasten aan tafel zitten die niets met wielrennen van doen hebben.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 03 aug 2017 21:09

Plaats reactie