Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 04 aug 2017 22:03

Als ik de Mio aan de laptop koppel crasht mijn laptop dit is nu al twee keer gebeurd en dit kost mij alleen maar tijd en geld om de laptop weer op te kalefateren. Mijn laptop is van 2011 en naar de update naar Windows 10 is er alleen maar doffe elende.
Aan het eind van het jaar komt er pas een nieuwe laptop eerder niet. Zolang voor mij geen suprise me routes meer.
Ghost Nivolet 6LC

Gren_Patterson
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 mei 2017 22:41

Gren_Patterson 06 aug 2017 23:28

Ytsen schreef: 04 aug 2017 19:14 @Gren en Sweety,

Vwb de volle data schijf, die zou je moeten kunnen 'legen' als je hem aan de pc koppelt. De bestanden kan je terug vinden op de Data schijf. Ergens bij Dodge uit mijn hoofd.
Nu gebruik ik zelf eigenlijk nooit surprise me, maar het zou kunnen dat die route's ook worden opgeslagen, in dat geval zou je die bij tracks terug moeten vinden, wellicht is het verwijderen van die tracks de oplossing.

Verder kan je op je mioshare account instellen dat bestanden die reeds geupload zijn automatisch verwijderd worden. Dit voorkomt dat je Mio 'vol' loopt.

Gr Ytsen
ja, dat heb ik geprobeerd. dus alle bestanden gewist, maar de melding blijft nog steeds terug komen. :(

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 07 aug 2017 07:41

@Sweety: Heb je al eens geprobeerd de Mio software van je computer te verwijderen en deze opnieuw te installeren? Dat wil soms nog wel eens helpen (ervan uitgaande dat Mio speciale software heeft die je op je laptop geïnstalleerd hebt).

Gebruikersavatar
Ytsen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2015 09:56

Gebruikersavatar Ytsen 07 aug 2017 17:56

http://service.mio.com/M0100/DownLoad_F ... rland.html

Misschien dat je hier nog wat aan hebt, anders zou ik even bellen met het service centre.

Succes!

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 09 aug 2017 20:07

Rootland schreef: 07 aug 2017 07:41 @Sweety: Heb je al eens geprobeerd de Mio software van je computer te verwijderen en deze opnieuw te installeren? Dat wil soms nog wel eens helpen (ervan uitgaande dat Mio speciale software heeft die je op je laptop geïnstalleerd hebt).
De Mio software is kompleet verwijdert. Maar zoals gezegd voordat ik geen andere laptop heb doe ik er liever niets meer mee. Heb geen zin dat de hele handel weer crasht en dat ik de laptop weer voor reperatie weg moet brengen.
Ghost Nivolet 6LC

bhanegraaf
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2016 11:40

bhanegraaf 27 aug 2017 22:52

Hopelijk kan iemand mij antwoord op mijn vraag geven. (Mijn vraag zal ongetwijfeld al eens gesteld zijn maar ik kreeg het niet zo snel gevonden en om alle pagina's door te lezen gaat wat ver). Een fietsmaatje van mij heeft de Mio 200 Benelux en wil in Italie gaan fietsen. Hij krijgt tochten in gpx formaat aangeleverd. Ziet hij dan toch een kruimelspoor zodat hij niet gaat verdwalen? Navigeren is niet belangrijk. Graag wil hij er niet pas in Italie achter komen dat het niet werkt dan kan hij eventueel op zoek naar een andere uitvoering. Bedankt alvast voor het antwoord.

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 28 aug 2017 07:17

Nee, werkt niet. Kaarten zijn nodig.
Marco :)

bhanegraaf
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2016 11:40

bhanegraaf 28 aug 2017 08:22

Bedankt @scheurneus. Hij had liever gehoord dat het werkt maar is nu gelukkig wel nog op tijd om iets anders aan te schaffen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 aug 2017 09:05

bhanegraaf schreef: 28 aug 2017 08:22 Bedankt @scheurneus. Hij had liever gehoord dat het werkt maar is nu gelukkig wel nog op tijd om iets anders aan te schaffen.
Een Garmin :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 28 aug 2017 09:32

Of kaarten bij kopen voor deze Mio?
Of een Mio 3xx/5xx waarbij de kaarten voor West Europa erin zitten.

(dit "kaartprobleem" geld ook voor de Teasi en Bryton toestellen)

Teasi levert tegenwoordig heel veel kaarten voro over alle wereld delen, maar een Garmin is het meest flexibel, vooral de outdoor toestellen. De Edges ben ik minder over te spreken als het gaat om fietsvakanties (maar prima voor een lokaal rondje).
Marco :)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 aug 2017 09:56

scheurneus schreef: 28 aug 2017 09:32 Of kaarten bij kopen voor deze Mio?
Of een Mio 3xx/5xx waarbij de kaarten voor West Europa erin zitten.

(dit "kaartprobleem" geld ook voor de Teasi en Bryton toestellen)

Teasi levert tegenwoordig heel veel kaarten voro over alle wereld delen, maar een Garmin is het meest flexibel, vooral de outdoor toestellen. De Edges ben ik minder over te spreken als het gaat om fietsvakanties (maar prima voor een lokaal rondje).
Misschien is het een goed idee om dan ook te beschrijven waarom de Edges met een fietsvakantie niet goed zouden voldoen?

bhanegraaf
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2016 11:40

bhanegraaf 28 aug 2017 12:27

Zelf sinds kort zeer tevreden gebruiken van wahoo elemnt bolt. Toen 2 digibete wielermaatjes zagen hoe gebruikersvriendelijke deze is zijn zijn die inmiddels tot aanschaf over gegaan en kunnen er mee lezen en schrijven. Ik dacht dat je kaarten van de mio wel kan updaten maar niet kan uitbreiden.

Plaats reactie