Laatste training(en) voor AGR
Hallo,
Zoals vele van jullie weten is zaterdag de AGR. Ik doe mee met de 150 km.
Ik heb mijns inziens redelijk getraind. Ongeveer 2 a 3 x in de week, waarbij op zaterdag vaak een toertocht van ongeveer 120 km.
Mijn vraag aan jullie is hoe de laatste voorbereidingsweek eruit kan zien?
Hoeveel en hoe moet ik nog trainen? Is het wat om woensdag nog een (korte) pittige heuveltraining in Tecklenburg o.i.d te doen?
Alvast bedankt voor reacties!
Ik heb mijns inziens redelijk getraind. Ongeveer 2 a 3 x in de week, waarbij op zaterdag vaak een toertocht van ongeveer 120 km.
Hoeveel en hoe moet ik nog trainen? Is het wat om woensdag nog een (korte) pittige heuveltraining in Tecklenburg o.i.d te doen?
Alvast bedankt voor reacties!
Ik heb de zware trainingen nu wel achter de rug. Afgelopen zaterdag nog een tocht van 175 km gereden en sinds die tijd alleen wat hersteltrainingen gedaan.. Morgen en donderdag nog even trainen om de boel soepel te houden en dan is het op zaterdag knallen..
- robbebopper
- Forum-lid HC
Volgens mij is het inderdaad heel gunstig om op woensdag nog eens lekker in de heuvels te fietsen. Niet te dol natuurlijk, maar wel op de klimmetjes even lekker er tegenaan.
Daarna heb je nog tijd genoeg om hiervan te herstellen. Tenminste, als je niet al te oud bent natuurlijk, want dan duurt herstel nu eenmaal wat langer.
Daarna heb je nog tijd genoeg om hiervan te herstellen. Tenminste, als je niet al te oud bent natuurlijk, want dan duurt herstel nu eenmaal wat langer.
Heb vandaag een rondje van 70 km gedaan, dat ging niet helemaal lekker omdat ik licht grieperig ben. Hopelijk is dat snel voorbij. Ben van plan donderdag nog even een ronde te fietsen en dan ben ik wel klaar voor zaterdag
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
@ Elboutero: Het is een beter plan om goed uit te rusten en zorgen dat die grieperigheid overgaat . Heb je meer aan dan nu nog te gaan trainen. Dat trainen heb je (als het goed is) in de voorgaande maanden al gedaan.
Methode van sjakie007 werkt het beste. Je algemene vorm wordt toch niet meer significant beter, je moet nu werken aan de vorm van de dag. En dat doe je door goed te eten en uit te rusten!
Methode van sjakie007 werkt het beste. Je algemene vorm wordt toch niet meer significant beter, je moet nu werken aan de vorm van de dag. En dat doe je door goed te eten en uit te rusten!
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
[quote="P I M"]@ Elboutero: Het is een beter plan om goed uit te rusten en zorgen dat die grieperigheid overgaat . Heb je meer aan dan nu nog te gaan trainen. Dat trainen heb je (als het goed is) in de voorgaande maanden al gedaan.
[/quote]
Daar heb je helemaal gelijk in. Heb alleen als het een beetje mooi weer is vaak nogal moeite met het niet 'kunnen' fietsen
[/quote]
Daar heb je helemaal gelijk in. Heb alleen als het een beetje mooi weer is vaak nogal moeite met het niet 'kunnen' fietsen
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
[quote="ejk"]Hallo,
Alvast bedankt voor reacties![/quote]
Je moet het toch vooral van eerder gemaakte kilometers hebben. Al doe je deze week niks meer, dat maakt voor zaterdag niet veel meer uit. Beter te veel rust dan vermoeid aan de start. Gewoon lekker fietsen zaterdag.
Alvast bedankt voor reacties![/quote]
Je moet het toch vooral van eerder gemaakte kilometers hebben. Al doe je deze week niks meer, dat maakt voor zaterdag niet veel meer uit. Beter te veel rust dan vermoeid aan de start. Gewoon lekker fietsen zaterdag.
[quote="LunaTon"][quote="Forza"]Ik ga vrijdagmiddag een rustig verkennings rondje rijden, als het er nu nog niet inzit komt het zaterdag ook niet goed.[/quote]
Ik zal zaterdag langs de kant staan en jullie toejuichen. (-:[/quote]
Als je aangeeft waar je staat kan ik terug zwaaien
Ik zal zaterdag langs de kant staan en jullie toejuichen. (-:[/quote]
Als je aangeeft waar je staat kan ik terug zwaaien
eigenwijs is ook wijs...