Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Bij hard trappen slaat het door en komt ketting soms af van voorste blad

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 02 aug 2017 12:15

matthiav schreef: 02 aug 2017 11:44 Ik kan moeilijk geloven dat er met dit buitenblad maar 3000 km mee gereden is. Ik rij nu wel voornamelijk op mijn binnenblad, maar dit gaat 10.000 km mee, mijn buitenblad veel langer. Je moet toch al vreemde dingen uithalen om op 3.000 km de tandjes van een buitenblad zo spits te krijgen :)
3000 km? Dan zou het buitenblad er nog moeten uitzien als nieuw.
Ik heb meer dan 30.000 km met een , weliswaar Campagnolo Chorus ,
(die zijn heel wat slijtvaster dan al dat Jappen spul) gereden en is bij lange na nog niet versleten. Komt wel bij dat ik tijdig de kettingen omwissel.

Ulx
Forum-lid

Ulx 13 aug 2017 11:36

Even een update. Ik heb alles besteld 😅 En heb eerst de ketting vervangen. Het loopt nu gesmeerd. Ik houd de cassette en de tandwielen voor even op het plankje voor later.

@fietsslak.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel ik trap. Zou niet weten hoe ik dat moet meten. Heb ook een inspanningsonderzoek gedaan (je begint met 50 en iedere minuut komt 25 w erbij) en kon toen 400 watt rond kunnen draaien maar hield dat 40 seconden vol.

Wat betreft onderhoud maak ik het 1x per jaar in de lente goed schoon met neutrale kettingreiniger en soms ook 1x in de herfst. En smeer regelmatig in met teflon smeersel.

Plaats reactie