Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zou nog steeds graag een (beperkte) keuze in wielsets zien. Ze maken nu soms vreemde keuzes die gewoon niet kloppen of die ik echt als afknapper zie.
De ULTIMATE CF SLX DISC 8.0 DI2 krijgt die idioot zware Mavic Cosmics mee, terwijl de gelijk geprijsde WMN versie juist hele mooie, 300gr lichtere (!!), DT Swiss PR1400 wieltjes krijgt.
En verder moet je er maar op rekenen dat Canyon gewoon weer duurder wordt en de prijzen helemaal niet meer zo aantrekkelijk zijn als dat ze waren.
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Gewoon de WMN versie bestellen dan.., zelfde geometrie toch? Moet je alleen niet te groot zijn, want dan hebben ze je maat niet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Haha, ja eigenlijk...MarkVeenstra schreef: ↑16 aug 2017 13:21 Gewoon de WMN versie bestellen dan.., zelfde geometrie toch? Moet je alleen niet te groot zijn, want dan hebben ze je maat niet.
Of zijn hier toch nadelen aan verbonden die ik even uit het oog verlies?
It's just a hill - Get over it
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik vind persoonlijk het team model (wmn) de kleurstelling wel wat hebben (niet zo saai stealth zwart)... volgens mij zijn de verschillen de crank (54-50 ipv 52-36), tikje smaller stuur bij dezelfde maat in vergelijking met het gewone model, en het dameszadel wat erop zit. Maar zadel zou ik eigenlijk altijd al vervangen (behalve als het standaard zadel per ongeluk wel goed zit)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Tja, no-way dat Canyon nu ineens keuze mogelijkheden aan gaat bieden. Voor mij geldt wel dat de vaste samenstelling precies de onderdelen zijn die ik graag zou willen (Fizik Antares zadeltje, tubeless 18c velgen, zadelpen met verstelbare setback) i.c.m. de perfecte geo en nette ergocockpits. Jammer genoeg wel met schijven waardoor ik geen wielsets meer kan wisselen, maar dat is dan toch niet meer nodig.daniel1975 schreef: ↑16 aug 2017 12:18Ik zou nog steeds graag een (beperkte) keuze in wielsets zien. Ze maken nu soms vreemde keuzes die gewoon niet kloppen of die ik echt als afknapper zie.
De ULTIMATE CF SLX DISC 8.0 DI2 krijgt die idioot zware Mavic Cosmics mee, terwijl de gelijk geprijsde WMN versie juist hele mooie, 300gr lichtere (!!), DT Swiss PR1400 wieltjes krijgt.
En verder moet je er maar op rekenen dat Canyon gewoon weer duurder wordt en de prijzen helemaal niet meer zo aantrekkelijk zijn als dat ze waren.
Mijn #1 probleem met Canyon is de beperkte kleuropties. Ik vind die rode de mooiste, maar die kan alleen op 2 van de duurste modellen. Vervelend want ze bieden al verschillende kleuren aan en het frame wordt al aangeboden in die kleur, alleen met een andere afmontage.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb in de Sale nog even gekeken naar de Ultimate met SR en Bora's. Maar helaas (gelukkig €€ ) alleen in het suf zwart en niet dat fraaie blauw.
Ik vind de huidige structuur van Canyon prima, maar dan moeten ze ook wel echt scherp zijn ipv de inmiddels normale prijzen. Dan zou ik ook normale keuzes willen.
Ik vind de huidige structuur van Canyon prima, maar dan moeten ze ook wel echt scherp zijn ipv de inmiddels normale prijzen. Dan zou ik ook normale keuzes willen.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Normale prijzen ben ik nog steeds niet helemaal met je eens (ik kijk dan naar de prijsklasse €1.500 - €3.000).daniel1975 schreef: ↑16 aug 2017 20:41 Ik heb in de Sale nog even gekeken naar de Ultimate met SR en Bora's. Maar helaas (gelukkig €€ ) alleen in het suf zwart en niet dat fraaie blauw.
Ik vind de huidige structuur van Canyon prima, maar dan moeten ze ook wel echt scherp zijn ipv de inmiddels normale prijzen. Dan zou ik ook normale keuzes willen.
Ik ben me al maanden aan het orienteren op wat mijn volgende racer zou worden en o.a. de volgende fietsen zijn de revu gepasseerd:
- BMC RoadMachine
- Cannondale Synapse
- Cervelo S2
- Bianchi Intenso
- Rose Xeon Team CGF
- Cube Agree C:62
- Giant Defy Advanced 2
Bijna allemaal zijn of €300 - €800 duurder t.o.v. de Endurace CF SL en allemaal doen ze concessies (Mavic Aksium wielen, Si cranks, afwijkende remmen, goedkoop zadel, zwaar frame, Schwalbe Ultemo bandjes, max 25mm etc).
Het lukt Canyon wel om fietsen met een ergo cockpit, DT Swiss 1400 wielen, 28mm GP's, Fizik zadel, volledige Ultegra etc. af te monteren en nog steeds €300,- goedkoper te zijn met het lichtste frame (hecht ik geen echte meerwaarde aan). Met name het verschil t.o.v. van BMC, Cervelo en Cannondale is nog wel gigantisch, die zijn vaak én duurder én doen meerdere concessies (105 groep én alu stuur+pen combi én mindere wielen/banden én een flut zadel), ofwel 10-30% duurder én 4-5 onderdelen die ik bij aanschaf zou vervangen, zonder daar een aanmerkelijk beter frame of service tegenover te zetten.
Bianchi, Cube en Giant kunnen op prijs concurreren maar doen nog steeds concessies. Rose kan concurreren maar iets houdt me toch tegen om zo'n fiets te kopen (bij de club rijden er ook 2-3 met een Rose met Di2 etc. maar vind het in het echt vrij suffe fietsen).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als profploegen een item zou zijn kocht ik direct een F10...... heel de ploeg op die fiets rijdt hard
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.