Hallo Allemaal,
Mijn athena groep schakelt vooral de 15-14-13-12 ringen regelmatig in 1x bij. Zowel op groot als klein blad voor. Afschakelen gaat wel goed.
Nu heb ik mijn kabels, cassette en ketting al vervangen. (Dit was ook gewoon nodig, versleten)
Iemand bekend met dit probleem en wat eraan te doen?
Het lijkt mij in de shifter te zitten. Als ik mijn fiets ophang en dan door de versnellingen loop is het probleem minimaal. Als ik fiets is het er 90% van de tijd. Heeft ook te maken met hoe lang ik de schakelknop indruk. Een korte "aai" leid soms tot 1 versnellingswissel. Normaal drukken leid tot alles in 1 keer, vanaf midden cassette.
Het gaat om een athena groep van 2014. De shifter is in 2015 onder garantie vervangen en gaat nu zo'n 12.000 km mee.
Athena schakelt meer te veel versnellingen bij
Je boodschap is in onduidelijk Nederlands gesteld.
Ik vind het duidelijk zat...
Dat zijn de Escape shifters die een plastieken binnenwerk en navenant korte levensduur hebben.
Nieuwe shifters of alleen shifterbody kopen, deze kunnen niet gerepareerd worden.
Dat zijn de Escape shifters die een plastieken binnenwerk en navenant korte levensduur hebben.
Nieuwe shifters of alleen shifterbody kopen, deze kunnen niet gerepareerd worden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig