Titanium fietsen
Als ik naar de lijnen, afwerking en perfecte geometrie van mijn inmiddels 24 jaar oude Merlin Extralight kijk dan kan Passoni daar nog een puntje aan zuigen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Mooie fiets inderdaad! de verhoudingen kloppen. Het nieuwe sram red crankstel zou misschien nóg mooier staan. Hoe is de ervaring met de titanium bidonhouders? Ben er zelf van af gestapt (van Nicholas) omdat de bidon er in klapperde / niet voldoende klemde.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Ikkom aan 7,3 kg voor een Airborne. Mijn tita bidonhouders zijn van King Cage, werken prima sinds jaren '80, kosten toen $12,50, ikhad er nog meer moeten kopen. Plaatjes staan in eerdere post.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Het zijn stalen bidonhouders van Arundel.JoostHulscher schreef: ↑17 aug 2017 20:07 Hoe is de ervaring met de titanium bidonhouders? Ben er zelf van af gestapt (van Nicholas) omdat de bidon er in klapperde / niet voldoende klemde.
-
- Forum-lid
Oke! Is dat trouwens een Thomson zadelpenklem? Ik heb hem ooit overwogen, maar las dat het wat groot kon ogen. Dit ziet er echter erg mooi uit! Er is op geen onderdeel bespaard zo te zien:)
Het frame incl. verf en (titanium) balhoofdplaatje weegt 1200 gram. Niet gek voor 24 jaar oud titanium. Ooit had ik hem op 6,3 kilo maar dat was voor ik van Schmolke, Storck, Zero Gravity en Lightweights weer terugging naar een klassieker neoretro look...
-
- Forum-lid
Tijdloos frame! Vork en stuurpen mee laten spuiten?
Jazeker!
Scherp!JoostHulscher schreef: ↑17 aug 2017 21:16 Is dat trouwens een Thomson zadelpenklem? Ik heb hem ooit overwogen, maar las dat het wat groot kon ogen. Dit ziet er echter erg mooi uit!
De Merlin ziet er weer prima uit, Timo. De Extralight, zeker die gemaakt in Cambridge, is nog steeds een soort industriestandaard. Maar mijn CR Works 3/2.5 gemaakt bij the American Bicycle Group (In Chattanooga) is toch ook erg mooi gemaakt en nog wat lichter dan de Extralight.
-
- Forum-lid