Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.
-
tati
- Forum-lid
tati
15 apr 2010 00:16
Nagtie schreef:TiesT schreef:Nagtie schreef:dat je je armen meer gestrekt hebt.. en je dus smaller bent..
Onzin. Als je meer strekt word je houding verkeerd en kun je niet eens optimaal kracht zetten. En Bar-ends zijn dusdanig kort dat je niet verder kan strekken dan 10cm. Hetzelfde effect als even je polsen op het stuur leggen dus.
In de openings post geef ik aan geen mountainbik noch race fiets te hebben.
Op lange rechte stukken op de weg fietst het lekker om het stuur wat dichter bij elkaar vast te houden. Dit doen ze op de race fiets ook vaak als ze hem boven op vast houden. Ik fietste op mijn oude fiets altijd zo, en dat was best lekker.
Het gaat er dus niet om dat ik kracht moet zetten, want het is gewoon voor op de weg.
Als je dan je armen neerlegt zul je laag moeten zitten, dan heb ik geen kracht meer in mijn benen juist. Dus is zeker geen onzin, en dat zo noemen is een beetje raar als je niet echt begrijpt wat ik bedoel..
Kan toch gewoon met elk stuur. Ik doe het ook regelmatig bij het mountainbiken op lange rechte stukken (strandrace bv.)
Gewoon het stuur vastpakken net langs je stem.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
-
nagtie
- Forum-lid
nagtie
15 apr 2010 00:19
Stem? Je bedoeld de stuurpen denk ik?
Dat kan ook, maar vond het op mijn oude fiets lekker, om de fiets net iets verder voor het stuur vast te hebben.
Maar het stuur is erg dik, hierdoor kan er ook geen ligstuur op.
Ik zal het dus moeten laten rusten, want er een ander stuur voor kopen, vind ik een beetje teveel van het goede.
-
ilgrasso
- Forum-lid
ilgrasso
15 apr 2010 22:34
Ik heb die dingen wel eens gezien. Het lijken inderdaad op bar-ends en de zaten op een oversized stuur gemonteerd naast de stuurpen.
De man die ze heeft en ik rijden wel eens in dezelfde trainingsgroep. Zodra ik hem zie zal ik vragen welke merk, type het is.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
pim3
- Forum-lid
pim3
15 apr 2010 23:36
Ik zou daar persoonlijk geen vertrouwen in hebben. Het stuur is daar in de meeste gevallen niet helemaal recht, waardoor er een ongelijke spanningsverdeling ontstaat. Ik doe het net als tati: Handjes op het stuur.
En stem = stuurpen, voor de leken onder ons
.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
-
michon
- Forum-lid
michon
03 mei 2010 14:42
Als ik het zo lees, hoeft TS zich niet druk te maken om zaken als spanningsverdeling en niet maximaal kracht kunnen zetten.
Volgens mij gaat het gewoon om zo comfortabel mogelijk toeren op een hybride.
@TS, een ander stuur kopen te veel van het goede?
Als je een beetje om je heen kijkt, kun je voor 5 euro klaar zijn.
Don\'t argue with fools, they\'ll drag you down to their level and then beat you with experience