Garmin Edge 1000
Je moet wel op start drukken met wegrijden anders geen registratie.
Op pauze drukken onderweg is nergens voor nodig.
Ook al rij je een rit van je opgeslagen ritten of gemaakte koers altijd op start drukken bij wegrijden.
Op pauze drukken onderweg is nergens voor nodig.
Ook al rij je een rit van je opgeslagen ritten of gemaakte koers altijd op start drukken bij wegrijden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Beetje late reactie
Ik heb m'n oude router teruggehangen en dat signaal pikt hij direct op. Terwijl een nieuwe Telenet modem hij niet herkent. misschien dat het aan het signaal ligt ofzo, maar momenteel heb ik nog geen idee waaraan het kan liggen.
Mischien kanaal aanpassen of type beveiliging wijzigen .
-
- Forum-lid
Kan het te maken met dualband? Niet alle wifi-ontvangers kunnen met dualband (5GHz) om gaan
@Tarkin: Dit ligt aan de wifi standaard die gebruikt wordt door jou nieuwe router tov de oude router. (Nagenoeg) alle nieuwe routers werken op een nieuwere wifi standaard, dan waarmee de edge 1000 overweg kan. Deze nieuwe standaarden zorgen er voor dat je wifi beter werkt (sneller, stabieler, enz.), daar hoort ook een bepaalde specificatie voor de hardware bij.
Volgens mij was het zo dat de edge al bij zijn release niet beschikt over de allernieuwste standaard en maar een beperkte range van standaarden bezit. Software technische is dit niet op te lossen. Waardoor de kans steeds groter wordt dat de standaarden die de edge bezit helemaal niet meer ondersteund worden in nieuwe routers. Dit zelf ook al ondervonden in 2015, sindsdien upload ik al mijn ritten via Bluetooth.
Volgens mij was het zo dat de edge al bij zijn release niet beschikt over de allernieuwste standaard en maar een beperkte range van standaarden bezit. Software technische is dit niet op te lossen. Waardoor de kans steeds groter wordt dat de standaarden die de edge bezit helemaal niet meer ondersteund worden in nieuwe routers. Dit zelf ook al ondervonden in 2015, sindsdien upload ik al mijn ritten via Bluetooth.
Hmm dan toch maar eens onderzoeken welke band hij wel aankan. Want het is absoluut niet duidelijk en ook niet echt te vinden op de site van Garmin (en ik ben niet de enige die hiermee problemen heeft blijkt).
Het gemak van wifi was dat het niet aanstond tijdens de rit, en dat ik het niet manueel aan en uit moest zetten.
Het gemak van wifi was dat het niet aanstond tijdens de rit, en dat ik het niet manueel aan en uit moest zetten.
-
- Forum-lid HC
Inderdaad, maar is het dan niet zo bij de 1000 dat er de hele rit een knipperende pijl in beeld staat? Bij mijn 820 zijn er zelfs meerdere meldingen die mij attent maken op het feit dat ik de rit moet starten. Zoals ik al zei gaat er groot in het scherm een play pijl knipperen als ik ga rijden zonder te starten, en als ik dan bij de start van de koers aankom krijg ik ook nog een melding over het hele scherm dat ik bij die start ben, en of ik dan de rit registratie wil starten. (dit als de start niet voor de deur is)
Op het pauze knopje drukte ik alleen maar om de de afstandsvermelding weer aan de gang te krijgen . Een soort van resetje.scottwilko schreef: ↑22 aug 2017 10:13Inderdaad, maar is het dan niet zo bij de 1000 dat er de hele rit een knipperende pijl in beeld staat? Bij mijn 820 zijn er zelfs meerdere meldingen die mij attent maken op het feit dat ik de rit moet starten. Zoals ik al zei gaat er groot in het scherm een play pijl knipperen als ik ga rijden zonder te starten, en als ik dan bij de start van de koers aankom krijg ik ook nog een melding over het hele scherm dat ik bij die start ben, en of ik dan de rit registratie wil starten. (dit als de start niet voor de deur is)
Het toeval wil dat ik dit toen deed de afstandsvermelding het weer wel ging doen, enfin, gisteren toen ik weer weg ging rijden keek ik een kwartier tegen een bevroren scherm aan.
Na het tegelijk alle knoppen ingedrukt te hebben gehad ging die uiteindelijk weer aan.
Misschien is het wel weer gebeurd na de laatste update.
In het verleden nooit problemen gehad ,maar nu begint het toch knap irritant te worden.
Ik hoop dat het niet allemaal te lang duurt anders ga maar eens kijken naar de Hammerhead Karoo.
Tegen de tijd dat deze uitgeleverd gaat worden een leuk kerstkadootje.
Ik heb toevallig sinds kort de nieuwste route van ziggo met 5Ghz.TdeWolff schreef: ↑21 aug 2017 23:06 @Tarkin: Dit ligt aan de wifi standaard die gebruikt wordt door jou nieuwe router tov de oude router. (Nagenoeg) alle nieuwe routers werken op een nieuwere wifi standaard, dan waarmee de edge 1000 overweg kan. Deze nieuwe standaarden zorgen er voor dat je wifi beter werkt (sneller, stabieler, enz.), daar hoort ook een bepaalde specificatie voor de hardware bij.
Hier verder alle apparaten met 5g, echter de garmin heb ik op 2.4 ghz laten staan.
Kan het ook zo zijn dat het maximale aangesloten toestellen is overschreden?
Het gebeurde toen ik nog geparkeerd stond bij voordeur met nog geen cm gereden.