Lijkt mij ook! De 2000 lumen zul je zelden gebruiken, maar het is wel fijn dat het kan. Nachten duren vaak ook geen 11 uur en wanneer je het type rijder bent dat zulke lange tochten maakt, zal een losse accu ook geen probleem zijn.
Fietsverlichting
-
- Forum-lid HC
Ik heb een Lezyne 300xl, op de mest heldere stand gaat ie een kleine twee uurtjes mee.
Voor mij meer dan voldoende (in tijd en lichtsterkte)
Misschien ook de moeite om eens tussen de Lezyne lampjes te kijken…
Voor mij meer dan voldoende (in tijd en lichtsterkte)
Misschien ook de moeite om eens tussen de Lezyne lampjes te kijken…
-
- Forum-lid
Fietsverlichting in Duitsland moet een StVZO keurmerk hebben. Zo uit mijn hoofd en kort door de bocht betekent dit dat een koplamp afgeschermd moet zijn (MTB lampen zijn dit nooit, je wilt ook de takken op ooghoogte zien) en de verlichting moet constant zijn en mag niet knipperen.
Geen idee hoe streng hier op gecontroleerd wordt c.q. hoeveel politie er midden in de nacht nog op pad is. Ik kan me nog een nachtbrevet vanuit Boekelo herinneren waar we met een man of 15 door Duitsland jakkerden met voldoende (illegale) verlichting om een filmset mee uit te lichten Geen politie gezien die nacht...
Geen idee hoe streng hier op gecontroleerd wordt c.q. hoeveel politie er midden in de nacht nog op pad is. Ik kan me nog een nachtbrevet vanuit Boekelo herinneren waar we met een man of 15 door Duitsland jakkerden met voldoende (illegale) verlichting om een filmset mee uit te lichten Geen politie gezien die nacht...
- Marcopfiets
- Forum-lid
In de ogen schijnende verlichting is bijzonder irritant. Je ziet zelf de weg niet meer daardoor. Terecht dat er eisen aan worden gesteld. Veel snorfietsen in NL zijn ook zeer beroerd afgesteld.
Erg goed en legaal in Duitsland: Busch + Müller Ixon IQ Premium (volgens mij al eerder genoemd, maar kan niet genoeg worden geprezen), online te vinden voor 45 euro, incl. afschermkapje. Op de felste stand gaat hij een uur of vier mee, maar ik heb meestal genoeg aan de eco-stand en daar kom je de nacht wel mee door.
Heeft hier iemand ervaring met de nieuwe Lezyne Macro Drive 1100XL Koplamp? Die staat voor 74,95 bij futurum.
Ik zoek namelijk een goede koplamp om ook in het donker over fietspaden langs een N-weg te rijden.
Alternatief is de Lezyne Macro Drive 800XL. Die staat in de aanbieding voor 46,95; zal dus wel een model van vorig jaar zijn. Is dat goed genoeg voor mijn woon-werk-fietstochtjes (30km heen en 30km terug)? Scheelt dus bijna 30 euro, maar ik wil natuurlijk wel veilig rijden.
Ik zoek namelijk een goede koplamp om ook in het donker over fietspaden langs een N-weg te rijden.
Alternatief is de Lezyne Macro Drive 800XL. Die staat in de aanbieding voor 46,95; zal dus wel een model van vorig jaar zijn. Is dat goed genoeg voor mijn woon-werk-fietstochtjes (30km heen en 30km terug)? Scheelt dus bijna 30 euro, maar ik wil natuurlijk wel veilig rijden.
-
- Forum-lid
Ik heb met de 800XL twee nachtbrevetten gereden in de "economy" stand (150 lumen). Qua lichtopbrengst geen enkel probleem (openbare weg / verharde fietspaden), brandtijd is met 7 uur krap aan voor een dergelijke rit. Voor een afstand van 30km kun je 'm qua licht desgewenst op de hoogste stand zetten, en dan op je werk/thuis aan de USB lader hangen.
De 1100XL heeft in de maximale stand een nog grotere lichtopbrengst (650 vs 400 lumen). Voor jouw woon-werk fietstochtjes zou ik het geld in m'n zak houden.
De 1100XL heeft in de maximale stand een nog grotere lichtopbrengst (650 vs 400 lumen). Voor jouw woon-werk fietstochtjes zou ik het geld in m'n zak houden.
- leocuypers
- Forum-lid
Vandaag heb ik me de Lezyne 1100 XL aangeschaft.
Nu wil ik de accuduur testen in de hoogste stand (1100lum), deze zou 1:20 uur moeten meegaan.
Maar na 40 minuten valt hij terug naar 150 lumen, de lamp is wel zeer warm.
Is dit een beveiliging tegen overbelasting of is er iets stuk?
Nu wil ik de accuduur testen in de hoogste stand (1100lum), deze zou 1:20 uur moeten meegaan.
Maar na 40 minuten valt hij terug naar 150 lumen, de lamp is wel zeer warm.
Is dit een beveiliging tegen overbelasting of is er iets stuk?