foto van je fiets
De juiste maat in de zin "de grootste van Wilier" maar gewoon te klein voor iemand van 2 meter. Helaas is een Italiaan bijna altijd te klein als je zo lang bent.
Ik zie dat het zadel (bijna helemaal) naar achter is gegaan i.p.v. naar voren.
Ik zie dat het zadel (bijna helemaal) naar achter is gegaan i.p.v. naar voren.
Campagnolo Ultra Dork
Vanwaar het andere zadel?wijnandfens schreef: ↑21 aug 2017 23:35Nou bikefitti gehad, zadel wat omhoog en naar voren en een ander zadel erop (neutral, rechtzadel) Het framemaat is prima bij mijn lengte. Trappers wat naar buiten gezet. Stuur had juiste hoogte en juiste stuurpen ( staat nog steeds ondersteboven). Bikefitting veel eerder moeten doen. Zit echt beter en kan meer kracht zetten.
Dit is na bike fitting, blauwe zadel (testzadel) is inmiddels vervangen door een zwarte.
https://flic.kr/p/XFZWaY
Is dat omdat de vorige niet lekker zat, of zou een vlak zadel ook problemen m.b.t. de onderrug moeten oplossen?
-
- Forum-lid
Zadel van Wilier liep aan de achterkant wat omhoog, Ik zit beter met een vlak zadel. Nu tijdje op gefietst, voelt beter aan.Rayb81 schreef: ↑23 aug 2017 02:24Vanwaar het andere zadel?wijnandfens schreef: ↑21 aug 2017 23:35Nou bikefitti gehad, zadel wat omhoog en naar voren en een ander zadel erop (neutral, rechtzadel) Het framemaat is prima bij mijn lengte. Trappers wat naar buiten gezet. Stuur had juiste hoogte en juiste stuurpen ( staat nog steeds ondersteboven). Bikefitting veel eerder moeten doen. Zit echt beter en kan meer kracht zetten.
Dit is na bike fitting, blauwe zadel (testzadel) is inmiddels vervangen door een zwarte.
https://flic.kr/p/XFZWaY
Is dat omdat de vorige niet lekker zat, of zou een vlak zadel ook problemen m.b.t. de onderrug moeten oplossen?
-
- Forum-lid
Qua framesize zit het wellicht op het randje, ik zit er nu goed op. Daar gaat het mij om. De bikefitter vond het frame wel ok. Wilier frame calculator zegt met mijn lengte ''between xl and xxl'' ??!!!??
Ooit uit bevlieging een racefiets gekocht, kon hem toen heel goedkoop krijgen. Nu wordt het wat serieuzer. Dus vandaar de bikefitting.
Heerlijk met je kop in de wind.
-
- Forum-lid
Wilier XXL heeft een hele lange zitbuis, hij komt ver boven de bovenbuis, kijk maar op de foto. daardoor lijkt zadel heel hoog te staan. Terwijl hij qua zadel pin pas op de helft zit.
Ik fiets nu heerlijk mijn rondje. Na de bikefitting wel wat nieuwe spieren ontdekt. Die moeten nog even wennen aan de nieuwe houding.
Ik weet niet waar Grinta! z'n info haalt, maar ik ben best een zachtaardige jongen
-
- Forum-lid
Mooie Wilier.
Laatst gewijzigd door El Pistolero op 03 sep 2017 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
- Forum-lid
Het heeft wel iets.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.