Beginnersadvies training 5u/week
Hersteltraining is juist de eerste training die je kunt laten vallen. Ook niet nodig met maar 5 uur per week. Genoeg tijd om te herstellen tussendoor. En ik mis de duurtraining. Niet onbelangrijk.jappiex schreef:5 uur trainen is 2 dagen 30 min hersteltraining en 3 a 4 dagen intensiever met wisselende intervallen.
Tjonge. Dit topic is nog altijd niet klaar. Mijn duit: 5 uur is te kort voor serieuze progressie. Niet nastreven dus. Leidt alleen maar tot teleurstelling. Ga gewoon lekker kroenzn. Met een intervalletje als je lekker wilt spelen; hoewel Fartlek veel leuker is en bijna net zo effectief.
Het meest relevante advies stond o pagina 1:
(Ik wordt overigens wel geacht verstand van trainingsleer te hebben, maar gelukkig heb je dat helemaal niet echt nodig om lekker te fietsen!)csteenbe schreef:Heb geen enkele kennis van trainingsleer maar met 5 uur gemiddeld per week, afhankelijk van je leeftijd zou ik me niet bezighouden met D1 en D2 en weet ik allemaal. Gewoon lekker fietsen en tevreden gevoel achteraf is denk ik het beste/leukste!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?