Nieuwe racefiets 2000-2500,-
Hoi allen,
Na 2 seizoenen een 2de hands Santos te hebben gebruikt heb ik besloten dat wielrennen een sport is die ik voorlopig wil blijven doen.
Nu is de Santos toe aan vervanging en ben ik op zoek naar een nieuw stuk speelgoed.
Mijn eisen zijn:
- hydraulische schijfremmen
- Powermeter (zo snel ben ik niet, maar extreem leuk speelgoed)
- Ultegra (eventueel 105)
- Tour/endurance geometrie
- Minder dan 2500,- incl powermeter
Heeft iemand voor mij de perfecte fiets in gedachten?
Groeten,
Hylco
Na 2 seizoenen een 2de hands Santos te hebben gebruikt heb ik besloten dat wielrennen een sport is die ik voorlopig wil blijven doen.
Nu is de Santos toe aan vervanging en ben ik op zoek naar een nieuw stuk speelgoed.
Mijn eisen zijn:
- hydraulische schijfremmen
- Powermeter (zo snel ben ik niet, maar extreem leuk speelgoed)
- Ultegra (eventueel 105)
- Tour/endurance geometrie
- Minder dan 2500,- incl powermeter
Heeft iemand voor mij de perfecte fiets in gedachten?
Groeten,
Hylco
-
- Forum-lid HC
Endurance CF SL 8.0 met een aluminium Quarq of P2M NG Eco.
Andere mogelijkheden zijn Cube Agree C:62 Disc of Giant Defy Advanced 2. Als je een beetje slim inkoopt (nog 1 of 2 maanden wachten op de eindejaarsaanbiedingen) moet dat met Ultegra makkelijk lukken binnen budget.
Andere mogelijkheden zijn Cube Agree C:62 Disc of Giant Defy Advanced 2. Als je een beetje slim inkoopt (nog 1 of 2 maanden wachten op de eindejaarsaanbiedingen) moet dat met Ultegra makkelijk lukken binnen budget.
- Sha Kokken
- Forum-lid
Rose Xeon Team CGF-3000. Heb je meteen de nieuwste Ultegra en geld over voor een powermeter.
Succes
Succes
-
- Forum-lid HC
Ook mijn keuze, maar keine schiess bremsen.Sha Kokken schreef: ↑24 aug 2017 21:25 Rose Xeon Team CGF-3000. Heb je meteen de nieuwste Ultegra en geld over voor een powermeter.
Succes
Zou inderdaad goed zijn, maar schijfremmen zijn toch echt een vereiste voor mij.Sha Kokken schreef: ↑24 aug 2017 21:25 Rose Xeon Team CGF-3000. Heb je meteen de nieuwste Ultegra en geld over voor een powermeter.
Succes
1x afdalen in regen met velgremmen vond ik niet echt super, dus schijfremmen lijken een goede toekomst voor mij.
Wat vinden jullie van de Ghost Nivolet X 7 LC? Vind ik persoonlijk een mooie fiets, maar zou wel een aanbieding nodig hebben om rond mijn budget te eindigen.
Of eventueel zelfs de Bulls Desert Falcon Disc, wel een alu-frame, maar weet niet of dat echt een probleem hoeft te zijn, ultegra afgemonteerd
Of eventueel zelfs de Bulls Desert Falcon Disc, wel een alu-frame, maar weet niet of dat echt een probleem hoeft te zijn, ultegra afgemonteerd
-
- Forum-lid
Voor je budget zijn hele mooie carbonfietsen met ultegra te koop, Je wens om ook een powermeter er bij te willen maakt het alleen erg lastig. Die dingen zijn gewoon duur. Je hebt kans dat je bezuinigt op de rest van de fiets/onderdelen. Dat zou ik zonde vinden.
In je openingspost noem je een powermeter leuk speelgoed. Dat klinkt niet alsof je er superserieus mee bent. Ben je dan niet net zo goed af met een goede hartslagmeter? Kan je ook veel wijs uit worden vwb je inspanning,
In je openingspost noem je een powermeter leuk speelgoed. Dat klinkt niet alsof je er superserieus mee bent. Ben je dan niet net zo goed af met een goede hartslagmeter? Kan je ook veel wijs uit worden vwb je inspanning,
Ik denk dat dit ook verstandigste is, gewoon een puike carbon fiets uitzoeken met ultegra, die tot in detail aan je wensen voldoet.Swedish Chef schreef: ↑25 aug 2017 08:25 Voor je budget zijn hele mooie carbonfietsen met ultegra te koop, Je wens om ook een powermeter er bij te willen maakt het alleen erg lastig. Die dingen zijn gewoon duur. Je hebt kans dat je bezuinigt op de rest van de fiets/onderdelen. Dat zou ik zonde vinden.
Dan wellicht effe doorsparen (of misschien met kerst ?) en een (simpele) power meter kopen. Stages eenzijdig of een pedal power meter kan je zo plug and play erop gooien.
Tja, een powermeter levert ook een ander probleem: Welke? Zwatt is redelijk goedkoop maar alleen links, Stages is ook alleen links, Powertap heeft een wielset van ~750, dan is er bijvoorbeeld de FSA powerbox die op termijn dubbelzijdig moet kunnen meten (maar dan moet je wel een 386EVO as kwijt kunnen in je fiets), powertap C1 kettingbladen als je een 5-bolt crank te pakken krijgt...
Prijzen variëren tussen de 450 en 1800 euro, dus daar kan een vijfde tot 80% van je budget naartoe gaan...
Prijzen variëren tussen de 450 en 1800 euro, dus daar kan een vijfde tot 80% van je budget naartoe gaan...
-
- Forum-lid HC
Noem ik keurige fietsen en powermeters binnen budget om vervolgens met een Ghost en aluminium Bulls die buiten budget zijn om de oren geslagen te worden . Zo'n Zwatt, Stages en pedaal powermeters moet je ook niet willen en zijn ook nog eens duurder en/of beperkter dan gewoon een P2M of Quarq (beide voor €500,- met cranks verkrijgbaar in alu uitvoering).
Ik krijg het gevoel dat de TS nog helemaal aan het begin van zijn keuze staat. Kortom, je kijkt al naar de modellen en afmontage terwijl je beter nog eens kan orienteren op welke geometrie je wil, wat er te koop is en of die PM nou echt wel van toegevoegde waarde is.
Ik krijg het gevoel dat de TS nog helemaal aan het begin van zijn keuze staat. Kortom, je kijkt al naar de modellen en afmontage terwijl je beter nog eens kan orienteren op welke geometrie je wil, wat er te koop is en of die PM nou echt wel van toegevoegde waarde is.
@ypuh
Waar haal jij een dubbelzijdige Quarq of P2M voor 500? (En als ze niet dubbelzijdig zijn, dan zijn de Stages helemaal niet beperkter, ben ik bang)
(Maar even serieus, waar? Dat zou wel een leuke toevoeging aan mijn racer zijn)
Waar haal jij een dubbelzijdige Quarq of P2M voor 500? (En als ze niet dubbelzijdig zijn, dan zijn de Stages helemaal niet beperkter, ben ik bang)
(Maar even serieus, waar? Dat zou wel een leuke toevoeging aan mijn racer zijn)
-
- Forum-lid HC
Alle crank based powermeters zijn dubbelzijdig als ik me niet vergis.
De Quarq Dzero (gewoon laatste model van Quarq, maar dan met alu crankarmen ipv carbon): €530,- Ze hebben eveneens de 130 BCD en 172.5mm etc. als je even verder kijkt.
De Power 2 Max NG Eco is pas gereleased en moet nog in de winkels verschijnen. De retailprijs is €490,- inclusief crankarmen. Mogelijk zullen deze ook nog wel onder de retailprijs aangeboden gaan worden, maar aan het begin nog niet.
https://www.dcrainmaker.com/2017/08/pow ... eview.html
Deze opties zijn even duur als de enkelzijdige Stages en Vector en daarnaast een stuk minder onderhoudsgevoelig/kwetsbaar.