Nieuwe racefiets 2000-2500,-
Ik heb zelf het gevoel dat ik qua geometrie er redelijk uit ben.
De PM is voor mij echt wel toegevoegde waarde. Leuk speelgoed klinkt misschien wat denigrerend, maar ik vind data-analyse echt leuk om te doen en hartslagwaardes vertellen je maar een beperkt deel. (een goede hartslagmeter is al aanwezig).
@ypuh, de endurace-suggestie is fantastisch en heeft een hele grote kans om het te worden (maar doorzoeken naar andere dingen is natuurlijk ook gewoon leuk)
@Swedish-chef/bospaadje, dank voor de suggesties, vind zelf carbon echter totaal geen vereiste, mijns inziens is een goed aluminiumframe net zo goed als een carbon frame (zeker als ik een wat comfortabelere fiets wil voor langere afstanden en niet voor racen)
De PM is voor mij echt wel toegevoegde waarde. Leuk speelgoed klinkt misschien wat denigrerend, maar ik vind data-analyse echt leuk om te doen en hartslagwaardes vertellen je maar een beperkt deel. (een goede hartslagmeter is al aanwezig).
@ypuh, de endurace-suggestie is fantastisch en heeft een hele grote kans om het te worden (maar doorzoeken naar andere dingen is natuurlijk ook gewoon leuk)
@Swedish-chef/bospaadje, dank voor de suggesties, vind zelf carbon echter totaal geen vereiste, mijns inziens is een goed aluminiumframe net zo goed als een carbon frame (zeker als ik een wat comfortabelere fiets wil voor langere afstanden en niet voor racen)
De Power2Max NG ECO is upgradeable naar dubbelzijdig, maar dan moet je later extra's erbij kopen. De Quarq is wel dubbelzijdig, dat is een goede keuze dan. (Als ie past, want in verschillende lengtes niet bijzonder goed verkrijgbaar)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
De P2M is gewoon double sided hoor. Je kunt bijbetalen voor een software upgrade die de L/R berekend, maar dat is dan berekend en niet gemeten zoals bij de Vector 2 of PowerTap pedals.
Dat geldt overigens voor alle crank based pm's, zelfs die van €1.500+. Zal vast wel een uitzondering zijn, maar die is mij niet bekend.
Dat geldt overigens voor alle crank based pm's, zelfs die van €1.500+. Zal vast wel een uitzondering zijn, maar die is mij niet bekend.
Dat is een verschil tussen full-power measurement (totale kracht), left only measurement (wat dan verdubbelt wordt voor totale kracht), full-power measurement met left/right estimation (zoals je in een crank-based powermeter kan hebben) en left/right measurement. Bij double sided bedoel ik dan ook left/right measurement en niet estimation.
Pioneer is een voorbeeld dat ik uit mijn hoofd kan noemen die een volledige left/right measurement doen, SRM volgens mij ook.
Pioneer is een voorbeeld dat ik uit mijn hoofd kan noemen die een volledige left/right measurement doen, SRM volgens mij ook.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Een double sided zoals jij hem bedoelt voor €500,- zou op dit moment ook nog wel even te mooi om waar te zijn. Dan heb je eigenlijk ook 2 powermeters nodig om L/R onafhankelijk te meten.
Waarom zou je per se een L/R meting willen? Je krijgt op die manier wel inzicht in je kracht verdeling, maar je hebt er eigenlijk toch niets aan. Als je een perfecte L/R balans nastreeft lever je waarschijnlijk weer absoluut vermogen in doordat je niet op natuurlijke wijze de kracht overbengt.
Ik begrijp dat je graag alles wilt meten en weten, die drang heb ik ook, maar ergens moet wel een benefit zijn (of geld moet geen rol spelen). Een single sided PM die verdubbeld zoals de Stages zou ik daarom ook nooit overwegen.
Maar, we dwalen af . Dit zal vast al meerdere keren besproken zijn in het PM topic.
Waarom zou je per se een L/R meting willen? Je krijgt op die manier wel inzicht in je kracht verdeling, maar je hebt er eigenlijk toch niets aan. Als je een perfecte L/R balans nastreeft lever je waarschijnlijk weer absoluut vermogen in doordat je niet op natuurlijke wijze de kracht overbengt.
Ik begrijp dat je graag alles wilt meten en weten, die drang heb ik ook, maar ergens moet wel een benefit zijn (of geld moet geen rol spelen). Een single sided PM die verdubbeld zoals de Stages zou ik daarom ook nooit overwegen.
Maar, we dwalen af . Dit zal vast al meerdere keren besproken zijn in het PM topic.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Alu is meestal juist het hardste en minst comfortable materiaal voor fietsen. Wil je tikje comfort, langere afstanden etc. Zou staal of carbon beter passen.Themba schreef: ↑
@Swedish-chef/bospaadje, dank voor de suggesties, vind zelf carbon echter totaal geen vereiste, mijns inziens is een goed aluminiumframe net zo goed als een carbon frame (zeker als ik een wat comfortabelere fiets wil voor langere afstanden en niet voor racen)
Uiteraard haal je meeste comfort uit banden en bandenspanning hoor. Maar de redenatie dat aluminium net zo goed is als carbon, juist voor het comfort. Is niet juist.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Niet volgens jouw definitie hieronder:
Ook de Quarq D-Zero voldoet hier niet aan. Een andere PM die hier wel aan voldoet is de Rotor 2Inpower.
Ik kan mij maar weinig toepassingen voorstellen waarin l/r reële balans zo belangrijk is, met totale vermogen kom je er toch wel in 99% van de gevallen. Uitzondering: revalidatie van 1 been.
- Sha Kokken
- Forum-lid
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
- Locatie: Hooglanderveen
Sorry, slecht gelezenThemba schreef: ↑24 aug 2017 22:28Zou inderdaad goed zijn, maar schijfremmen zijn toch echt een vereiste voor mij.Sha Kokken schreef: ↑24 aug 2017 21:25 Rose Xeon Team CGF-3000. Heb je meteen de nieuwste Ultegra en geld over voor een powermeter.
Succes
1x afdalen in regen met velgremmen vond ik niet echt super, dus schijfremmen lijken een goede toekomst voor mij.
- Sha Kokken
- Forum-lid
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
- Locatie: Hooglanderveen
Je hebt ongetwijfeld gelijk (zelf geen ervaring mee) maar ik zit heerlijk op mijn alu Giant Defy. Voor TS is geo en juiste passing waarschijnlijk belangrijker dan het materiaal van het frame.MarkVeenstra schreef: ↑25 aug 2017 12:31Alu is meestal juist het hardste en minst comfortable materiaal voor fietsen. Wil je tikje comfort, langere afstanden etc. Zou staal of carbon beter passen.Themba schreef: ↑
@Swedish-chef/bospaadje, dank voor de suggesties, vind zelf carbon echter totaal geen vereiste, mijns inziens is een goed aluminiumframe net zo goed als een carbon frame (zeker als ik een wat comfortabelere fiets wil voor langere afstanden en niet voor racen)
Uiteraard haal je meeste comfort uit banden en bandenspanning hoor. Maar de redenatie dat aluminium net zo goed is als carbon, juist voor het comfort. Is niet juist.
Ik ben langsgegaan bij meerdere winkels en heb een nieuwe kanshebber gevonden: de Cannondale CAAD12 ultegra disc. Zoals de naam al doet vermoeden is deze Ultegra afgemonteerd en heeft ie disc-brakes.
De nieuwe Assimo powermeters (enkel of duo weet ik nog niet) zouden het geheel naar 2400/2700,- tillen.
Klopt het dat de CAAD12 stelselmatig als zeer goede fiets gereviewed wordt?
De nieuwe Assimo powermeters (enkel of duo weet ik nog niet) zouden het geheel naar 2400/2700,- tillen.
Klopt het dat de CAAD12 stelselmatig als zeer goede fiets gereviewed wordt?