Nieuwe racefiets 2000-2500,-
-
- Forum-lid HC
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
T.o.v. van de vraag van de TS: Hij vraagt om een "Tour/endurance geometrie", de Endurace voldoet daar beter aan dan de Caad12 (die in naam meer een race geo heeft)
Maar valt op zich nog wel mee als ik de stack en reach zo zie.
Mij past een Canyon sowieso niet, ook bij de Endurace is de reach te groot voor de lengte die ik nodig heb.
ALs ik de TS zou mogen adviseren; ga lekker naar die Cannondale shop en vraag eens naar de Synapse, of laat je daar eens (goed) op een fiets zetten (bike fitting (- achtig)). Met die gegevens kan je gerichter gaan zoeken naar een fiets die bij je lichaam past. Dat is belangrijker dan een merk, 105 of Ultegra, etc.
In het Duitse tour magazine is in april 2016 een vergelijking gedaan tussen alumium fietsen en Carbon fietsen van dezelfde fabrikant in dezelfde uitvoering.
Korte samenvatting van de resultaten:
The six matches between aluminum and carbon are suspenseful and provide plenty of material for lively shop talk. If one calculates separate average grades for aluminum and carbon bikes, respectively, carbon doesn’t establish its ascendency until the second decimal point – with 1.81 vs. 1.85*
The company-internal duels ended with three ties, two wins for aluminum and one win for carbon. In the matchup decided on points, »Team Aluminum« beats »Team Carbon« with a score of 5 : 4
Oa Storck, Cannondale en Stevens in de vergelijking.
Lijkt me dat algemene of generaliserende uitspraken tussen Alumium en Carbon door deze zeer gedegen test niet langer te onderbouwen zijn.
Korte samenvatting van de resultaten:
The six matches between aluminum and carbon are suspenseful and provide plenty of material for lively shop talk. If one calculates separate average grades for aluminum and carbon bikes, respectively, carbon doesn’t establish its ascendency until the second decimal point – with 1.81 vs. 1.85*
The company-internal duels ended with three ties, two wins for aluminum and one win for carbon. In the matchup decided on points, »Team Aluminum« beats »Team Carbon« with a score of 5 : 4
Oa Storck, Cannondale en Stevens in de vergelijking.
Lijkt me dat algemene of generaliserende uitspraken tussen Alumium en Carbon door deze zeer gedegen test niet langer te onderbouwen zijn.
- Sha Kokken
- Forum-lid
En wat meten ze dan precies? Stijfheid in diverse richtingen, objectieve comfortindex...
ja al die aspecten worden meegenomen. Bijzonder de moeite waard om die tests eens te lezen. Ook aerodynamica wordt meegenomen, daar waar relevant. Maar ook geometrie wordt exact gerapporteerd inclusief een STR uitleg, waarbij helder wordt aangegeven wat gestrekt en wat rechtop is. Ook stuureigenschappen worden keurig vermeld. En natuurlijk alle gewichten, niet alleen van het totaal maar ook van de verschillende onderdelen en frame. Inclusief een exacte uitleg hoe welk cijfer tot stand komt. Echt Deutsche Grundlichkeit.Sha Kokken schreef: ↑27 aug 2017 12:01 En wat meten ze dan precies? Stijfheid in diverse richtingen, objectieve comfortindex...
- Sha Kokken
- Forum-lid
Jammer. Weer geen reden om veel te veel geld uit te geven aan een nieuwe carbon fiets