Tijd op Ventoux is lastig te vergelijken omdat je best wel nadeel van wind kan hebben.
Ik heb hem opgereden (vanuit Bedoin) met 272W gemiddeld en daar 1u20 over gedaan.
Maar als ik dan naar laatste deel vanaf Chalet kijk van die poging deed ik daar 31m35 over met 265w, terwijl ik dat deel paar dagen eerder had gefietst in 26m29 met 249w.
Maar wat Nuitkor aangeeft het is maar net waarmee je het vergelijkt, er zijn genoeg mensen die even kort hard kunnen trappen tijden eens wedstrijdje. Maar of die de Mont Ventoux ook hard omhoog kunnen fietsen ?
Zelf gebruik ik de powermeters op mijn fietsen vooral om goed te pacen tijdens lange stukken/klimmen.
Erg prettig als je je ftp weet en dan gewoon weet wat je een uur lang vol kan houden.
Zo heb ik afgelopen weken lekker wat pr's gezet op klimmetjes in de Vercors, power rond de 300w houden en dan 40 minuten afzien
Ik zou er nuttiger gebruik van kunnen maken om echt te trainen, maar ik fiets meer op mijn gevoel en doe waar ik zin in heb.
Maar kijk wel naar powermeter als ik rustig ritje wil maken ipv hartslag die veel te veel kan verschillen per dag.
En op basis gegevens van powermeter kan je in strava (of gc) mooi je fitness/vermoeidheid/form zien, als je weet dat je dagje echt wilt knallen/afzien zorg ik altijd dat form rond de 0 zit/beetje negatief.
Lastige is alleen dat ik nu na 2 weken afzien in de Vercors mega Fitness heb die niet vol te houden is nu ik weer in Nederland ben en moet werken tussen het fietsen door