Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Waarom moest jij omrijden?

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 30 mei 2017 18:02

Vorige week woensdag tussen Engelen en Haarsteeg wegens asfalterings werkzaamheden. Gelukkig vlakke wegen en maar 1,5 km extra moeten rijden.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 30 mei 2017 18:59

Vanmiddag nog vanwege de vrachtwagen die tegen een goederemtrein gebotst is en daarna in Brand is gevlogen. Was een enorme Ravage Prorail zal nog tot middernacht bezig zijn om alles op te ruimen.
Ghost Nivolet 6LC

Balhoofd 1
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2017 14:47

Balhoofd 1 30 mei 2017 22:24

kudde koeien op de weg bij Broek in Waterland. Heb maar even een extra lus gereden, de dames hadden geen haast en legden wel erg veel vlaaien op de weg.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1833
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 05 jun 2017 23:19

Op zich een heel nuttig topic, ik denk dat het misschien onder de titel:
Welke wegen zijn afgesloten meer tot zijn recht komt.
Waarom? Nu ben ik voor ons weekend Ardennen de routes aan het uitzetten.
Ben ik ook wat aan het kijken voor eventueel in mijn vakantie een ritje extra te fietsen.
Kom ik uit bij de Velomediane Criquielion, zie ik in het traject overzicht dat de Col du Rideux Nord is geschrapt en vervangen door een andere klim.
Dan vraag ik me af of deze weg open ligt i.v.m. wegwerkzaamheden.
Deze klim willen we namelijk opnemen in het weekend Ardennen.
Als deze weg (klim) daadwerkelijk is afgesloten, zou men dit dan hier mooi kunnen melden.
Het zou dan ook weer fijn zijn als men meldt als de weg weer begaanbaar is.
Men zou het heel eenvoudig kunnen vermelden bijv.:
Afgesloten: Molenlaan Helmond (Ned).
En als de weg weer open is even vermelden of de tekst even verwijderen.
Natuurlijk wordt dit een heel groot iets en kan je natuurlijk niet alles vermelden.
Maaaaaaaaaar............het is wel fijn als je weet dat er een beklimming is afgesloten die op je oorspronkelijke parcours ligt, dan kun je nog tijdig iets anders zoeken.
Dit voorkomt misschien ook teleurstellingen of vreugde als men een klim niet op hoeft :)
Cote de Lorcé heb ik ergens gelezen dat deze is afgesloten, iemand die hier iets van weet?
Als het een beetje zou gaan werken dit topic, zou het misschien wel stickie-waardig zijn.
Bikers are not alone

W3irdo
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 okt 2016 21:37

W3irdo 30 aug 2017 21:53

Koeien op de dijk,.. en jaja weer een kermis tent!

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 31 aug 2017 08:48

Cote de Lorce is inderdaad afgesloten omdat ze het stuk in het dorp opnieuw aan het asfalteren zijn. Volgens mij leggen ze ook gelijk (nieuwe :?: :D ) riolering aan. Ik ben er dit jaar twee keer langs gekomen (kan wel wandelen met de fiets aan de hand) maar schoot nog niet op. Na de zomer er nog niet geweest, dus weet niet wat de status van vandaag is.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 31 aug 2017 08:59

Na lange tijd is de openbare weg langs de Brunsummerheide weer geopend. Verbinding tussen Brunssum en Landgraaf/Kerkrade. Helaas is de verharde ventweg die er langs loopt, geen verharde ventweg/paralelweg meer. Stukken zijn bezaaid met grind en zijn voor de racer onbegaanbaar. Omrijden kan nog altijd langs de golfbaan, heeft iemand een idee of deze weg (die langs de nieuwe buitenring loopt) nog voor racefietsers geschikt wordt gemaakt?

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 04 sep 2017 22:30

Vorige week zaterdag: een braderie met zeemansliederen in Elspeet. Midden op de Veluwe dus, voor het echte zeegevoel.

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 04 sep 2017 22:36

Bospaadje schreef: 31 aug 2017 08:59 Na lange tijd is de openbare weg langs de Brunsummerheide weer geopend. Verbinding tussen Brunssum en Landgraaf/Kerkrade. Helaas is de verharde ventweg die er langs loopt, geen verharde ventweg/paralelweg meer. Stukken zijn bezaaid met grind en zijn voor de racer onbegaanbaar. Omrijden kan nog altijd langs de golfbaan, heeft iemand een idee of deze weg (die langs de nieuwe buitenring loopt) nog voor racefietsers geschikt wordt gemaakt?
Reed er vandaag ook: nog geen verbetering en, erger: geen enkele aanduiding aan beide zijden van de weg!

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 21 sep 2017 17:51

Niet omrijden, maar wel verplichte pauze

De versterking van de Houtribdijk start vandaag en is pas halverwege 2020 klaar. Rijkswaterstaat verwacht voor automobilisten tussen Lelystad en Enkhuizen weinig problemen. Alleen als er 's nachts wordt gewerkt kan je af en toe een korte vertraging van maximaal tien minuten oplopen. Voor fietsers is dat anders. In december dit jaar wordt het fietspad afgesloten. Pas op 1 juli 2019 is het pad weer open. Tijdens de afsluiting is er een pendeldienst voor fietsers tussen Enkhuizen en Lelystad.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Plaats reactie