Colnago
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat heb ik op reviewsites ook ergens gelezen. Bijna elke andere DM rem gaf een forse verbetering.
Weet niet meer op welke site dat was.
Weet niet meer op welke site dat was.
Less is bore
Aan Arno 74.
Over mijn ervaring met remmen kan ik zeggen dat Campagnolo Record(Dual Pivot) i.c.m. Shamal Mille wielen goed was, maar in natte omstandigheden duidelijk minder.
Inmiddels rij ik nu met Campagnolo d.m remmen i.c.m. carbon wielen wat inderdaad
minder goed remt, maar daar zijn de wielen misschien ook wel de oorzaak van.
De remwerking is echter voor mij nog steeds voldoende.
Het is misschien ook wel een misverstand te denken , dat extreem goede remmen je
bij b.v. een noodstop veel zullen helpen. Goed inschatten en anticiperen op wat er
rondom je heen gebeurd is i.c.m. goed sturen en heel veel geluk misschien wel je
redding. Al mijn valpartijen waren in ieder geval nooit de oorzaak van het onvoldoende
werken van mijn remmen, maar door inschattingsfouten of domme pech.
Over mijn ervaring met remmen kan ik zeggen dat Campagnolo Record(Dual Pivot) i.c.m. Shamal Mille wielen goed was, maar in natte omstandigheden duidelijk minder.
Inmiddels rij ik nu met Campagnolo d.m remmen i.c.m. carbon wielen wat inderdaad
minder goed remt, maar daar zijn de wielen misschien ook wel de oorzaak van.
De remwerking is echter voor mij nog steeds voldoende.
Het is misschien ook wel een misverstand te denken , dat extreem goede remmen je
bij b.v. een noodstop veel zullen helpen. Goed inschatten en anticiperen op wat er
rondom je heen gebeurd is i.c.m. goed sturen en heel veel geluk misschien wel je
redding. Al mijn valpartijen waren in ieder geval nooit de oorzaak van het onvoldoende
werken van mijn remmen, maar door inschattingsfouten of domme pech.
Hoi Camaro, bedankt voor je reactie. Ik snap je punt, en ben het helemaal eens. Als ik echter op mijn oude fiets stap met gewone velgen, sta ik met alleen achterrem zo stil. Met mijn mavic wielen met exalith velg glij ik gewoon nog door. I.c.m. voorrem en achterrem gaat het op zich goed. Dan vraag ik me echter af of de combinatie d.m. remmen met exalith velg niet goed werkt? Kan daar weinig ervaringen over vinden op internet. Of is de afstelling niet goed (ik weet het dat kun je op afstand niet zien). Het remt nogal zompig, om het maar zo te benoemen, terwijl de voorrem wel goed werkt. Iemand nog een aanvulling? tip?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Heb je voor de achterrem een buitenkabel over de volledige lengte?
Als dat het geval is je buitenkabel vervangen door een compressieloze buitenkabel, als dit nog niet zo moest zijn natuurlijk.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Welke compressieloze kabels zijn er goed geschikt voor Campa?
Less is bore
Recent klaar, fiets nummer 5, first gen Colnago Master van 1987.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik had die van Jagwire ism mijn Sram Etap en de kabelbediende hydraulische TRP HY/Rd schijfremmen.daniel1975 schreef: ↑22 aug 2017 14:10 Welke compressieloze kabels zijn er goed geschikt voor Campa?
Dat was vooral bij de achterrem, die volledig in een buitenkabel liep, een merkelijk verschil tegenover een Sram buitenkabel welke ik nog liggen had.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die nokon-variant of een normale buitenkabel?Lcsmet schreef: ↑01 sep 2017 17:50Ik had die van Jagwire ism mijn Sram Etap en de kabelbediende hydraulische TRP HY/Rd schijfremmen.daniel1975 schreef: ↑22 aug 2017 14:10 Welke compressieloze kabels zijn er goed geschikt voor Campa?
Dat was vooral bij de achterrem, die volledig in een buitenkabel liep, een merkelijk verschil tegenover een Sram buitenkabel welke ik nog liggen had.
Less is bore
- Japierossi
- Forum-lid
Maar die witte is dan wel gelijk een plaatje om te zien...