NicoNB schreef: ↑15 aug 2017 23:14
runcyclerun schreef: ↑15 aug 2017 10:04
... maar zo vraag ik me wel eens af waarom IK rekening moet houden met fietsers die over een gemengd pad rijden met een pest vaart....
Even worst case scenario
Jij loopt daar met je, volgens jou 100% betrouwbare, hond.
Er nadert een fietser met action cam die alles opneemt.
Op de beelden is te zien dat de fietser jouw hond niet kon zien en hier niet op kon anticiperen. Jij hebt de pech dat deze ene keer je hond net iets anders doet dan je van jouw hond gewend bent.
Het slachtoffer blijkt ondernemer die door het ongeval zijn werk niet meer kan uitoefenen en dus enorm verlies aan inkomen heeft.
Jouw wa besluit niet voor je in te staan, immers, een hond hoort wettelijk aangelijnd te zijn en jij was gewoon onachtzaam bezig.
De advocaten hebben al uitgezocht dat je een koopwoning bezit en beslaglegging is reeds opgestart hangende een claim van het slachtoffer.
En dan wordt je ineens wakker in een kartonnen doos onder een brug.
Als je leventje lekker zijn gangetje gaat klinkt dit als een ver van je bed show, Je denkt, zo'n vaart zal het niet lopen.
Een kleine tip, loop eens een daklozenopvang binnen en ga eens praten met wat bewoners en hoe het zo gekomen is dat ze nu dakloos zijn.
Het zijn regelmatig de kleine ongelukken, waar je hoopt gevrijwaard van te blijven, die van het ene op het andere moment een einde kunnen maken aan het leven dat je op dat moment leid.
Als je geen rekening wil houden met fietsers is dat jouw verantwoordelijkheid, maar misschien dat je egoïstisch genoeg bent om het dan voor jezelf te doen.
Of nee toch niet....
Beoordeel zelf....
Had vandaag lekker 60km gefietst en ging even uitwandelen met de hond. Op een wandelpad en losloopgebied, dat wordt gedoogd voor fietsers. Mijn hond reageert niet op fietsers, die liep lekker los. Het pad is ongeveer 1.70 meter breed en omdat ik dan altijd tijdig kan reageren op eventuele fietsers loop ik altijd midden op het pad. Geven ze geen signalen zoals bellen, dan moeten ze wel afremmen.
Maar vandaag niet, er zoefde een wielrenner voorbij met minimaal 25km/u zonder enig signaal te hebben afgegeven... terwijl ik midden op het pad liep. Maar erger nog, mijn hond liep ongeveer 9 a 10 meter voor mij ook midden op het pad en hoorde/zag de wielrenner ook niet aankomen door zijn snelheid. Wat erger was, de wielrenner hield ook niet in en zoefde ook mijn hond voorbij. Als op moment mijn hond 2 stappen opzij had gezet, dan had het tot een aanrijding gekomen met alle gevolgen van dien.
Ik zal mijn mening voor mij laten, dit zijn puur de feiten, maar die spreken voor zich denk ik.
Casus: bij een aanrijding..., want denk je dat de rechter zou beslissen....
Say no more.