Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jsparie
Forum-lid

jsparie 01 sep 2017 12:50

Helemaal mee eens. Al moet je niet onderschatten wat het betekent voor de logistieke planning als mensen kunnen kiezen. Ook al zijn de mogelijkheden beperkt. Is vast wel te organiseren, maar waarschijnlijk kiezen ze ervoor het toch zo efficiënt mogelijk te blijven doen.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 sep 2017 13:09

daniel1975 schreef: 01 sep 2017 12:12 Iemand die €5000,- betaalt voor een fiets wil kunnen kiezen is mijn mening. Dat kon Canyon omzeilen ivm scherpe prijsstelling, maar nu die scherpte eraf is komen ze daar mee in de knoei.
Dat zullen ze dan wel merken zeker... Met een partij fietsen waar ze mee blijven zitten elk jaar... :roll:
Onee, wacht, ze verkopen nog steeds alles wat ze maken.
Je laat geen mogelijkheid onbenut om keer op keer hetzelfde punt te maken... Die we ondertussen kennen. Die zeker niet irrelevant is (de reden dat 9 vd 10 keer direct bij een advies over canyon de optie rose benoemd wordt). Maar we kennen je stelling ondertussen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 01 sep 2017 13:59

daniel1975 schreef: 01 sep 2017 12:12 Iemand die €5000,- betaalt voor een fiets wil kunnen kiezen is mijn mening. Dat kon Canyon omzeilen ivm scherpe prijsstelling, maar nu die scherpte eraf is komen ze daar mee in de knoei.
+1 wielen zou feitelijk al genoeg zijn. of gewoon ohne laufrader
Dan moet je doen wat Cube doet op fietsen van 4K instap wielsetjes, dan kost het je geen geld en heb je er een slechtweer setje bij. (vaak is de kwaliteit prima)

De scherpte is er zeker af. Ik verklap tot ik klaar ben nog even niet de offerte van mijn aangevraagde foil 10 disk met Etap HRD (upgrade groep, quarq heb ik al en red cassette hoef ik niet). Maar ik kan verklappen al een stuk goedkoper dan een aeroad 9.o, meegenomen dat ik er nog een setje wielen van 1500 bij koop. Dus met twee wielsetjes al goedkoper en dan kies ik elk schroefje zelf.

kan je een discussie voeren of een HMF gelijkwaardig is aan een aeroad of dat je de HMX moet pakken

De aeroad ultegra mech is natuurlijk wel een top aanbieding als ze je maat nog hebben

Frankfiets
Forum-lid

Frankfiets 01 sep 2017 15:14

Jammer de dat kleuren weer behoorlijk saai zijn.

tomtom
Forum-lid

tomtom 03 sep 2017 21:58

Misschien moeten al die azijnpissers zelf even een fietsenmerk oprichten!? Canyon doet het volgens mij vrij aardig met hun filosofie en zeer veel (tevreden) klanten. Staat je de filosofie en/of een onderdeel niet aan; prima.....dan koop je dus geen Canyon of zoek je een oplossing. Dit forum(onderdeel) is volgens mij bedoeld om het enthousiasme of (relevante) vragen over Canyon te delen/te stellen. Voor het (typisch Nederlandse) gezanik kun je dan lekker een ander forum(stuk) uitzoeken. Of wees een vent en richt de verzoeken/vragen/gezeur aan Canyon zelf; wellicht doen ze er iets mee......
Aeroad
Grail
Ultimate

Lennart95
Forum-lid

Lennart95 04 sep 2017 00:14

tomtom schreef: 03 sep 2017 21:58 Misschien moeten al die azijnpissers zelf even een fietsenmerk oprichten!? Canyon doet het volgens mij vrij aardig met hun filosofie en zeer veel (tevreden) klanten. Staat je de filosofie en/of een onderdeel niet aan; prima.....dan koop je dus geen Canyon of zoek je een oplossing. Dit forum(onderdeel) is volgens mij bedoeld om het enthousiasme of (relevante) vragen over Canyon te delen/te stellen. Voor het (typisch Nederlandse) gezanik kun je dan lekker een ander forum(stuk) uitzoeken. Of wees een vent en richt de verzoeken/vragen/gezeur aan Canyon zelf; wellicht doen ze er iets mee......
Amen. Ze worden inderdaad stukje bij stukje duurder, maarja dat heb je met alle merken die goedkoop zijn begonnen. Voor een beetje leuke Sensa (waar ik naar alle tevredenheid op fiets) betaal je ook snel 3-4K. Skoda was vroeger ook een goedkope auto, maar kun je nu ook makkelijk 50K op stuk slaan.
Als de juiste Canyon voorbij komt met de juiste kleur en prijs, doe mij dan maar een Canyon hoor, zeker na de jaren in pro continentale ploegen behoren ze nu zeker tot de gevestigde orde, wat ik van Sensa nog niet echt kan zeggen.
Afbeelding

tomtom
Forum-lid

tomtom 04 sep 2017 08:48

Tuurlijk worden ze duurder; het merk is steeds bekender, marketing & sponsoring kosten ook het e.e.a. Uiteindelijk bepaald de markt dat zelf; blijkbaar zijn er voldoende mensen die een Canyon dat waard vinden. En gelukkig ook nog een aanzienlijke groep die Canyon "niets" vindt; ook prima anders wordt het knap saai in het "peloton" 😉!
Aeroad
Grail
Ultimate

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 sep 2017 09:53

Even voor duidelijkheid: ik vind dat Canyon heel mooie goede fietsen maakt!!! En als de Ultimate-versie met SR en Bora die deze TdF zo sterk was afgeprijsd in het mooie blauw was geweest had ik hem hoogst waarschijnlijk gekocht.

Grappig detail: de losse framesets zijn in het blauw uitverkocht ;-)
Less is bore

Cyclar
Forum-lid

Cyclar 04 sep 2017 10:19

De Aeroad CF SLX in het rood is volgens mij nog vrij exotisch als ik de blikken tijdens ritjes zie.

tomtom
Forum-lid

tomtom 04 sep 2017 11:12

Klopt.....die heb ik! En inmiddels al een stortvloed aan complimenten ontvangen 😁. Mat rood is wel een "ramp" om netjes vlekvrij en schoon te houden. Binnenkort komt mijn nieuwe CF SLX Ultimate frame; 1000 euro korting in de outlet 👍. Dit frame is knalrood dus ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.... Overigens vind ik de kleuren ook vrij saai maar alleen bij mijn club al rijden er velen op nieuwe Stealth Canyon's (en ben ik dus de enige met een kleurtje). Blijkbaar gaat toch vaak de voorkeur daar naar uit. Het is ook minder onderhouds en modegevoelig denk ik.
Aeroad
Grail
Ultimate

k33z
Forum-lid

k33z 04 sep 2017 11:27

Iemand nog tips om die matte lak schoon te krijgen? Ik krijg mijn mat rode Endurace CF SLX echt niet schoon. Niet met Meguiars spullen, niet met Muc off, niet met WD40 achtige producten....

Heb veel kleine testjes gedaan, maar de zwarte vlekken krijg ik er maar amper af.

i-mac

i-mac 04 sep 2017 11:48

k33z schreef: 04 sep 2017 11:27 Iemand nog tips om die matte lak schoon te krijgen? Ik krijg mijn mat rode Endurace CF SLX echt niet schoon. Niet met Meguiars spullen, niet met Muc off, niet met WD40 achtige producten....

Heb veel kleine testjes gedaan, maar de zwarte vlekken krijg ik er maar amper af.
Ik gebruik shine & protect van Bike7. Ik heb een mat zwarte Canyon mtb, en ik gebruik die bike7. En mijn fiets blijft zo heel mooi.

Plaats reactie