Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 03 sep 2017 00:46

Vandaag was het een supermooie dag om te fietsen! Extra aandacht voor de mooie molens die Noord Nederland rijk is.
Afbeelding

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 03 sep 2017 10:34

Douglas schreef: 02 sep 2017 07:06 Al een tijdje stond de regio van de Vlaamse voorjaarsklassiekers op mijn lijst. Deelname aan de vele toertochten spreekt mij minder aan aangezien ik een hekel heb aan rijden in groepen. Ben ook een dweil in afdalingen wat niet zo handig is in een groep. Ook iets beter weer dan in het voorjaar zou fijn zijn en vrijdag was een perfecte dag.
Vrijdagochtend de fiets in de auto gegooid en naar Oudenaarde gereden. Dit is voor mij 1,5 uur en vind ik nog net te doen. Vanuit Oudenaarde de rode lus van de RVV gereden. Deze lus is net als de AGR volledig voorzien van bordjes. Overigens vind ik het dan altijd wel handig om de gpx ook op mijn garmin te hebben..
Vanuit Oudenaarde word je over diverse bekende heuvels geleid tot het hoogtepunt: de muur van Geraardsbergen. Ik was nog nooit in deze streek geweest maar ben erg onder de indruk van de schoonheid van het landschap. Ziet er in het echt nog beter uit dan op TV.
Overal smalle weggetjes over het heuvellandschap. Ik verwachte een matige kwaliteit van het wegdek maar dat viel erg mee. Buiten de kasseienstroken was het asfalt in een prima staat. Veel beter dan de Ardenne.
Ik had ook wat meer drukte verwacht met fietsers maar die waren op 1 hand te tellen. Ook een compliment voor de bewoners uit de regio. Ze houden rekening met de fietsers en halen geen gekke capriolen uit op die smalle weggetjes. Maakte bij mij een wat relaxtere indruk dan wat ik in NL wel eens meemaak.
Na een kleine 120 km weer terug in Oudenaarde en nog even een colaatje op een terras gedronken. Helaas het verkeerde terras gekozen: geen taartjes op de kaart. En daarna weer terug naar huis. Mooie fietsdag! Ik ga hier zeker terugkomen.

.
allemaal foto's van Geraardsbergen. ik vraag me zelf vaak af of anderen van buiten de streek het hier eigenlijk mooi vinden. blijkbaar wel dus. gek om te horen dat je het wegdek wel nog goed vindt... het kan idd een pak slechter maar het kan ook nog veel beter hoor. :P

overigens... woensdag was ik met de fiets op de trein naar Kortrijk gereisd om van daar naar Beveren-Leie te fietsen (minder dan 10km). ik ging er deelnemen aan een wedstrijd voor beloften en elites zonder contract. het ging allemaal erg goed tot na 95km er in een bocht iemand het lumineuze idee had om een plaats op te schuiven en hierbij iemand anders wat uit de weg te duwen (ofzo), waardoor ze beiden tegen de vlakte gingen. ik kon het niet meer ontwijken en ging ook tegen het asfalt.
twee diepe sneden in mijn knie, moest wrs genaaid worden maar was te laat op spoed, en een carbon voorwiel kapot. het plan was om na de koers met de fiets naar huis te gaan (60km)... dat gebeurde dus ook niet.
en dat allemaal nu ik vanavond vertrek naar Frankrijk om er tien dagen te fietsen.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 03 sep 2017 19:18

Vanochtend weer eens de "dijk" overgegaan.
Was alweer een tijdje geleden.
Hoewel ik geen prestaties wil vastleggen voor mijn ritjes kwam ik erachter dat dit wel eens mijn eerste rit van dit jaar zou kunnen zijn van boven de 30 gemiddeld op Strava.
Dus toch maar een beetje meer effort erin gestoken.
Echter toen ik doorhad dat het zelfs boven de 31 gemiddeld zou kunnen worden heb ik me toch een beetje verkeken op mezelf.
Het laatste half uur zat ik verrot en heb dus die 31 niet gehaald.
https://www.strava.com/activities/1165820148

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 04 sep 2017 21:41

Niet vandaag, maar gisteren mocht ik weer eens ervaren hoe fijn het is om met je fiets in de trein te reizen. Not!

Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn jongste zus hadden we met mijn broer en mijn oudste zus afgesproken om met haar te gaan lunchen in Kijkduin, op landgoed Ockenburgh. Mijn trein in Delft zou aankomen om 10,34 uur en de eerstvolgende bus naar mijn bestemming 11.14 uur. Geen optie, dus de stadsfiets in de trein en fietsen naar De Lier.

In de Intercity naar Delft was plek voor welgeteld 4 fietsen en de mijne paste er nog net in. Het was nog rustig in de trein, dat was het enige voordeel.

Op de terugweg naar Grunn om 18:30 uur een treinstel vol met studenten en toeristen van Schiphol. Maar liefst plek voor acht fietsen in deze trein, maar er stonden er wel vijftien ingepropt. Toen ik in Assen uitstapte, kon ik mijn fiets tussen vier andere zien uit te krijgen. Voorlopig weer helemaal klaar de NS.

Het fietsen door mijn favoriete stad en de Glazen Stad maakte het gelukkig een beetje goed.
3 september (15).jpg
Brasserie Ock in Kijkduin (aanrader tijdens een tocht door de duinen)
3 september (8).jpg
Uitzicht op Delft
3 september (10).jpg
De Glazen Stad

oehT
Forum-lid

oehT 05 sep 2017 10:58

Het was weer een Super! weekend. Afgelopen zondag de 9 bergen, 270km en 6.500 hm van SchwarzwaldSuper! weer weg mogen trappen.

https://www.strava.com/activities/1166898243 Voor foto's en zo.

Iets langzamer dan vorig jaar, na berg 5 van de 9 merkte ik dat de BRM600 met 4000hm van vorig weekend nog ergens in mijn benen woonde :lol: Dus tempo etc omlaag en genieten waar mogelijk :oops:

Het was een overwegend droge, maar zeer koude dag. Temperaturen van 3 graden op de toppen waren geen uitzondering, met dan weer 19 graden in het dal. Flinke bak regen gehad van km 90 tot 65 voor de finish. De tocht was echter in een woord, super.

robbiey
Forum-lid

robbiey 05 sep 2017 20:52

Ritje weer heen en terug. Dordrecht - Den Haag. Prima weer. 112 km, 32 gem.

CanyonMR
Forum-lid

Gebruikersavatar CanyonMR 05 sep 2017 21:42

Heppiebianchi schreef: 21 jul 2017 13:34 Vandaag rondje Gooimeer gereden.
Het ging voor mij doen lekker,had mijn zinnen gezet op minimaal 100 km,nou ik heb mijn best moeten doen het te halen.
Op het laatst nog maar een blokje om toen ik vlak bij huis was.
Onderweg ook nog door (denk ik) een wesp in mijn zak gestoken,daar raakte ik niet opgewonden van 😫
https://www.strava.com/activities/1094135031
https://www.relive.cc/view/1094135031
Afbeelding
Afbeelding
Mag ik vragen welke zadeltas je hier op de fiets hebt?

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 06 sep 2017 12:02

Gisteren vanuit Almere weer een rondje Vinkeveense Plassen gedaan, goed voor 80 km. Maar het ging (weer) niet van harte. Weliswaar lekker gefietst maar heb nu na twee maanden sinds mijn ongeval nog steeds last van mijn linker schouder/ribben. Het hindert mij in mijn positie op de fiets met kracht zetten vanuit de schouder/rug/armen. :?

https://www.strava.com/activities/1169370112

https://www.relive.cc/view/1169370112
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 06 sep 2017 19:15

Adat is naatje, Orlok. Ik ben in april over de kop geslagen bij een massale valpartij en op mijn schouder gevallen. Ook daar heb ik nog steeds last van.

Maar ja... we zijn ook geen 18 meer hè. 8-)

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 07 sep 2017 19:27

Vandaag een korter rondje van 62 km gefietst. Opmerking, maar ook met opvliegers tijdens het fietsen ga je niet sneller. :lol:
Ghost Nivolet 6LC

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 07 sep 2017 19:59

Vandaag veel zuidwestenwind, geen zon en regenachtig weer. Wat later vertrokken dan gewoon dus dan maar een rondje Oostvaardersplassen van 61 km en i.v.m. de wind dit keer met de klok mee. Vertrokken met het regenjack (Castelli Confronto) aan maar had het niet nodig gehad want het bleef droog. En zowaar, toen ik bijna thuis was zo ineens kwam het zonnetje te voorschijn. Nog eventjes en dan is het korte mouwen tijdperk weer achter ons. ;)

https://www.strava.com/activities/1172495041

https://www.relive.cc/view/1172495041
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 sep 2017 21:19

Vandaag een rondje gedaan voordat ook de regen in Zuid-Frankrijk aangekomen zal zijn. Nog heerlijke temperaturen en de Mistral is ook voor even gaan liggen.
Een eindje richting Rhone. Ik dacht dat de druivenpluk daar net begonnen was, maar ze bleken er al een tijdje bezig te zijn. De nachttemperaturen zijn daar flink wat hoger dan in de directe omgeving van de Ventoux.
IMG_20170908_134858[1].jpg
Deze druiven mogen nog even doorrijpen.

Een aantal jaren geleden reed je op de druivensap, wat nogal een plakkerige bedoeling was. De laatste jaren zijn de opvangbakken veel beter en druipt er nog maar weinig druivensap uit.

IMG_20170908_145744[1].jpg
De Ventoux met ervoor de Dentelles

https://www.strava.com/activities/1174138282

Plaats reactie