Veldritseizoen 2017/2018
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vd Poel gaat lekker nog een jaar in de modder spelen, wil WK worden in eigen land, maar zal in zijn achterhoofd vooral bezig zijn met Tokio.
Jaar wereldbekers rijden, vaardigheden opdoen, goede startpositie verdienen en dan mikken op een podiumplaats. Dat zou in 1 klap alle podiums in de modder tot bijvangst degraderen.
Zou leuk zijn als hij een Verstappen-effect zou kunnen creeren bij de media en er meer XC te zien zou zijn op tv. Eigenlijk het mooiste en leukste onderdeel binnen de wielersport.
Jaar wereldbekers rijden, vaardigheden opdoen, goede startpositie verdienen en dan mikken op een podiumplaats. Dat zou in 1 klap alle podiums in de modder tot bijvangst degraderen.
Zou leuk zijn als hij een Verstappen-effect zou kunnen creeren bij de media en er meer XC te zien zou zijn op tv. Eigenlijk het mooiste en leukste onderdeel binnen de wielersport.
Less is bore
Uiteraard bedoelde ik Coredon,Quarantanove schreef: ↑05 sep 2017 11:30Telenet?? Daar rijden de broers van der Poel niet. Ik denk dat je Beobank - Correndon bedoelt.
Wat heel veel niet door hebben dat de topveldrijders , met name de Vlamingen en die daar mee al bijna geassocieerd worden , top inkomens hebben. Zeker niet minder dan de betere wegrenners. Bijkomend voordeel om dan niet voor een wegcarrière te kiezen is dat renners als veldrijder veel minder een "nomaden" bestaan hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat men 2 a 3 ton op jaarbasis opstrijkt? Daar is de sport toch veel te klein voor? Ik ben benieuwd naar een onderbouwing!
Voor wat het waard is;
In tegenstelling tot het voetbal zijn de lonen in het veldrijden geen publiek geheim, maar de Italiaanse La Gazzetta dello Sport berekende in 2009 toch dat Sven Nys op jaarbasis 1,1 miljoen euro op de rekening mocht bijschrijven, alweer bruto. De krant deed dat op basis van jaarwedde, startgelden en inkomsten uit portretrechten. Zijn lange carrière in overweging genomen, mogen we er risicoloos van uitgaan dat Sven Nys tijdens zijn actieve carrière als veldrijder enkele miljoenen euro’s bij elkaar heeft gefietst.
Hoe duizelingwekkend ook, die cijfers behoeven ook wel enige nuance. Start- en prijzengelden zijn bruto en kwamen in het geval van Nys terecht in de BVBA SN Cycling, een vennootschap waarin ook de portretrechten werden ondergebracht. Uiteraard betaalde Nys hierop vennootschapsbelasting.
Crossen kost ook geld. Ieder renner zorgt voor eigen mekaniekers en verzorgers en die moeten worden vergoed, al was het maar voor hun benzinekosten. Bruto is dus niet netto. Niet voor u, niet voor mij en ook niet voor Sven Nys.
Gouden jaren
Bovendien heeft Nys nog de tijden gekend dat cyclocross matig werd betaald. In de eerste jaren van zijn carrière kreeg een topper — lees: de wereldkampioen — af en toe 2.500 euro startgeld. Daar haalt een subtopper tegenwoordig al zijn neus voor op. Samengevat: het is pas als dertiger dat Nys ‘grof’ geld is beginnen te verdienen aan zijn sport.
Ook niet te vergeten: Nys fietste tot 2008 in loondienst van Rabobank Continental, het opleidingsteam van het grote Rabobank. Nys reed er zeker niet aan een minimumloon, maar de grote vetpotten waren dat evenmin. Het is pas sinds zijn overstap naar Landbouwkrediet dat zijn salaris fors omhoogging. Eerst 500.000 euro per jaar, bij zijn tweede contract werd dat 600.000 euro. Weliswaar zonder al te veel bonussen; daarvoor zorgde hij zelf met riante start- en prijzengelden. En hij kreeg er de vrijheid om nog persoonlijke sponsorcontracten af te sluiten: Betafence, Tönissteiner, Shimano,… Het waren zonder enige twijfel financieel de gouden jaren voor Nys, met dank aan de begeleiding van Golazo. Randprojecten als een eigen kledinglijn of webshop zijn in dit verhaal verwaarloosbaar.
Slotsom:
Startgelden: 250.000 euro per jaar
Prijzengelden: 100.000 euro per jaar
Ploegcontract: 600.000 euro per jaar
Portretrechten en sponsordeals: 50.000 euro per jaar
= 1.000.000 euro
In tegenstelling tot het voetbal zijn de lonen in het veldrijden geen publiek geheim, maar de Italiaanse La Gazzetta dello Sport berekende in 2009 toch dat Sven Nys op jaarbasis 1,1 miljoen euro op de rekening mocht bijschrijven, alweer bruto. De krant deed dat op basis van jaarwedde, startgelden en inkomsten uit portretrechten. Zijn lange carrière in overweging genomen, mogen we er risicoloos van uitgaan dat Sven Nys tijdens zijn actieve carrière als veldrijder enkele miljoenen euro’s bij elkaar heeft gefietst.
Hoe duizelingwekkend ook, die cijfers behoeven ook wel enige nuance. Start- en prijzengelden zijn bruto en kwamen in het geval van Nys terecht in de BVBA SN Cycling, een vennootschap waarin ook de portretrechten werden ondergebracht. Uiteraard betaalde Nys hierop vennootschapsbelasting.
Crossen kost ook geld. Ieder renner zorgt voor eigen mekaniekers en verzorgers en die moeten worden vergoed, al was het maar voor hun benzinekosten. Bruto is dus niet netto. Niet voor u, niet voor mij en ook niet voor Sven Nys.
Gouden jaren
Bovendien heeft Nys nog de tijden gekend dat cyclocross matig werd betaald. In de eerste jaren van zijn carrière kreeg een topper — lees: de wereldkampioen — af en toe 2.500 euro startgeld. Daar haalt een subtopper tegenwoordig al zijn neus voor op. Samengevat: het is pas als dertiger dat Nys ‘grof’ geld is beginnen te verdienen aan zijn sport.
Ook niet te vergeten: Nys fietste tot 2008 in loondienst van Rabobank Continental, het opleidingsteam van het grote Rabobank. Nys reed er zeker niet aan een minimumloon, maar de grote vetpotten waren dat evenmin. Het is pas sinds zijn overstap naar Landbouwkrediet dat zijn salaris fors omhoogging. Eerst 500.000 euro per jaar, bij zijn tweede contract werd dat 600.000 euro. Weliswaar zonder al te veel bonussen; daarvoor zorgde hij zelf met riante start- en prijzengelden. En hij kreeg er de vrijheid om nog persoonlijke sponsorcontracten af te sluiten: Betafence, Tönissteiner, Shimano,… Het waren zonder enige twijfel financieel de gouden jaren voor Nys, met dank aan de begeleiding van Golazo. Randprojecten als een eigen kledinglijn of webshop zijn in dit verhaal verwaarloosbaar.
Slotsom:
Startgelden: 250.000 euro per jaar
Prijzengelden: 100.000 euro per jaar
Ploegcontract: 600.000 euro per jaar
Portretrechten en sponsordeals: 50.000 euro per jaar
= 1.000.000 euro
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Ik ken een aantal ex-profveldrijders persoonlijk en ga hier niet vanwege hun privacy dit "onderbouwen" maar neem van me aan dat de inbreng van @RHINO7 dichter bij de realiteit zit dan jouw aanname.lb117 schreef: ↑05 sep 2017 14:45Uiteraard bedoelde ik Coredon,Quarantanove schreef: ↑05 sep 2017 11:30Telenet?? Daar rijden de broers van der Poel niet. Ik denk dat je Beobank - Correndon bedoelt.
Wat heel veel niet door hebben dat de topveldrijders , met name de Vlamingen en die daar mee al bijna geassocieerd worden , top inkomens hebben. Zeker niet minder dan de betere wegrenners. Bijkomend voordeel om dan niet voor een wegcarrière te kiezen is dat renners als veldrijder veel minder een "nomaden" bestaan hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat men 2 a 3 ton op jaarbasis opstrijkt? Daar is de sport toch veel te klein voor? Ik ben benieuwd naar een onderbouwing!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Dit onderschat je de toch wel even. Omgerekend in Bfrs , Hfl , CHfrs , hadden o.a. Albert Zweifel , Roland Liboton en Klaus-Peter Thaler deze bedragen als start premie toen ze WK waren.
Dat is ook zo ongeveer wat ik heb gehoord als 'jaaromzet' voor Wout van Aert en Mathieu van der Poel. Wie van de twee de regenboogtrui draagt zal iets meer vangen en de ander iets minder, waarschijnlijk
===========================
Free your mind and your ass will follow
===========================
Free your mind and your ass will follow
===========================
Dat verbaasd me niet, louter schermen met... en insinuatiesQuarantanove schreef: ↑05 sep 2017 15:39Ik ken een aantal ex-profveldrijders persoonlijk en ga hier niet vanwege hun privacy dit "onderbouwen" maar neem van me aan dat de inbreng van @RHINO7 dichter bij de realiteit zit dan jouw aanname.lb117 schreef: ↑05 sep 2017 14:45Uiteraard bedoelde ik Coredon,Quarantanove schreef: ↑05 sep 2017 11:30
Telenet?? Daar rijden de broers van der Poel niet. Ik denk dat je Beobank - Correndon bedoelt.
Wat heel veel niet door hebben dat de topveldrijders , met name de Vlamingen en die daar mee al bijna geassocieerd worden , top inkomens hebben. Zeker niet minder dan de betere wegrenners. Bijkomend voordeel om dan niet voor een wegcarrière te kiezen is dat renners als veldrijder veel minder een "nomaden" bestaan hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat men 2 a 3 ton op jaarbasis opstrijkt? Daar is de sport toch veel te klein voor? Ik ben benieuwd naar een onderbouwing!
ik ken ... x.. persoonlijk bla bla.
Hier hebben wij dus niets aan.
Bedankt! ik ben overtuigd maar ook verbaasd. Anderzijds Sven Kramer heeft ook een vergelijkbaar inkomen dankzij een globaal kleine en lokaal grote sport.rhino7 schreef: ↑05 sep 2017 15:16 Voor wat het waard is;
In tegenstelling tot het voetbal zijn de lonen in het veldrijden geen publiek geheim, maar de Italiaanse La Gazzetta dello Sport berekende in 2009 toch dat Sven Nys op jaarbasis 1,1 miljoen euro op de rekening mocht bijschrijven, alweer bruto. De krant deed dat op basis van jaarwedde, startgelden en inkomsten uit portretrechten. Zijn lange carrière in overweging genomen, mogen we er risicoloos van uitgaan dat Sven Nys tijdens zijn actieve carrière als veldrijder enkele miljoenen euro’s bij elkaar heeft gefietst.
Hoe duizelingwekkend ook, die cijfers behoeven ook wel enige nuance. Start- en prijzengelden zijn bruto en kwamen in het geval van Nys terecht in de BVBA SN Cycling, een vennootschap waarin ook de portretrechten werden ondergebracht. Uiteraard betaalde Nys hierop vennootschapsbelasting.
Crossen kost ook geld. Ieder renner zorgt voor eigen mekaniekers en verzorgers en die moeten worden vergoed, al was het maar voor hun benzinekosten. Bruto is dus niet netto. Niet voor u, niet voor mij en ook niet voor Sven Nys.
Gouden jaren
Bovendien heeft Nys nog de tijden gekend dat cyclocross matig werd betaald. In de eerste jaren van zijn carrière kreeg een topper — lees: de wereldkampioen — af en toe 2.500 euro startgeld. Daar haalt een subtopper tegenwoordig al zijn neus voor op. Samengevat: het is pas als dertiger dat Nys ‘grof’ geld is beginnen te verdienen aan zijn sport.
Ook niet te vergeten: Nys fietste tot 2008 in loondienst van Rabobank Continental, het opleidingsteam van het grote Rabobank. Nys reed er zeker niet aan een minimumloon, maar de grote vetpotten waren dat evenmin. Het is pas sinds zijn overstap naar Landbouwkrediet dat zijn salaris fors omhoogging. Eerst 500.000 euro per jaar, bij zijn tweede contract werd dat 600.000 euro. Weliswaar zonder al te veel bonussen; daarvoor zorgde hij zelf met riante start- en prijzengelden. En hij kreeg er de vrijheid om nog persoonlijke sponsorcontracten af te sluiten: Betafence, Tönissteiner, Shimano,… Het waren zonder enige twijfel financieel de gouden jaren voor Nys, met dank aan de begeleiding van Golazo. Randprojecten als een eigen kledinglijn of webshop zijn in dit verhaal verwaarloosbaar.
Slotsom:
Startgelden: 250.000 euro per jaar
Prijzengelden: 100.000 euro per jaar
Ploegcontract: 600.000 euro per jaar
Portretrechten en sponsordeals: 50.000 euro per jaar
= 1.000.000 euro
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kramer zit misschien nog wel hoger denk ik. Schaatsen is olympisch en dat levert je met zijn prestaties echt wel extra op.
Less is bore
daniel1975 schreef: ↑05 sep 2017 22:05 Kramer zit misschien nog wel hoger denk ik. Schaatsen is olympisch en dat levert je met zijn prestaties echt wel extra op.
https://www.businessinsider.nl/dit-verd ... schaatser/
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
In dit geval wel relevant want de aanleiding hiertoe is dat er veel zijn die niet begrijpen/begrepen waarom de topveldrijders met hun talent niet kiezen voor een vermeende lucratievere overstap naar de weg. En dat is vooral ook omdat er in het veldrijden heel goed verdiend wordt.