Beste banden voor brabantse bossen en drunense duinen
-
- Forum-lid HC
Ik heb afgelopen winter met Tunder burts gereden. Maar als het een beetje nat is dan is ook alle zekerheid weg. Dan zwabber je de bochten door. Persoonlijk heb ik liever wat meer grip.
De lightskin is wat lichter. Maar ook moeilijk opleggen. Wat vervolgens weer resulteert in meer melk en daardoor is uiteindelijk de lightskin bijna net zo zwaar dan de lsnakeskin.
Ik weet niet hoe heftige ritjes wil rijden, maar je kun je thunder burt achter laten liggen en beginnen met alleen voor een rocket ron of iets vergelijkbaars. Dat loopt licht. Mocht je alsnog grip tekort gaan komen dan kun je alsnog achter n andere band opleggen.
Ik weet niet hoe heftige ritjes wil rijden, maar je kun je thunder burt achter laten liggen en beginnen met alleen voor een rocket ron of iets vergelijkbaars. Dat loopt licht. Mocht je alsnog grip tekort gaan komen dan kun je alsnog achter n andere band opleggen.
Denk toch om hier te volgen en een combo RaRa en RoRo te leggen.
De 2.10 en de goedkoopste uit de reeks.
Zou me dan zo een 40€ in totaal kosten.
Weet niet hoe kwalitatief de goedkoopste versie is tov de andere (dubbel zo dure).
Is de bedoeling om met binnenband te rijden, geen tubeless of TL ready/easy.
't Is niet simpel voor een beginner
De 2.10 en de goedkoopste uit de reeks.
Zou me dan zo een 40€ in totaal kosten.
Weet niet hoe kwalitatief de goedkoopste versie is tov de andere (dubbel zo dure).
Is de bedoeling om met binnenband te rijden, geen tubeless of TL ready/easy.
't Is niet simpel voor een beginner
-
- Forum-lid
Naast Schwalbe bestaan er nog andere merken.......Conti Raceking 2.2 achter en Xking 2.4 voor is mooie snelle combi, evt Xking achter en/of Mountainking voor als het ruiger wordt.
-
- Forum-lid
Heb voor de Hutchinson taipan 2.10 veel grip en een lage rolweerstand en achter de rara dat gaat als de brandweer.
-
- Forum-lid HC
Ik rijd zomer en winter met dezelfde combo, al mijd ik de modder,
Eerst altijd roro en rara achter, prima combo. Maar er is beter.
Ik rijd nu Michelin jet xc achter en force xc voor. De Jet licht tussen een rara en tb in qua weerstand, met de grip van een rara, force xc gelijk aan een roro, maar veel meer grip, vooral op losse ondergrond wil de roro wel eens verrassen, de force xc doet dat niet.
Eerst altijd roro en rara achter, prima combo. Maar er is beter.
Ik rijd nu Michelin jet xc achter en force xc voor. De Jet licht tussen een rara en tb in qua weerstand, met de grip van een rara, force xc gelijk aan een roro, maar veel meer grip, vooral op losse ondergrond wil de roro wel eens verrassen, de force xc doet dat niet.